Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان با اشاره به ساماندهی گرمخانه اصفهان برای حل مشکلات کارتن‌خواب‌ها گفت: مرکز ساماندهی متکدیان استان اصفهان اولین ان‌جی‌او دارای مجوز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان، در بازدید از گرمخانه استقلال به همراه خبرنگاران با اشاره به تکذیب خبر تعطیلی این گرمخانه، اظهار داشت: مدیریت قبلی گرمخانه سال گذشته استعفای خود را به استانداری  اعلام کرد و با روی کار آمدن فرماندار جدید طرح ساماندهی این مرکز به علت داشتن مشکلات عدیده بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا قاسمی افزود: چندین بار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشکلات گرمخانه را اعم از مسائل بهداشتی، پخت و پز غذا، محل اسکان و غیره مطرح کرده که در شرایط کرونایی جامعه از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان با بیان اینکه مقدمات ساماندهی گرمخانه بدون تعطیلی آن  انجام شده، گفت: در فضای مجازی اخبار کذبی مبنی بر تعطیلی گرمخانه منتشر شده که به هیچ وجه مورد قبول نیست و جای بحث دارد که چرا مطالب کذب محض نشر داده شده است.

وی ادامه داد: این گرمخانه تا پیش از این با مدیریت مردمی اداره می شد و از ایشان بابت خدماتی که در این راستا انجام شده تشکر می‌کنیم. در جلسات کارگروه ساماندهی متکدیان هم از ایشان تشکر لازم به عمل آمده و مسئولیت مدیریت مجتمع نگهداری و ساماندهی و توانمندسازی متکدیان و کارتن خواب ها، از طرف فرماندار اصفهان به آقای مسعود شجاعی ابلاغ شد و در حال حاضر فقط مدیریت مرکز تغییر کرده است.

قاسمی تصریح کرد: قرار نیست ما کارتن خواب‌ها را سالیان سال بدون توانمندسازی در مجموعه نگهداری کنیم چرا که باید او را برای برگشتن به چرخه زندگی کمک کرد و اقدامات مهمی در این راستا مد نظر ما قرار دارد. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان با اشاره به کارهای انجام شده در کارگروه فرمانداری، اظهار داشت: کارتن‌خوابان باید توانمند شوند و اگر اعتیاد دارند به طرق علمی برطرف شود سپس به مراکز کار برای ادامه فعالیت خود معرفی شوند.

وی افزود: در حال حاضر برای تعدادی از این افراد که مشکل اعتیاد ندارند کار فراهم شده و صبح از گرمخانه به قصد کار بیرون می‌روند و شب بعد از اتمام کار به مرکز باز می‌گردند و زندگی خود را سپری می‌کنند.

قاسمی خاطرنشان کرد: سازمان‌های بهزیستی، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی وارد میدان شدند و هر کدام وظایف خود را انجام بدهند، 13 ارگان متولی ساماندهی، توانمندسازی و برگشت کارتن‌خواب‌ها به زندگی  هستند که وظایف هر 13 ارگان مشخص است و در حال خدمت‌رسانی هستند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان با بیان اینکه هیچ تغییر محتوایی در گرمخانه انجام نشده، گفت: ما آمدیم خدمت بهتری به  قشر متکدی، کارتن‌خواب، بی‌خانمان و معتاد بدهیم همه آنها انسان هستند و ما برای آنها ارزش و احترام قائل هستیم و باید خدمات شایسته شان انسان به آنها داده شود.

وی ادامه داد: موارد اعتیاد، بیماری اعصاب و روان، بیماری جسمی و تمامی مسائل این قشر باید به طور صحیح مرتفع شود و ارگان‌هایی وارد گود شده‌اند تا هر چه زودتر آنها به چرخه زندگی برگردند.

قاسمی تصریح کرد: اولین اقدامی که توسط مدیریت جدید انجام شد گندزدایی مکان به لحاظ عدم وضعیت مناسب بود و از آنجایی که در شرایط پاندمی کرونا هستیم نحوه زندگی آنها مشکل داشته و باید تغییراتی انجام می‌شد و روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت هم از گرمخانه بازدید به عمل آوردند.

 ساماندهی کارتن خواب‌ها در اصفهان عملیاتی می شود 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان با اشاره به اینکه کارتن‌خواب‌ها قشر آسیب‌دیده هستند، اظهار داشت: اگر فکر کنیم که یک شخص کارتن‌خواب باید تا آخر عمرش کارتن خواب بماند، فکر بسیار اشتباهی است. در اصفهان 3200 موقعیت شغلی آماده در صنعت وجود دارد و رئیس اداره کار اعلام کرده اگر این میزان شاغل به ما معرفی کنید برای آنها کار داریم و هماهنگی‌هایی در این راستا انجام شده که هر فردی که وارد این مرکز می‌شود در صورت توانمند بودن به اداره کار معرفی می‌شوند تا روی پای خودشان بایستند.

وی افزود: مددیاران با خانواده‌های این افراد مشاوره انجام می‌دهند تا در صورت رفع اعتیاد در صورت داشتن خانواده به آغوش آنها بازگردند و اگر هم ندارند تا هر زمان که بخواهند می‌توانند در گرمخانه بمانند.

قاسمی خاطرنشان کرد: ساماندهی کودکان کار به عهده بهزیستی است مکان آن فراهم شده و شهرداری به نحو مناسب و با احترام کودکان کار سطح شهر را به بهزیستی هدایت می‌شوند خانواده‌های آنها درگیر شوند و کمک کنند و کودکان بدون خانواده هم در آنجا نگهداری می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری اصفهان با بیان اینکه شهرداری در زمینه جمع‌آوری کارتن‌خواب‌ها از سطح شهر زحمات بسیاری می‌کشند، گفت: شرایط پذیرش مهیاست  و آنچه که منظره شهر را برای مردم نگران کرده توسط شهرداری برای توانمندسازی آنها اقدامات بسیاری انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که شورای مواد مخدر استانداری و اعضای کارگروه اصفهان انجام داده مرکز ساماندهی آماده شده و سر ریز این مرکز به مرکز جدید منتقل می‌شود.

قاسمی تصریح کرد: مرکز فدک نیز در حال آماده‌سازی است و چندین میلیارد شهرداری هزینه کرده که با داشتن استانداردهای لازم نمونه آن در کشور وجود ندارد و زمانی که مرکز فدک آماده شود یکی از بهترین مراکز ساماندهی کارتن‌خواب‌ها خواهد شد.

آدرس گرمخانه‌های تهران برای میزبانی از افراد بی‌سرپناه ساماندهی معتادان متجاهر در استان سمنان؛ ساخت گرمخانه به زودی آغاز می‌شود اتوبوس "شب‌خواب"؛ محل استراحت کارتن‌خواب‌هایی که دوست ندارند به گرمخانه بروند

مرکز ساماندهی متکدیان استان اصفهان اولین ان‌جی‌او دارای مجوز است

مسعود شجاعی، مدیر مجموعه نگهداری، ساماندهی و توانمندسازی متکدیان و کارتن خوابان اصفهان، مدیر مجموعه نگهداری، ساماندهی و توانمندسازی متکدیان و کارتن خوابان اصفهان با بیان اینکه تکدی‌گری 4 شاخه دارد، گفت: گدایان، معتادان، کارتن‌خواب‌ها و متکدیان در قالب متکدی شناخته شده‌اند، معتادان هم به دو دسته تقسیم می‌شند عده‌ای یکی دو بار آلوده شده‌اند و توسط خانواده، دوستان و حتی با خود اظهاری به کمپ مراجعه کرده و پاک شده و عده‌ای که بیش از 3 بار ترک کرده‌اند و دوباره برگشته‌اند قانون آنها را معتادان متجاهر معرفی کرده یعنی مجرم است و جرم را گسترش می‌دهد که باید برخورد قضایی با او صورت بگیرد.

وی ادامه داد: این مرکز اولین ان‌جی‌اوی ساماندهی متکدیان استان اصفهان است که مجوز گرفته و هدفش ایجاد پالایشگاهی است که افراد به انحای مختلف که معضل ساز هستند وارد این مکان می‌شوند و کارشناسان دستگاه‌های مختلف آنها را ویزیت می‌کنند و هر کدام را به مراکز ذیربط ارجاع می‌دهد و بعد از توانمند شدن به چرخه کار و زندگی برگردد.

شجاعی تصریح کرد: سه وعده غذای گرم برای مددجویان در نظر گرفته شده و حتی افرادی که ظهر سر کار هستند و نمی‌توانند برای ناهار برگردند وعده ناهار آنها صبح داده می‌شود تا به محل کار ببرند.

انتهای پیام/166/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ساماندهی متکدیان کارتن خواب ها انجام شده انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رییس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به ظرفیت دستگاه قضا در حمایت از تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی، چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و ... قابل شناسایی است و برنامه‌ریزی برای رفع آن امکان پذیر است.
حجت الاسلام اسداله جعفری از رسیدگی مساله محور به مشکلات تولید و اقتصاد در این ستاد خبر داد و افزود: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و فعالان اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی بود، اما مصوبه جدید اعضای ستاد به این نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به شکل ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چند واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

دیگر خبرها

  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • رفع موانع تولید در مسیر تحقق شعار سال با نگاه مسأله محور
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • ساماندهی اتباع در ۱۴۰۳ ادامه دارد
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی