Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@00:03:49 GMT

مسائل و مشکلات زلزله‌زدگان کوهرنگ پیگیری شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۶۸۹۱

مسائل و مشکلات زلزله‌زدگان کوهرنگ پیگیری شد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مسائل و مشکلات زلزله‌زدگان شهرستان کوهرنگ از توابع چهارمحال و بختیاری در نشست استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، فارسان و کیار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی با معاون اجرایی نهاد ریاست‌جمهوری پیگیری شد.

به گزارش روابط‌عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، غلامعلی حیدری- استانداری چهارمحال و بختیاری در نشستی با سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس‌جمهور  و با همراهی نماینده مردم شهرستان‌های اردل، کوهرنگ، فارسان و کیار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی، مسائل و مشکلات زلزله‌زدگان شهرستان کوهرنگ را به‌صورت ویژه پیگیری کرد، در این نشست نمایندگان تام‌الاختیار از ۳۰ وزارتخانه و سازمان نیز حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامعلی حیدری- استاندار چهارمحال و بختیاری در ابتدای این نشست با اشاره به محرومیت‌های برجای مانده در شهرستان کوهرنگ از دهه‌های گذشته، اظهار کرد: فقر و بیکاری، کمبود زیرساخت در حوزه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، کشاورزی و ...، خسارت وارده به منازل مسکونی در پی زلزله اخیر و کمبود امکانات بهداشتی و درمانی از جمله مهم‌ترین مشکلات این شهرستان محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: قطعا انتقال دغدغه‌ها، مشکلات و مطالبات مردم به مسئولان کلان کشوری از جمله مهم‌ترین وظایف مسئولان استانی محسوب می‌شود، امیدواریم مسئولان در سطح کلان کشور با استفاده از ظرفیت‌های موجود نگاه ویژه‌ای به امر محرومیت‌زدایی در استان‌هایی نظیر چهارمحال و بختیاری داشته باشند.

حیدری با تاکید بر اینکه نظارت بر عملکرد مسئولان شهرستانی از مهم‌ترین برنامه‌های استانداری چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود، توضیح داد: تلاش می‌کنیم با اقدامات متعدد گلوگاه‌هایی که مانع خدمات‌رسانی عادلانه به مردم در شهرستان‌ها می‌شود را شناسایی کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: مسئولان خادم مردم هستند، بنابراین خدمت و رفع دغدغه‌های آنان را یک تکلیف و وظیفه می‌دانیم، امیدواریم با پیگیری‌های مستمر شاهد رفع محرومیت از چهره استان باشیم.

وی بیان کرد: در نشست با معاون اجرایی رئیس‌جمهور مقرر شد در مجموع ۱۰۰۰ میلیارد تومان به توسعه شهرستان کوهرنگ اختصاص پیدا کند. 

حیدری تصریح کرد: همچنین به‌منظور بهره‌مندی مردم این شهرستان از خدمات بهداشتی و درمانی پزشکان متخصص در این شهرستان مستقر خواهند شد و ۱۵ منزل مسکونی نیز برای اسکان این پزشکان و ۱۵ مرکز بهداشت نیز برای ارائه خدمات درمانی احداث می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری از تزریق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: همچنین ۲۲ میلیارد تومان برای تکمیل یک طرح ورزشی، ۲۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام کشاورزی، ۲۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های اشتغالزا در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری، ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان فرهنگسرای کوهرنگ، ۷.۵ میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان فرمانداری کوهرنگ، یک میلیارد تومان برای ساماندهی گلزارهای شهدا و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز برای تامین آب شرب پایدار در این شهرستان اختصاص پیدا می‌کند.

در ادامه این نشست سید صولت مرتضوی- معاون رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری از بهبود شرایط در آینده، اظهار کرد: در چهارمحال و بختیاری مشکلاتی وجود دارد، اما هیچ دلیلی برای تسلیم شدن در برابر این مشکلات نداریم، زیرا باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی افزود: الگوهای موفقی در مسیر رشد، تعالی و حل مشکلات داریم، مگر وقتی سردار سلیمانی داعش را با تمام عقبه‌اش در کنار ضریح حضرت زینب(س) و دردانه امام حسین(ع) بیرون کرد و سوریه را آزاد ساخت، تعادلی بین امکانات طرفین وجود داشت؟   

مرتضوی گفت: هر جا اراده، اتحاد و اخلاص در کنار یکدیگر قرار بگیرد، کارها پیش می‌رود و در کشوری که واجد اقلیم و امکانات است، تسلیم مشکلات نمی‌شویم.  

معاون اجرایی رئیس‌جمهور تاکید کرد: مطالب مطرح شده توسط استاندار چهارمحال و بختیاری  و نماینده شهرستان‌های مذکور در جلسات آتی با مسئولان مربوطه مطرح  و پیگیری لازم برای رفع مشکلات و محرومیت‌زدایی  به‌عمل می‌آید.

گفتی است،  طبق توافقات و پیگیری‌های صورت گرفته در این نشست مقرر شد اعتباری به‌منظور تکمیل مدارس نیمه‌تمام و جمع‌آوری مدارس کانکسی و احداث مدارس ثابت اختصاص پیدا کرده و یک مدرسه شبانه‌روزی نیز در این شهرستان نیز احداث شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری زلزله زدگان شهرستان کوهرنگ استاندار چهارمحال و بختیاری میلیارد تومان برای تکمیل شهرستان کوهرنگ معاون اجرایی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،در این مجموعه خبری می‌توانید ببینید:
- دور برگشت رقابت‌های بسکتبال لیگ امید کشور درشهرکرد
- برگزاری دوره مربیگری فوتسال در چهارمحال و بختیاری

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • خبر‌های ورزشی ۱۳ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • کوهرنگ خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • پیگیری مسائل عمومی اولویت کاری دستگاه قضا است
  • طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود
  • اعضای شوراها از دخالت دادن تفکرات سیاسی پرهیز کنند
  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • صدای شما پیگیر مطالبات در استان چهارمحال و بختیاری
  • بودجه شهرداری شهرکرد دو برابر شد