Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:17:21 GMT

اردکان، آماده برگزاری جشنواره محصولات کنجدی است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۶۰۸۴

اردکان، آماده برگزاری جشنواره محصولات کنجدی است

سید علیرضا سالار حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دومین جشنواره فراورده‌های کنجدی اردکان، به همت جمعی از فعالان گردشگری و همراهی همه دستگاه‌های شهرستان با محوریت شرکت خوشه کنجدی در تاریخ ۱۰ الی ۱۳ اسفند برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرستان اردکان در استان یزد با توجه به تنوع محصولات کنجدی و مشتقات آن‌که به‌ عنوان یکی از شیرینیجات برند استان یزد شهرت یافته، میزبان جشنواره فرآورده‌های کنجدی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالار حسینی با اشاره به برند سازی و معرفی محصولات کنجدی اردکان به‌عنوان مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره، ادامه داد: نمایشگاه محصولات، ماشین‌آلات و صنایع وابسته فرآورده‌های کنجدی نیز برگزار می‌شود و بازدیدکنندگان در این جشنواره با نحوه تولید، ارزش غذایی، فرآورده‌های جانبی، بازاریابی و برند سازی فرآورده‌های کنجدی آشنا می‌شوند.

وی اظهار داشت: علاوه بر برپایی غرفه‌های عرضه و فروش فرآورده‌های کنجدی، طی این چهار روز، برنامه‌های شاد و متنوع، تورهای گردشگری در شهرستان و بافت قدیم اردکان نیز برگزار می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردکان تصریح کرد: همچنین برگزاری نشست تخصصی در محل دانشگاه پیام نور، با حضور متخصصین، مسوولان و کارشناسان در سه محور (صنفی، تغذیه و امور اجرایی حلواارده سازی) از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

سرپرست فرمانداری اردکان نیز  با اشاره به خواص بی‌شمار کنجد و محصولات کنجدی افزود: فرآورده‌های غذایی محلی اردکان به‌ویژه محصولات کنجدی این شهرستان در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

کمال حلوایی اضافه کرد: به دلیل مرغوبیت فرآورده‌های کنجدی شهرستان اردکان مشتریان متعددی نه‌تنها از نقاط مختلف کشور، بلکه در بازار بین‌الملل تمایل به خرید این محصول از اردکانی‌ها دارند و این مهم باعث شده این شهرستان به‌عنوان پایتخت فرآورده‌های کنجدی معرفی شود.

وی با بیان اینکه آن‌گونه که باید این محصولات شناخته‌شده نیستند؛ تصریح کرد: برند سازی فرآورده‌های کنجدی اردکان از اولویت‌ها است و باید هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

 حلوایی با اشاره به اینکه غذاهای محلی، این روزها به‌عنوان یک برند گردشگری تبدیل شده است؛ خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره فرآورده‌های کنجدی می‌تواند به ارتقا سطح کیفی و کمی ورود گردشگران به شهرستان کمک کند.

دبیر جشنواره ملی فرآورده‌های کنجدی اردکان هم اظهار داشت: یکی از مواردی که می‌تواند ظرفیت‌های آیینی و فرهنگی اقوام مختلف کشورمان را در حوزه گردشگری به‌عنوان یکی از جاذبه‌ها معرفی کند، غذاهای محلی است.

محمدعلی بهجتی‌اردکانی با اشاره به اینکه تنوع زیادی نیز در فرآورده‌های کنجدی اردکان شاهد هستیم؛ تصریح کرد: توجه به خوراک‌های سنتی به لحاظ طبیعی بودن آن نه‌تنها در سلامتی بدن موردتوجه قرار می‌گیرد بلکه می‏‌تواند با محوریت خلاقیت، فرهنگ و هنر محلی و بومی در اردکان، تضمین‌کننده مقاصد گردشگری باشد.

وی  با بیان اینکه تعدادی از غذاهای محلی اردکان در آینده نزدیک به ثبت ملی خواهد رسید؛ افزود: برای توسعه و برند سازی فرآورده‌های کنجدی این شهرستان باید ثبت ملی و جهانی آن به‌عنوان میراث فرهنگی ناملموس و عضویت شهر اردکان در شبکه جهانی شهرهای خلاق خوراک جدی‌تر دنبال شود.

در اردکان ۲۰۰ کارگاه حلوا ارده ، ارده و روغن ارده، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۲هزار نفر را فراهم کرده است.

مرکز شهرستان ۱۳۵ هزار نفری اردکان که در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

برچسب‌ها یزد جشنواره اردکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد جشنواره اردکان یزد جشنواره اردکان فرآورده های کنجدی کنجدی اردکان محصولات کنجدی برند سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۶۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، مهدی دهرویه روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از مجموع شعب اخذ رای ۲۰۳ شعبه برای شهر گنبدکاووس و روستاهای بخش مرکزی و ۲۷ شعبه برای بخش داشلی‌برون است.

وی اضافه کرد: از مجموع ۲۳۰ شعبه اخذ پیش بینی شده درحوزه انتخابیه شهرستان گنبدکاووس ۱۶۸ شعبه ثابت و ۶۲ شعبه سیار است.

دهرویه یادآور شد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گنبدکاووس برای ششمین بار است که به مرحله دوم کشیده شد.

فرماندار گنبدکاووس همچنین با اشاره به کسب رتبه سوم استان گلستان در مشارکت انتخابات ۱۱ اسفند پارسال، ابراز امیدواری کرد مردم این شهرستان در مرحله دوم انتخابات حضور پرشوری داشته باشند.

وی ادامه داد: تلاش هیات‌های اجرایی و نظارت و عوامل برگزار کننده، بازرسی و ناظرین و نیروی انتظامی در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس، تحقق کامل راهبرد «رسام» (رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت) و رعایت عدالت است.

به گزارش ایرنا، انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ حوزه انتخابیه گنبدکاووس برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به‌ حدنصاب نرسیدن آرای نامزدها به دور دوم کشیده شد و «قرجه طیار» و «عبدالحکیم آق‌ارکاکلی» در مرحله دوم انتخابات برای کسب کرسی نمایندگی تلاش می‌کنند.

در مرحله اول انتخابات، طیار ۲۱ هزار و ۸۶۱ رای و آق‌ارکاکلی ۲۰ هزار و ۵۵۹ رای کسب کردند.

شهروندان گنبدکاووس ۱۳۰ هزار و ۸۵ رای در صندوق آرای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ریختند.

حوزه انتخابیه شهرستان‌ گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در دژکرد اقلید
  • برگزاری جشنواره «گیلاس کن»