Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان -  مهدی بمان دشتی،  از آغاز تست مشمشه بر روی اسب‌های موجود در اسب داری‌های شهرستان در روز‌های آینده خبر داد.

او با بیان اینکه مشمشه، به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان است و بیشتر در تک سمیان به ویژه اسب مشاهده و تهدیدی جدی برای پرورش دهندگان این حیوان است، گفت: مشمشه نوعی بیماری نادر و کشنده باکتریایی است که از تک سمی‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود و با درگیر ساختن دستگاه تنفس در انسان می‌تواند موجب مرگ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بمان دشتی گفت: تب، سرفه، ترشح چرک از بینی و زخم‌های بینی از جمله علائم آشکار این بیماری در دام است، و رعایت شرایط قرنطینه‌ای کامل، ضدعفونی نواحی آلوده و پیشگیری از هرگونه تردد غیر مجاز دام از مهم‌ترین روش‌ها برای مهار این بیماری است.

او می گوید: شبکه دامپزشکی فهرج هر ۶ ماه یکبار نسبت به خونگیری جمعیت تک سمی که ناقل و مخزن بیماری هستند اقدام و چنانچه مورد مثبتی تشخیص داده شود نسبت به معدوم سازی دام اقدام می‌کنند.

به گفته بمان دشتی هیچ نوع واکسن موثری برای پیشگیری از بیماری به بازار عرضه نشده و مهمترین راه کنترل و ریشه کنی این بیماری است و تست و شناسایی و حذف حیوانات آلوده است.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشمشه دامپزشکی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) روستای تاریخی فهرج؛ گنجینه‌ای از جلال و شکوه ایران

(تصاویر) روستای تاریخی فهرج؛ گنجینه‌ای از جلال و شکوه ایران

دیگر خبرها

  • (تصاویر) روستای تاریخی فهرج؛ گنجینه‌ای از جلال و شکوه ایران
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری
  • بازی مرگ و زندگی ایران: این رقیب را بکش و زنده بمان!
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • آخرین وضعیت راه‌های شهرستان دشتی ناشی از سیل اخیر
  • بارش شدید برخی راه‌های ارتباطی دشتی را مسدود کرد
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • دستگیری 10 خرده فروش مواد مخدر در شهرستان فردوس
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد