Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:58:38 GMT

کتاب «عصر تبلیغات» به چاپ نهم رسید

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۲۶۷۶۸

کتاب «عصر تبلیغات» به چاپ نهم رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «عصر تبلیغات» نوشته‌ای پیرامون اقناع و فنون مربوط به آن در دوران معاصر است. نویسندگان این کتاب مجموعاً ۴۵ سال از عمر خود را وقف مطالعه فنون اقناع کرده‌اند و حاصل پژوهش‌های خود را به زبانی که، علاوه بر جامعه علمی، در دسترس عامه کتابخوان نیز هست، بیان کرده‌اند. این کتاب به بسیاری از نظریه‌ها و مباحث مورد علاقه روان‌شناسی اجتماعی، جامعه‌شناسی ارتباطات و نیز علوم سیاسی در ارتباط با موضوع تبلیغات و اقناع پرداخته، و حاوی راهنمایی‌ها و اطلاعات مفیدی برای دست‌اندرکاران امور تبلیغاتی، بازاریابان و سیاستمداران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسندگان یکی از هدف‌های مهم خود را در نگارش این کتاب، اصلاح دو نگرش نادرست اعلام کرده‌اند:

از یک سو ساده‌اندیشی بسیاری از مردم در پذیرش منفعلانه تبلیغات سیاسی و تجارتی؛ و از سوی دیگر، بدبینی افراطی عده‌ای از روشنفکران و منتقدان نسبت به نقش رسانه‌های همگانی در دوران ما و این باور ایشان که انسان نوین دیگر هیچ وسیله‌ای برای دفاع از خود در برابر تلقین‌ها و تأثیرهای رسانه‌های همگانی ندارد. از جمله تلاش‌های دیگر نویسندگان این کتاب، فهم بهتر تفاوت میان اقناع و تحمیق مردم از طریق تبلیغات جهت‌دار است. آنان معتقدند که ایجاد و تداوم یک دموکراسی بستگی به وجود ارتباط گرانی دارد که بتوانند پیام خود را به گونه‌ای صریح و منصفانه به مخاطبان ارائه دهند، و از سوی دیگر به مخاطبانی نیازمند است که بتوانند ارائه منصفانه مطلب را از گفتار فریبکارانه تمیز دهند.

کتاب «عصر تبلیغات» در پنج فصل تدوین شده است. فصل اول با عنوان روان‌شناسی اقناع هر روزه، تبلیغات کور و اقناع هوشمندانه را مورد بررسی قرار می‌دهد، فصل دوم کتاب، ابعاد روان‌شناسی شبه واقعیت‌ها، کلمات اثربخش و قدرت گول زنک‌ها را تحلیل و موشکافی می‌کند. در فصل سوم کتاب نویسنده اعتبار واقعی و ساختگی ارتباط‌گر را در نظر گرفته و تأثیر الگوهای ساخته شده توسط رسانه‌های گروهی را بیان می‌کند. فصل چهارم کتاب موضوعاتی چون روان‌شناسی کمبود و جذبه موهومات، توهم عضویت در یک گروه به مثابه روشی اقناعی، آرمان پروتاگوراس: گزافه‌گویی یک جانبه در مقابل بحث دو جانبه و بررسی علت تکرار آگهی‌های یکسان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در فصل آخر هم نویسنده با هوشمندی به تفاوت تبلیغ و تربیت، اقناع مستقیم، بی‌تأثیر بودن کارزارهای اطلاعاتی، افسونگری با روش‌های مادون هوشیار و اینکه چگونه می‌توان در برابر تبلیغات مقاومت کرد، اشاره می‌کند.

کتاب «عصر تبلیغات»، بر موضوع تأثیرپذیری افراد از رسانه‌های تبلیغاتی تأکید می‌کند؛ این تأثیرپذیری که از طریق شرکتها، فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان انجام می‌شود باعث تصمیم‌گیری‌های غلط و در برخی موارد برداشت‌های اشتباه افراد می‌شود.

نویسندگان کتاب؛ آنتونی پراتکنیز و الیوت آرونسون، در کتاب «عصر تبلیغات»، شرایطی که باعث قضاوت و برداشت اشتباه در افراد می‌شود را به وضوح توضیح داده‌اند و با شفاف‌سازی این موارد به خواننده کمک می‌کنند که به‌طور کاملاً مستقل، تصمیم‌گیری کند.

این همان جادوی تبلیغات است که افراد را مسخ خود می‌‏کند؛ حتی اوقاتی که اهمیتی به تبلیغات افراد و شرکت‏‌ها نمی‌دهید، باز هم ضمیر ناخودآگاه شما در حال دریافت سیگنالهایی است که روحتان هم از آن خبر ندارد در کتاب «عصر تبلیغات»، می‌توانید قدرت تصمیم‌گیری و تفکر درست را یاد بگیرید و اسیر تبلیغات دروغین عده‌ای از شرکت‌های تبلیغاتی نشوید.

چاپ نهم این کتاب در ۳۳۵ صفحۀ وزیری، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۸۰ هزار تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

کد خبر 5430619

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات سروش معرفی کتاب تبلیغات معرفی کتاب کتاب و کتابخوانی انتشارات سوره مهر انقلاب اسلامی ایران تازه های نشر تجدید چاپ رایزنی فرهنگی بازسازی انقلابی عرصه فرهنگ نقد کتاب کتاب معرفی نشریات دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران دفاع مقدس جنگ تحمیلی علوم انسانی عصر تبلیغات روان شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۶۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت

 

تابناک _ بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور، تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد.

حوزه‌های انتخابیه تبریز، شبستان، میانه، پارس‌آباد، سمیرم، لنجان، کرج، تهران، ورامین، بیرجند، مشهد، آبادان، رامهرمز، خدابنده، زنجان، شیراز، مرودشت، خرم‌آباد، قائمشهر، ملایر، کرمانشاه و گنبدکاووس، ۲۲ حوزه انتخابیه‌ای هستند که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده شده است. در این حوزه‌های انتخابیه ۹۰ نفر برای کسب ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس شورای اسلامی با هم رقابت می‌کنند.

انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود.

در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

کسانی می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند که حتما در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند و یا اصلا در کل کشور رأی نداده باشند.

برای دومین دور از انتخابات مجلس دوازدهم  حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ شعبه در نظر گرفته شده است که شامل شعب شهری، روستایی، ثابت و سیار می‌شود.

عوامل اجرایی در کل ۲۲ حوزه انتخابیه مشخص شده و تا ۱۳ اردیبهشت در سامانه جامع انتخابات نهایی خواهد شد.

تبلیغات از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد. دستورالعمل تبلیغات و قانون مرتبط با تبلیغات که در مرحله اول اطلاع‌رسانی شده، ملاک خواهد بود. البته امکاناتی در استان‌ها از ناحیه دستگاه‌های اجرایی در اختیار نامزدها قرار گرفته که می‌توانند استفاده کنند.

در استان تهران، صرفا حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس الکترونیکی خواهد بود و در حوزه انتخابیه ورامین و قرچک ثبت رأی به صورت تعرفه است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • زمان تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات مجلس
  • شهر را تقدیم تاس‌اندازها نکنیم
  • اعلام زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • زمان تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس اعلام شد
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم