Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رییس اتاق تبریز گفت: صادرات غیرنفتی کشور در ۱۰ ماهه نخست امسال حدود ۴۲ درصد افزایش داشته که این آمار در خصوص صادرات استان آذربایجان شرقی نیز صدق می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ابوالفتح ابراهیمی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از صنعتگران استان افزود: امروز در این شرایط کرونایی،شاهد قدردانی از بزرگانی هستیم که این بزرگان در جبهه های نبرد اقتصادی نه تنها برای کشور بلکه برای منطقه افتخار آفریدند چرا که بر اساس آمار اعلام شده این صنعتگران بزرگ جزو افتخارآفرینان کشورهای اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در این شرایط کرونایی پس از سال ها تحریم، صنعتگرانی در استان وجود دارند که توانسته اند نام استان را زنده و پرآوازه سازند که خوشبختانه صادرات غیرنفتی امسال نیز نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز گفت: سال گذشته صادرات استان ۸۷۵ میلیون دلار بوده که امسال در مدت مشابه، صادرات استان از ۱.۵ میلیارد دلار گذشته است بنابراین این اقدامات برای استان امیدبخش است.

ابراهیمی ادامه داد: بدون تردید این آمار نشان می دهد که نه تنها استان بلکه جایگاه کشور به مقام های صادرکننده منطقه ارتقا خواهد یافت.

وی همچنین افزود: خوشبختانه امسال نیز توانسته ایم با کسب چند مقام ملی، صادرکننده ممتاز و صادرکننده برگزیده استانی را داشته باشیم.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا استان آذربایجان شرقی کشورهای اسلامی صادرات غیرنفتی کشاورزی دلار تبریز آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۸۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی واقف بهروزی ادامه داد: این استان در موضوع سرمایه گذاری خارجی جزو استان‌های پیشرو است و متوسط سه سال گذشته شاخص‌های آن به عنوان الگویی برای سنجش به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: با وجود تحریم‌های سنگین خارجی و سختی مسیر‌های تبادل ارز و مواد اولیه، اما مسیر‌هایی برای تبادل ارز از استان ما طی شده که به عنوان الگو در کشور مطرح هستند، بر این اساس میزان هدفگذاری برای جذب سرمایه گذاری خارجی استان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۳ میلیون دلار بود ولی بیش از ۲۷ میلیون دلار سرمایه گذاری تحقق یافت.

بهروزی اضافه کرد: ۱۲ طرح در سال ۱۴۰۱ و تعداد ۱۳ طرح نیز در سال ۱۴۰۲ با سرمایه گذارانی از کشور‌های ترکیه، چین، جمهوری چک، امارات و ایرانیان مقیم خارج در استان آغاز شدند که بیشتر در بخش‌های گلخانه، تولید کنسانتره، نساجی، صنایع چوب و تجهیزات هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌ شرقی همچنین از کسب رتبه دوم آذربایجان شرقی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ مربوط به واحد‌های تولید کننده، راکد و نیمه تعطیل و سایر موارد خبر داد و گفت: این تبصره از حدود هفت سال گذشته در قوانین بودجه دستگاه‌های مختلف در حال چرخش بود و بر اساس گزارش مجلس شورای اسلامی میزان تسهیلات تحقق یافته از محل این تبصره تا قبل از سال ۱۴۰۰ بیشتر تک رقمی بوده و ما جزو استان‌های متوسط به پایین بودیم.

بهروزی با بیان اینکه مجموع مجوزهای سرمایه گذاری صادر شده در سال ۱۴۰۱ شامل ۱۰ هزار (کمتر از ۵۰ درصد تقاضاها) و در سال ۱۴۰۲ نیز با افزایش ۵۱۳ درصدی شامل ۶۱ هزار و ۵۰۰ بود، افزود: این افزایش ناشی از اقدام تحولی دولت در راه اندازی درگاه مجوزهای کسب و کار است.

 

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت
  • رفع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز آذربایجان شرقی تا پایان سال‌جاری
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای در کشور
  • افزایش ترانزیت جاده‌ای کشور
  • افزایش ۵۸ درصد ترانزیت جاده ای کشور در سال گذشته
  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند