Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@21:03:45 GMT

ریتم افزایش قیمت مسکن در فارس کند می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۳۰۴۸

ریتم افزایش قیمت مسکن در فارس کند می‌شود

ایسنا/فارس استاندار فارس اعلام کرد که ریتم افزایشی قیمت مسکن در این استان کندتر خواهد شد.

محمدهادی ایمانیه سه‌شنبه سوم اسفند در جلسه شورای مسکن فارس، از فرمانداران خواست که نسبت به اجرای طرح ملی نهضت مسکن اهتمام بیشتری داشته باشند.

ایمانیه گفت: فرمانداران باید هفتگی گزارشات خود را نسبت به اقدامات انجام شده در بحث مسکن ملی از طریق قرارگاه حوزه مسکن اعلام کنند تا بتوانیم برای رفع موانع پیشرو تدابیری اندیشه شود و این طرح با نظارت دقیق تر به سرانجام برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، ایجاد قرارگاه را به جهت یکپارچکی و انسجام در انجام امور مهم دانست و اظهار کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به جهت جلوگیری از پراکندهکاری قرارگاهها باید ایجاد شوند که بر این اساس قرارگاه مسکن، قرارگاه آب و قرارگاه اشتغال تاکنون ایجاد شده است و قرارگاه فرهنگی و اجتماعی استان نیز با نظر مثبت نماینده ولی فقیه ایجاد خواهد شد.

استاندار فارس در ادامه هدف از ایجاد قرارگاه را ارائه برنامه جامع چهار ساله توسط سازمانهای مرتبط دانست و افزود: هدف دوم نظارت بر اجرای برنامه و هدف سوم حل اختلاف بین سازمانهای درگیر توسط قرارگاه خواهد بود.

ایمانیه از مسئول قرارگاه نیز خواست تا نسبت به رتبه‌بندی فرمانداران در حوزه مسکن اقدام کند و در حوزه تامین زمین برای ساخت مسکن نیز، گفت: در مورد زمین‌های در اختیار سازمان‌ها اولویت با کارکنان همان سازمان‌ها باشد؛ اما زمین‌هایی که واگذار شده و پس از دو سال بر روی آن کاری انجام نشده است، باید پس گرفته شود.

استاندار فارس ضمن درخواست جدی برای پس گرفتن زمین‌ها از سازمان‌ها با شرایط یاد شده، گفت: در صورتی که زمین به تعاونی واگذار شده باشد باید بر اساس توافق جدول زمان‌بندی تعیین شده و کار انجام شود.

ایمانیه با تاکید براینکه موافق استفاده از زمین‌های کشاورزی برای حوزه مسکن نیستم، از فرمانداران شهرستان‌های فارس خواست تا زمین‌های آماده شده را هرچه سریع‌تر برای شروع کار به بنیاد مسکن تحویل دهند. 

استاندار فارس بر همکاری شهرداری‌ها نیز تاکید و عنوان کرد: بر اساس قانون و وظایف، شهرداری‌ها مکلف به همکاری در این حوزه هستند. 

ایمانیه گفت: همچنین نیاز است همزمان با شهرها در مورد روستاها نیز تدابیر لازم اندیشیده شود و تعداد مسکن بیشتری در این نهضت ساخته شود؛ چراکه لازمه ماندگاری در روستاها مسکن و اشتغال است. 

او افزود: اگر مشکل مسکن و اشتغال در روستاها حل شود، آب و راه و جاده نیز ساخته خواهند شد؛ چه بسا روستاهایی با آب و راه و جاده و امکانات، خالی از سکنه هستند. 

استاندار فارس با اشاره به ترسیم فرایند از صفر تا صد به جهت شفاف شدن مسیر حرکت در ساخت مسکن، اظهار کرد: در این صورت مشخص میشود مشکل در کدام بخش وجود دارد و برای رفع آن اقدامات لازم انجام خواهد گرفت. 

ایمانیه همچنین اضافه کرد: اگر در برآورد هزینه تامین زیرساخت‌ها در بخش دولتی، متوجه شویم که هزینه بیشتر از خرید زمین از بخش خصوصی است، رفتار عاقلانه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی فارس قرارگاه مسكن نهضت ملی مسکن استاندار فارس زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری صبح شنبه در جلسه شورای تأمین مسکن استان با اظهار اینکه طرح مسکن ملی از طرح‌های مهم و تأثیرگذار دولت به شمار می‌رود، افزود: تعهد استان برای ساخت مسکن ملی ۱۶۴ هزار واحد است.

وی با بیان اینکه موانع فراروی تأمین مسکن حمایتی باید با همکاری دستگاه‌های مختلف تأمین شود، افزود: در شهرستان‌های استان برای اجرای این طرح باید همگرایی لازم داشته باشیم.

احمد توکلی سرپرست معاونت هماهنگی عمرانی استانداری مازندران نیز اشاره به عقب ماندگی استان در تأمین زمین اظهار اظهار کرد: ۷۰ هزار مسکن حمایتی باید در استان ساخته شود و در بخش تأمین زمین عقب هستیم.

وی کمبود زمین را از جمله مشکلات در استان بیان کرد و گفت: طی دو سال گذشته ۱۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح‌های حمایتی، خودمالکی، بازآفرینی شهری و روستایی در استان اجرا شده است.

وی عقب ماندگی در بخش خودمالکی را ۳۵ درصد ذکر کرد و گفت: ۳۱ هزار واحدمسکن خودمالکی تعهدات استان است و ۱۷ هزار واحد مسکن روستایی در استان ساخته شده است.

کد خبر 6089635

دیگر خبرها

  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • ۴۵ هزار هکتار زمین برای متقاضیان مسکن ملی تأمین شد
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است
  • مازندران در تعهد ساخت ۷۰ هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند
  • وام ودیعه مسکن در ۱۴۰۳ افزایش می باید؟
  • سهمیه مازندران در مسکن ملی ۱۶۴ واحد است