Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین‌اللهی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر یکی از استان‌های محروم است و میزان امکانات حوزه سلامت آن نسبت به جمعیت کمتر است و باید اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، خاطرنشان کرد: این بیمارستان تنها بیمارستان آموزشی استان بوشهر است که تخت‌های موجود در آن کفاف نیازهای استان بوشهر را نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت با اشاره به بازدید خود از بیمارستان تأمین اجتماعی بوشهر بیان کرد: این بیمارستان امکان آموزشی شدن را دارد که با وزیر راه در این زمینه صحبت کردیم که مورد موافقت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه باید از امکانات و ظرفیت‌های موجود بهترین استفاده را داشته باشیم ادامه داد: بیمارستان نیروی هوایی ارتش هم ظرفیت خوبی برای بوشهر است که باید از ظرفیت آن بیمارستان هم استفاده شود.

عین‌اللهی افزایش فضای درمانی در استان بوشهر را ضروری دانست و بیان کرد: پروژه‌هایی توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر طراحی و ارائه می‌شود که برای اجرای آن برنامه‌ریزی و اقدام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد تأثیرگذاری واکسن‌های کرونا گفت: از ابتدای دولت کمیته علمی قوی را با حضور اساتید تشکیل دادیم و هدف آن رصد آماری کرونا است و هماهنگی لازم ایجاد شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: اکنون یک صدای واحد از کمیته خارج می‌شود و هماهنگی لازم برای درمان انجام شده است و درمان‌های متعدد را نداریم.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مرگ و میرهای کرونایی مربوط به واکسن‌نزده‌ها است ادامه داد: این آمارها مستند و بر اساس مطالعات لازم اعلام می‌شود. کسانی که واکسن نمی‌زنند ۱۰ برابر بیشتر از واکسن‌زده‌ها دچار فوت می‌شوند.

عین‌اللهی با بیان اینکه دانشمندان جهان مهمترین راه پیشگیری از کرونا را واکسن عنوان می‌کنند اظهار داشت: کشور ما میزان واکسیناسیون خوبی داشته است و باعث شده تا مرگ و میرهای کمتری در کشور داشته باشیم.

کد خبر 5432419

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر بهرام عین اللهی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا تبریز واکسن کرونا بارش برف همدان گرگان شیراز عکس استانها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز بارش باران استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • اعلام آمار مرگ و میرهای سال ۱۴۰۲/ زنان یا مردان کدام بیشتر فوت کردند؟
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟