Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سید محمد صادق کشفی نژاد با تشریح خدمات مراکز کاهش آسیب، مراکز سرپناه شبانه (شلتر) و موبایل سنتر بهزیستی فارس، گفت: تا پایان بهمن ماه ۲۴۱ هزار و ۲۵۰ نفر از خدمات کاهش آسیب ثابت و سیار بهزیستی فارس بهره‌مند شده اند.

او گفت: خدمات کاهش آسیب بهزیستی فارس در واحد‌های متنوعی به معتادان، افراد بی‌خانمان و همچنین افراد در معرض خطر ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: از جمله این مراکز می‌توان به مراکز گذری (روزانه)، مراکز سرپناه شبانه (شلتر) و مراکز گذری سرپناه شبانه، که ادغام خدمات مرکز گذری و شلتر به صورت شبانه روزی است، اشاره داشت.

او با توضیح خدمات این مراکز که شامل آموزش تزریق سالم، رفتار جنسی سالم، ارائه سوزن و سرنگ، غذا، پوشاک و استحمام است، گفت: ساعت کار شلتر از هفت عصر تا هفت صبح است، اما در فصل سرما به دلیل برودت هوا از ساعت ۱۶ تا ۱۰ صبح افزایش فعالیت داریم.

کشفی نژاد گفت: جمعا ۶مرکز (گذری/ سرپناه) و شلتر هم اکنون در شیراز فعالیت می‌کنند که بر خلاف تصور عموم مراکز کاهش آسیب با توجه به بررسی‌های میدانی و نقشه‌های تهیه شده از آسیب‌های اجتماعی،

در محلات و مکان‌هایی از شهر انتخاب می‌شود که محل تجمع و مصرف افراد دارای اعتیاد بوده و به همین دلیل در زمان جانمایی،
انتخاب مکان توسط بهزیستی، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری انجام می‌شود و این نیست که این مراکز در محلات عاری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی جانمایی گردند و پاتوق و محل رفت و آمد معتادان شوند.

مدیرکل بهزیستی فارس اشاره‌ای نیز به فعالیت مفید موبایل سنتر بهزیستی در قالب ون‌های تجهیز شده داشت.

او گفت: ضمن فعالیت موبایل ون‌ها چهار تیم سیار نیز با شناسایی پاتوق‌های معروف و محل تجمع مصرف‌کنندگان خیابانی به منظور کنترل و کاهش رفتار‌های پرخطر خدمات کاهش آسیب را به صورت سیار ارائه می‌کنند.

کشفی نژاد گفت: در مکان‌هایی از شهر که نیاز به خدمات کاهش آسیب وجود دارد، اما امکان راه اندازی مرکز گذری به دلیل شرایط منطقه وجود ندارد، ایستگاه‌های کاهش آسیب توسط بهزیستی فارس راه اندازی شده است و با توجه به گسترش اعتیاد در سطح جامعه و افزایش روزافزون معتادان متجاهر و بی‌خانمان و از سویی امکان گسترش بیماری اچ آی وی در بین افراد دارای اعتیاد به دلیل تزریق مشترک و روابط جنسی پر خطر و محافظت نشده، سازمان بهزیستی برنامه‌های کاهش آسیب را به منظور کاهش عوارض مصرف مواد و پیشگیری از ایدز و بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت اجرا می‌کند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی فارس خدمات کاهش آسیب بهزیستی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۷۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات؛ بابک محمودی گفت: از تاریخ ۴ تا ۹ اردیبهشت ماه، ساعت ۰۶:۳۰ صبح امروز ۹ اردیبهشت ماه، ۱۳ استان اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان، یزد، البرز و هرمزگان تحت تاثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این مدت نیرو‌های این جمعیت طی ۹۱ مورد عملیات امداد و نجات به ۴ هزار و ۸۱۳ نفر متأثر از سیل امدادرسانی کردند، ۱۲۴ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۹۲ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت. همچنین ۲ هزار و ۶۶ کیلوگرم نایلون، ۵۴۰ کیلوگرم برنج،۶۸۴ تخته پتو، ۹۵۸ قوطی کنسروجات، ۲۹۵ تخته موکت، ۲۴۰ بسته غذایی، ۱۹۴ قرص نان و ۵۵ دستگاه چادر در بین متأثرین توزیع گردید.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به تداوم خدمات امدادی نیرو‌های این جمعیت گفت: ۱۹۷تیم عملیاتی متشکل ۷۷۹ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص