Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: امروز مرزهای ایران اسلامی به واسطه تلاش مسوولان و نیروهای نظامی و انتظامی، از لحاظ امنیت در شرایط بسیار خوبی بوده و کشورمان در اوج اقتدار قرار دارد اما ایجاد امنیت برای معیشت مردم هم به اندازه امنیت دفاعی مهم است.

وی از دولت و مسوولان خواست برای امنیت معیشت و آسایش مردم هم با جدیت تلاش کنند و افزود: به طور قطع امنیت معیشت مردم به افزایش امنیت و آسایش کشور در سایر بخش‌ها نیز کمک می‌کند، بنابراین نباید از این مقوله غفلت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه سنندج با بیان اینکه زندگی برای مردم در شرایط کنونی و با توجه به بالا بودن قیمت اجناس، بسیار سخت است، اضافه کرد: با وجود ظرفیت‌های خدادادی، منابع، معادن و نخبگان، در شان نظام اسلامی نیست که خانواده‌های فقیر و نیازمند در جامعه وجود داشته باشد.

ماموستا رستمی بر لزوم احساس مسوولیت مسوولان و الگو گرفتن آنان از رفتار پیامبر(ص) برای خدمت دلسوزانه به مردم تاکید کرد و ادامه داد: اینکه فروشگاهی اجناس فاسد خود را با قیمت بالا به مردم بفروشد یا برخی مدیران حساب‌های نجومی داشته باشند، شایسته جامعه اسلامی نیست و مسوولان باید ضمن مقابله با گران‌فروشی، از بیت المال محافظت کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها از خدمات کمیته امداد امام(ره) استان در خدمت به نیازمندان تقدیر کرد و خواستار شرکت گسترده مردم و افراد توانمند در جشن نیکوکاری و کمک آنان به خانواده‌های تهیدست و اقشار ضعیف جامعه شد.

امام جمعه سنندج در ادامه به در پیش بودن جشن معراج پیامبر اشاره کرد و گفت: در سوره‌های اسرا و نجم به این جشن بزرگ و حرمت و عظمت پیامبر(ص) و امتش اشاره شده است، بنابراین باید پاسداشت دین اسلام بوده و به مسلمان بودن خود افتخار کنیم.

کمک ۴۰۷ میلیارد تومانی کمیته‌امداد امام(ره) به مددجویان کردستانی

مدیرکل کمیته‌امداد امام خمینی(ره) کردستان سخنران پیش از خطبه‌ها هم اظهار داشت: در حال حاضر ۷۲ هزار خانوار نیازمند معادل ۱۶۰ هزار نفر در استان تحت پوشش این نهاد هستند که از این تعداد سرپرست ۳۴ هزار خانوار، بانوان هستند.

رضا طوسی با بیان اینکه بیشترین خدمات ارایه شده در سال جاری در بحث معیشت و درمان خانوارها بوده است، افزود: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۷۰ میلیارد ریال یعنی هر ماه ٣٧٠ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی هدف‌گذاری امسال این نهاد را در بخش کمک هزینه خرید جهیزیه، یک هزار و ۵۰۰ مورد اعلام و اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۲۰۰ مورد جهیزیه با ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه به دختران اهدا شده و ۳۰۰ مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان یادآور شد: امسال جشن نیکوکاری از ۱۱ تا ۱۳ اسفند در استان با شعار "عیدانه برای همه" در استان برگزار می شود که امیدواریم مردم نیکوکار با کمک‌های همیشگی خود، دل نیازمندان را شاد کنند.

نماز جمعه سنندج هر هفته در مسجد دارالحسان سنندج که در ضلع شمالی خیابان امام خمینی(ره) واقع شده، برگزار می‌شود.

مسجد دارالاحسان سنندج از مساجد قدیمی کشور محسوب می شود و برابر کتیبه‌های موجود در بنای آن، این مسجد سال ۱۲۲۷ هجری قمری توسط امان الله خان اردلان والی کردستان ساخته شده و از نظر فضاهای موجود مشتمل بر ۲ ایوان شرقی و جنوبی، گلدسته های موجود بر بالای ایوان شرقی، صحن مرکزی، ۱۲ حجره اطراف، شبستان ستوندار با ۲۴ ستون سنگی مارپیچ است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد نمازگزاران صحن جدید این مسجد در پنج طبقه نیز احداث شده و زنان و مردان مومن سنندجی هر هفته نماز وحدت بخش جمعه را در این مکان اقامه می‌کنند.

برچسب‌ها کردستان سنندج وضعیت معیشت خطبه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان سنندج وضعیت معیشت کردستان سنندج وضعیت معیشت خطبه ها کمیته امداد امام جمعه سنندج خطبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۴۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم وارد یاسوج شد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استقبال استاندار و مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد وارد فرودگاه بین المللی شهدای یاسوج شد.

محمدعلی زلفی صبح روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با هدف شرکت در مراسم گرامیدشت هفته معلم و حضور در دانشگاه و دیدار با اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان و همچنین بازدید از فعالیت‌ها و پیشرفت‌های اخیر در بخش‌های مختلف دانشگاه یاسوج به این شهر سفر کرد.

دیدار با آیت الله حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر یاسوج، حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سر در دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴، نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج، نشست آمایش آموزش عالی(با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و...)، نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج در قالب نشست گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و... برنامه‌های این سفر یک روزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • وزیر علوم وارد یاسوج شد