Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:43:24 GMT

اعتراض وزیرکار لبنان به مواضع وزارت خارجه این کشور

تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۶۶۸۷

اعتراض وزیرکار لبنان به مواضع وزارت خارجه این کشور

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزیر کار لبنان در جلسه امروز هیئت دولت این کشور موضع گیری وزارت خارجه لبنان در قبال جنگ اوکراین را غیرمنطقی خواند.

مصطفی بیرم در این خصوص گفت: بیانیه وزارت خارجه موضع بی‌طرفانه کشورمان در خصوص جنگ اوکراین را رعایت نکرده و این اقدام می‌تواند تبعات خطرناکی را متوجه لبنان کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر وزارت خارجه لبنان با صدور بیانیه‌ای به حمله نظامی روسیه به اوکراین واکنش نشان داده بود.

این وزارتخانه اعلام کرد که عملیات نظامی روسیه در اوکراین محکوم است.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه لبنان همچنین خواستار توقف فوری حمله نظامی روسیه به اوکراین شد.

این در حالی است که مواضع گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی لبنان در قبال جنگ اوکراین تفاوت دارد و موضع گیری اخیر وزارت خارحه لبنان در قبال بحران اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته است.

در همین باره، شیخ علی دعموش معاون رئیس اجرایی حزب الله لبنان امروز جمعه سخنانی را در خصوص تحولات اوکراین مطرح کرد. وی گفت: تحولات اوکراین نشان می‌دهد که آمریکا متحدانش را ابتداء به سمت و سوی جنگ سوق می‌دهد و سپس پشت آنها را خالی می‌کند.

این مقام ارشد حزب الله لبنان یادآور شد: چنین چیزی نشان می‌دهد که آمریکا در هنگام جنگ هیچ کمکی به متحدانش نمی‌کند. آمریکایی‌ها اوکراین را تحریک کردند تا با روسیه وارد جنگ شود. پس از آن، رئیس جمهور آمریکا در روز اول جنگ اعلام کرد که قصد ورود به نبرد را نداریم.

کد خبر 5433354

منبع: مهر

کلیدواژه: لبنان آخرین اخبار اوکراین وزارت خارجه لبنان اوکراین روسیه آخرین اخبار اوکراین جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین ولادیمیر پوتین ایالات متحده امریکا دونتسک لوهانسک مسکو رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا جو بایدن عراق وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۶۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی حمله کردند
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین