Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آرش اخوان طبسی عصر سه شنبه در جمع گلخانه داران دهاقانی اظهار داشت: شهرستان دهاقان در زمینه کشاورزی و گلخانه از توانایی بسیاری برخوردار است و می‌تواند اشتغال فراوانی ایجاد نماید که البته مستلزم نیروی کار ماهر و متخصص نیز هست.

وی افزود: اگر نظام آموزشی موفق دنیا را بررسی کنیم و از آن الگو بگیریم کشور ما از نظر جمعیت، شبیه کشور آلمان و از نظر وسعت و ظرفیت وسیع‌تر است و تولیدات آلمان در قابل قیاس با ایران نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: زمانی در ایران پیکان تولید شد و در جشن تولد یک سالگی پیکان مصاحبه‌ای با هیئت کره‌ای انجام شد و آنان اظهار داشتند که امیدواریم که روزی بتوانیم در کشور کره، خودرو تولید کنیم اما در حال حاضر کره هیوندا تولید می‌کند و متأسفانه صنعت خودروی ما قابل قیاس با آنان نیست و ای ن نشان از ضعف آموزش دارد.

نبود نیروی انسانی متخصص در ایران

وی با اشاره به نبود نیروی انسانی متخصص در ایران عنوان کرد: کشور ما از نظر سخت افزار مشکلی ندارد اما تفاوت هیوندا با سمند ایرانی به دلیل تفاوت در مهارت‌های نیروی انسانی است بنابراین ما در نیروی انسانی متخصص و ماهر مشکل اساسی داریم.

وی گفت: با اشاره به نظام آموزشی ضعیف در ایران تصریح کرد: سیستم آموزشی نباید عرضه محور باشد که متأسفانه سالهاست در ایران این گونه است و باید برای آموزش درست مهارت، در ابتدا نیازهای منطقه و شهرستان شناخته و بر اساس آن اقدام شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان شناخت نیازهای بازار را گام مهمی دانست و تصریح کرد: نکته دوم اینکه، سیستم آموزشی ما باید از حالت عرضه محور به سفارشی محور تبدیل شود؛ بدانیم که نیاز بازار چیست و با صنعت ارتباط ایجاد کنیم.

اخوان وجود رشته گلخانه در دهاقان را شایسته و مؤثر برشمرد خاطرنشان کرد: وجود رشته کشت گلخانه و گلخانه سازی در شهر گلشن دهاقان بسیار شایسته و مؤثر است و منجر به تربیت نیروی متخصص می‌شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت خوب شهرستان دهاقان در زمینه گلخانه و گلخانه سازی، باید رشته‌های مرتبط در مدارس نیز تدریس شود تاشاهد ورود نیروی کار متخصص و ماهر در بازار باشیم.

تمرکز و سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی

وی مطرح کرد: اشتغال دغدغه خانواده‌ها محسوب می‌شود و همه از نبود شغل ناراضی هستند و این در حالی است که اصناف و صنایع دغدغه نیروی کار متخصص را دارند، در واقع ما در کشور مشکل اشتغال نداریم و با تمرکز و سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی همه این مشکلات رفع می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان افزود: قراردادی مبنی بر آموزش نیروی انسانی متخصص و ماهر توسط فنی و حرفه‌ای برای ورود به عرصه گلخانه‌ای و گلخانه‌سازی را امضا کردیم تا این روند آموزشی در شهرستان دهاقان تبدیل به الگویی در سراسر کشور شود.

وی گفت: این آموزش ۱۷۲ ساعته برای آموزش حرفه طراح و مجری احداث گلخانه خواهد بود در این زمینه نهایت همکاری را با آموزش و پرورش دهاقان خواهیم داشت و فرماندار هم از هم افزایی همه دستگاه‌ها در این راستا استفاده نماید.

نبود تجهیزات و کارگاه‌های مناسب در دهاقان

در ادامه نیز رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان دهاقان اظهار داشت: جذب نیروی انسانی با هدف آموزش مفید از اهداف اصلی ما محسوب می‌شود و با توجه به ظرفیت شهرستان دهاقان در زمینه گلخانه‌ها آموزش در این زمینه ضروری است.

غلامرضا صادقی افزود: فنی و حرفه‌ای دهاقان به صورت شعب سیار در سطح دهاقان، شهر گلشن و روستاهای پوده، قمبوان، همگین و دزج فعال است.

وی از نبود تجهیزات کافی برای آموزش خبر داد و عنوان کرد: کمبود تجهیزات یکی از مشکلات همیشگی و مانع آموزش لازم به کارآموزان است و تقاضای تأمین تجهیزات لازم را داریم.

رئیس فنی و حرفه‌ای شهرستان دهاقان خاطرنشان کرد: هم‌چنین به سبب نامناسب بودن سقف کارگاه‌های آموزشی با مشکل سرمایشی و گرمایشی مواجه هستیم که این معضل مانع بزرگی در پرداختن به آموزش مناسب و مؤثر است.

توأم شدن تولید، فروش و بازاریابی

رئیس صنعت، معدن و تجارت نیز در ادامه اظهار داشت: شهرستان دهاقان نیازمند اشتغال پایدار است و اگر در حوزه آموزش به سمت ظرفیت‌ها برویم اشتغال پایدار هم صورت می‌گیرد.

مهدی خسروی افزود: برای اشتغال باید تولید، فروش و بازاریابی به صورت یک مجموعه در نظر گرفته شود، بنابراین در آموزش‌ها هم باید به آن‌ها پرداخته شود.

وی با اشاره به فرش یلمه دهاقان خاطرنشان کرد: فرش یلمه و دستبافت دهاقان هم یکی از ظرفیت‌های شهرستان تلقی می‌شود که نیاز مبرم به آموزش دارد تا تبدیل به برند ملی و جهانی شود.

کد خبر 5431141

منبع: مهر

کلیدواژه: بهره وری نیروی کار کشت گلخانه ای آموزش فنی و حرفه ای واحد های گلخانه ای ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا بارش برف تبریز واکسن کرونا بارش باران عکس استانها گرگان شیراز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز نیروی انسانی متخصص شهرستان دهاقان فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۲۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد

سید محمود عرب گفت: مهارت‌های فنی و حرفه‌ای استان قم در بخش دولتی در هشت مرکز با حضور ۳۵ مربی درون‌سازمانی و حدود ۸۰ مربی برون‌سازمانی به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم  عنوان کرد: این آموزش‌ها به ۱۱ هزار و ۲۶۰ نفر دوره در یک هزار و ۳۷۰ دوره آموزشی و ۳۶۹ حرفه آموزشی ارایه شده‌است.

او ادامه داد: ۱۰ هزار و ۹۸۱ نفر ساعت مربوط به آسیب دیدگان اجتماعی، ۶ هزار و ۷۱۶ نفر ساعت مربوط به افراد دارای معلولیت، هفت هزار و ۵۲۵ نفر ساعت مربوط به پناهندگان و اتباع خارجی، ۳۸ هزار و ۷۹۹ نفر ساعت مربوط به دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ۱۰۴ هزار و ۸۷۴ نفر ساعت مربوط به دانش آموزان و ۵۳ هزار و ۹۹۱ نفر ساعت مربوط به دانشجویان بوده‌است.

به گفته عرب، ۷۶ هزار و ۹۴ نفر ساعت مربوط به زنان خانه‌دار، ۷۲ هزار و ۵۰۵ نفر ساعت مربوط به زنان سرپرست خانوار، ۱۳۷ هزار و ۶۰۷ نفر ساعت مربوط به زندانیان، ۵۳ هزار و ۴۷۳ نفر ساعت مربوط به ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی، ۱۰۷ هزار و ۶۸۰ نفر ساعت مربوط به ساکنان مناطق روستایی، ۱۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر ساعت مربوط به سربازان وظیفه، ۱۴۸ هزار و ۹۳۷ نفر ساعت مربوط به بنگاه‌های اقتصادی و ۱۱ هزار و ۶۵۹ نفر ساعت مربوط به عشایر می‌باشد.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم  گفت: همچنین ۶ هزار و ۱۸۶ نفر ساعت مربوط به کودکان کار و خیابانی، ۷۱۶ هزار و ۶۹۸ نفر ساعت مربوط به متقاضیان مهارت‌آموزی، پنج هزار و ۵۲۰ نفر ساعت مربوط به مشمولان بیمه بیکاری و ۴۲ هزار و ۵۲۳ نفر ساعت مربوط به معتادان بهبود یافته‌است.

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم  یادآورشد: از مجموع ۱۹ گروه هدف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور، به ۱۸ گروه هدف در استان قم، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارایه می‌شود؛ گروه هدف ساکنین مناطق محروم مرزی در استان قم، مصداق ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • بازدید سرزده فرماندار مهاباد از کارگاههای فنی و حرفه‌ای
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • یک‌میلیون و ۷۱۹ هزار و ۵۶۵ نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در قم ارائه شد
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد
  • از برداشت موز گلخانه‌ای تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب