Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی خسروی در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دهاقان اظهار داشت: در حوزه صنعت، معدن و تجارت حدود پنج هزار نوع شغل وجود دارد و در بخش صنعت بیشترین میزان اشتغال و فعالیت را شاهد هستیم.

وی با اشاره به ضرورت مانع زدایی برای اشتغال‌زایی در کشور از رشد صدور مجوزها در دهاقان خبر داد و گفت: در سال جاری شاهد رشد ۳۰۰ درصدی در صدور مجوزهای تولیدی و کسب و کار بودیم که رشد مثبت و بهینه در اشتغال‌زایی و کارآفرینی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان دهاقان شهرک صنعتی شهرستان را نیازمند زمین مناسب دانست و اذعان کرد: در سال‌های اخیر شهرک‌های صنعتی دهاقان مشکل نبود متقاضی داشت اما اکنون با وجود متقاضیان سرمایه گذاری، فاقد زمین در شهرک‌ها هستیم.

خسروی فعال شدن کد نقش را ضروری برشمرد و عنوان کرد: در ماه جاری برنامه‌ای در خصوص اشتغال و رفع موانع آن به همه ادارات ابلاغ خواهد شد و همه افراد باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند و کد نقش خود را فعال نمایند.

شناسنامه دار شدن تولیدات داخلی

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان دهاقان با بیان اینکه واحدهایی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت را طی نموده‌اند باید برای دریافت تسهیلات کمک و حمایت شوند، ابراز کرد: برای پیشگیری از قاچاق کالا و حمایت از تولیدات داخل به زودی همه تولیدات ایرانی شناسنامه دار می‌شوند تا مانع ضربه مهلک قاچاق شوند.

در ادامه نیز معاون بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان اظهار داشت: سپاه پاسداران دهاقان در طی سال جاری حدود ۷۵۰ میلیون وام در زمینه اشتغال‌زایی پرداخت نموده است که ۴۰۰ میلیون هم در شهرستان جذب شده است.

افزایش پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی توسط سپاه دهاقان تا پایان سال

محمد علی صیادی با اشاره به اینکه اشتغال‌زایی و کارآفرینی در همه بخش‌ها و در همه سطوح خرد و کلان از اهداف مهم سپاه به شمار می‌رود، گفت: تسهیلات اشتغال‌زایی ناحیه سپاه شهرستان دهاقان تا پایان سال جاری باید با یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برسد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردها، در طی سال‌ها اخیر حدود ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به این حوزه مهم و حساس اختصاص داده شده است.

معاون بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان تسهیلات پرداخت شده را سوال برانگیز دانست و گفت: ما به برنامه‌ریزی جدی و اصولی برای نحوه پرداخت تسهیلات نیاز مند هستیم تا اشتغال پایدار انجام و پرداخت وام و تسهیلات به متقاضیان مؤثر باشد.

پرداخت وام برای راه اندازی مشاغل خانگی

معاون بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دهاقان با اشاره به وجود مشاغل خانگی در دهاقان گفت: پرداخت وام برای راه اندازی مشاغل خانگی یکی از اقدامات در زمینه اشتغال‌زایی شهرستان به شمار می‌رود اما در نمایشگاه دهه فجر دهاقان که با هدف فروش محصولات خانگی برگزار شد متأسفانه حضور این افراد در غرفه‌های نمایشگاه پر رنگ و چشمگیر نبود.

وی با اشاره به ضرورت تعیین اولویت‌های شهرستان دهاقان عنوان کرد: ما باید سند راهبردی داشته باشیم تا ظرفیت‌های شهرستان به سرمایه گذاران معرفی شده و اولویت شهرستان نیز برای پرداخت تسهیلات مشخص شود.

کد خبر 5429231

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال زایی تسهیلات اشتغال مهدی خسروی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا خطبه های نماز جمعه شیوع کرونا بارش برف تبریز واکسن کرونا بارش باران عکس استانها گرگان شیراز اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز شهرستان دهاقان اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دست نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

پرویز محمدنژاد با بیان اینکه تعامل بانک‌ها با صنعت نفت، همکاری برد - برد تلقی می‌شود، به خبرنگار شانا گفت: ایجاد و تقویت سازوکارهای حضور نظام بانکی در صنعت نفت، افزون بر پرکردن خلأ کمبود منابع مالی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت، موجب کارآمدی و سودآوری پایدار و اقتصادی نظام بانکی کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های سرگردان در حوزه‌های مسکن، خودرو و... را به سوی صنعت به‌ویژه صنعت نفت سوق داد، افزود: هدایت منابع بانک‌ها به سمت پیشران و لوکوموتیو اقتصاد ایران بدون تردید به سامان‌دهی و نقش‌آفرینی مثبت بانک‌ها در نظام اقتصادی کشور منجر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: حضور سودآور و منطقی بانک‌ها در صنعت نفت و گاز، زمینه‌ساز تقویت توانمندی بانک‌ها برای حضور پایدار در این صنعت و سودآوری پایدار برای بانک‌ها می‌شود. این شرایط نه‌تنها به تقویت نظام بانکی و رضایت سهام‌داران آن‌ها منجر می‌شود، بلکه اقتصاد ملی به‌ویژه بازار سرمایه را در مسیر رشد و رونق قرار می‌دهد.

محمدنژاد اظهار کرد: هدایت نقدینگی به‌سمت تولید صنایع پایین‌دستی نفت افزون بر بی‌نیازکردن کشور، اشتغال ایجاد می‌کند و برای مردم نیز سودآوری به‌ همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • مینی پالایشگاه دهدشت اشتغال زایی مستقیم ۳٠٠ نفر را محقق می کند
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید