Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریار پاکباز روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مایه کوبی دام‌ها علیه بیماری تب برفکی توسط یک گروه از شبکه دامپزشکی قصرشیرین با همکاری ۲ گروه از بخش خصوصی با مراجعه به روستاها و مناطق عشایری انجام شد.

وی اظهار داشت: در این طرح تمام دام‌های متعلق به روستاییبان و روستاهای بخش مرکزی، سومار و جعیت عشایری به صورت رایگان مایه کوبی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بشکه دامپزشکی قصرشیرین گفت: تب برفکی از جمله بیماری های ویروسی خطرناک دام است که در صورت بی توجهی می تواند منجر به از بین رفتن دام ها شود و ایجاد تاول در زبان و سم دام به همراه علائمی همچون کاهش شیر و راندمان تولید دام و ریزش شدید بزاق از جمله عوارض این بیماری خطرناک است.
پاکباز ادامه داد: همچنین مایه کوبی مرغ و طیور بومی در روستاهای شهرستان علیه بیماری نیوکاسل نیز با همکاری دهیاری و بخشداری در تمامی روستاهای شهرستان در حال انجام است و هم اکنون سه واحد طیور گوشتی فعال در شهرستان داریم.

وی گفت: نیوکاسل یکی از مهم‌ترین بیماری‌های پرندگانی است که به صورت صنعتی و متراکم پرورش داده می‌شوند و گله‌های بسیاری از جوجه‌های گوشتی در صورت عدم واکسیناسیون با این بیماری درگیر می‌شوند.  

پاکباز از مهمترین علایم بیماری نیوکاسل را  نشانه‌های تنفسی همچون تنگی نفس و سرفه، نشانه‌های عصبی چون افسردگی، بی‌اشتهایی، افتادن بال‌ها و فلجی، گیج خوردن سر و گردن، به دور خود چرخیدن، لرزش، تورم چشم و گلو،  اسهال آبکی و سبز، و ناهنجاری و کاهش تخم در پرندگان تخم‌گذار بیان کرد.

رییس شبکه دامپزشکی قصرشیرین یادآور شد: نظارت بر اماکن توزیع و عرضه فرآورده های دامی، گوشت، واحدهای قصابی و فروشگاه های زنجیره ای عرضه مرغ و گوشت و رستوران ها نیز با توجه به ایام پایانی سال تشدید شده است.

وی اظهار کرد: ماهیانه ۱۲تن گوشت مرغ و ۵ تن گوشت قرمز برای مصرف در بین شهروندان قصرشیرینی توزیع می شود.

پاکباز افزود: طرح مقابله با عرضه مرغ زنده نیز در شهرستان در دست اقدام است و با متخلفان با همکاری ادارات مرتبط برخورد می‌شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه واقع است.

برچسب‌ها قصرشیرین سازمان دامپزشکی کشور واکسن سازمان دامپزشکی کشور تب برفکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین سازمان دامپزشکی کشور واکسن قصرشیرین سازمان دامپزشکی کشور واکسن سازمان دامپزشکی کشور تب برفکی تب برفکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۲۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: در راستای مقابله با بیماری نیوکاسل، طرح واکسیناسیون طیور در زنجان اجرا شد.

محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در راستای برنامه ملی کنترل بیماری نیوکاسل و بر اساس وظایف قانونی سازمان دامپزشکی کشور در مبارزه با بیماری‌های دام و طیور و جلوگیری از سرایت و انتشار آنها، مرحله دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت علیه بیماری نیوکاسل در سطح استان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه نیوکاسل یک بیماری ویروسی است، گفت: در زمان وقوع به دلیل سرعت بالای انتشار بیماری در جمعیت طیور صنعتی و بومی معمولاً نمی‌توان درمان خاصی انجام داد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور دامپزشکی زنجان گفت: طی دو ماه گذشته بیش از ۳۵۷ هزار و ۷۰۰ قطعه طیور بومی در روستاهای شهرستان‌های تابعه استان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت به صورت آشامیدنی مورد واکسیناسیون رایگان قرار گرفتند.

حاج‌کاظمی گفت: نیوکاسل یکی از بیماری‌های مهم و قابل توجه در گله مرغ و خروس یا ماکیان است که در صورت بروز، سبب خسارات سنگین به پرورش‌دهندگان طیور صنعتی (مرغداری‌ها) و روستاییان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح واکسیناسیون رایگان جمعیت طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی در طیور بومی، مانع از سرایت بیماری به مجموعه‌های پرورش صنعتی طیور می‌شود.

کد خبر 748669

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود