Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@01:42:00 GMT

بار پورتو روی دوش طارمی

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۵۸۸۱۳

بار پورتو روی دوش طارمی

مهدی طارمی بالاخره پنجشنبه‌شب توانست نخستین حضورش در لیگ اروپا را تجربه کند و ازقضا استارت کارش در این تورنمنت مهم اروپایی با درخششی قابل‌توجه همراه بود.

به گزارش مشرق، مهدی طارمی بالاخره پنجشنبه‌شب توانست نخستین حضورش در لیگ اروپا را تجربه کند و ازقضا استارت کارش در این تورنمنت مهم اروپایی با درخششی قابل‌توجه همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجم ایرانی پورتو که با تشخیص سرمربی تیم در دیدار رفت برابر لاتزیو در پرتغال نیمکت‌نشین بود و راهی زمین نشد، با این‌حال هم‌تیمی‌هایش برد ارزشمندی در آن مسابقه به‌دست آوردند و ۲ بر یک به پیروزی رسیدند. سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو پس از آن بازی دلیل عدم استفاده از برخی ستاره‌های تیمش ازجمله طارمی را استراحت دادن به آنها عنوان کرده بود، اما این مربی جوان به‌خوبی می‌دانست که تیمش در ایتالیا کار سختی پیش‌رو خواهد داشت. او طارمی را از ابتدا در ترکیب تیمش به میدان فرستاد و او هم با درخشش خود جواب اعتماد سرمربی را داد. طارمی درحالی‌که تیمش یک گل خورده بود با یک پنالتی که روی خودش اتفاق افتاده بود بازی را به تساوی کشاند و در نیمه دوم هم با یک پاس استادانه اوریبه را صاحب موقعیت گلزنی کرد تا با این گل خیال پورتو از صعود تا حد زیادی راحت شود. این بازی درنهایت با تساوی ۲-۲ خاتمه یافت تا یاران طارمی با برتری ۴ بر ۳ درمجموع، راهی مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات شوند.

درخشش در گام نخست

طارمی در این دیدار به‌قدری خوب کار کرد که ازسوی بسیاری از سایت‌ها به‌عنوان بهترین بازیکن زمین معرفی شد و حتی به‌عنوان یکی از کاندیداهای بازیکن هفته این تورنمنت هم انتخاب شده است که به‌زودی نفر برتر با آرای مردمی انتخاب خواهد شد. روزنامه اوجوگو پرتغال در گزارشی از این دیدار نوشته است: «صعود پورتو به دور بعد لیگ اروپا با امضای طارمی ممکن شد و این مهاجم ایرانی باز هم درخشید تا تیمش بتواند صعود به مرحله بعد را در دیداری دشوار جشن بگیرد. این ملی‌پوش ایرانی در بازی رفت به میدان نرفت، اما در مسابقه برگشت در رم انگیزه زیادی داشت و از همان ابتدا نشان داد به‌دنبال درخشش در نخستین مسابقه خود در لیگ اروپا است. در دقیقه ۳۱ بازی داور ابتدا یک کارت زرد به طارمی بابت شبیه‌سازی نشان داد، اما خوشبختانه VAR وجود داشت و در بازبینی صحنه مشخص شد واقعا خطایی روی این بازیکن در محوطه جریمه حریف انجام شده است. به این ترتیب خود او پشت توپ قرار گرفت و این پنالتی حساس را به گل تبدیل کرد. طارمی پس از چند هفته افت و بحران گلزنی حالا دوباره به اوج برگشته و یکی از نفرات تاثیرگذار تیمش در دیدارهای اخیر بوده است. او را می‌توان موتور محرک تیم دانست که با گلزنی و البته پاس گل‌هایش توانسته پورتو را به موفقیت‌های زیادی برساند. عملکرد بسیار خوب او در این بازی سبب شد تا کاندیدای بازیکن هفته لیگ اروپا نیز بشود و درکنار ریکاردو هورتا، مهاجم براگا دو بازیکن شاغل در تیم‌های پرتغالی هستند که در این هفته نمایش خوبی داشتند و در بین بهترین‌ها قرار گرفته‌اند. پورتو حالا علاوه‌بر رقابت‌های لیگ پرتغال، در لیگ اروپا نیز یک مدعی جدی محسوب می‌شود و امیدوار است بتواند به مراحل پایانی این تورنمنت راه پیدا کند.»

البته باتوجه به قرعه‌کشی روز گذشته صعود این تیم به مرحله بعد چندان کار آسانی نخواهد بود؛ چراکه این تیم باید با لیون دیدار کند و باتوجه به اینکه تیم فرانسوی در دور گروهی این مسابقات صدرنشین شده است، از امتیاز میزبانی در مسابقه برگشت برخوردار خواهد بود.

سرجیو کونسیسائو، سرمربی پورتو نیز پس از این مسابقه درباره عملکرد شاگردانش و کسب جواز صعود به دور بعد گفت: «بازی بسیار سختی بود و می‌دانستیم که لاتزیو به‌راحتی تسلیم نمی‌شود. ما چند اشتباه در اوایل مسابقه داشتیم و همین موضوع درنهایت باعث شد تا تیم حریف به گل برسد. آنها بازیکنان بسیار خوبی در ترکیب خود دارند که می‌توانند در هر لحظه نتیجه را تغییر دهند. بازیکنان ما باید بدانند کوچک‌ترین اشتباهی در چنین سطحی از فوتبال بهای سنگینی دارد و می‌تواند به ضرر تیم‌ها تمام شود.» او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارد با عملکرد انفرادی طارمی و برخی ستاره‌های دیگر تیمش توانسته در این بازی به تساوی برسد، گفت: «دوست ندارم چنین تحلیلی داشته باشم و این اتفاقات را حاصل نمایش فردی بازیکن بدانم. درست است که طارمی روی هر دو گل تیم تاثیرگذار بود، اما فقط او نبود که در این مسابقه درخشید و این گل‌ها حاصل کار گروهی همه بازیکنان بوده است. بابت این موفقیت باید به همه تیم تبریک بگوییم.»

شگرد خاص طارمی

در ایتالیا هم رسانه‌های این کشور به تمجید از نقش طارمی در صعود پورتو به مرحله بعد پرداختند. سایت «توتومرکاتووب» در این‌باره نوشته است: «شکست نزدیک لاتزیو در دیدار رفت باعث شد شاگردان مائوریتسیو ساری به بازی برگشت امیدوار بمانند و به‌دنبال این بودند تا در خانه نتیجه خوبی کسب کنند. آنها حتی شروع خوبی هم داشتند و توانستند خیلی زود گل نخست را به ثمر برسانند، اما در ادامه اتفاقاتی رقم خورد که باعث شد این تیم نتواند صعود به دور بعد را جشن بگیرد. نمایش خوب مهدی طارمی یکی از مهم‌ترین دلایل ناکامی تیم ایتالیایی بود و آنها باوجود اینکه درنهایت موفق شدند به تساوی برسند، اما این برای صعود کافی نبود. لاتزیو اگرچه این بازی را نباخت، اما این عملکرد برای صعود آنها به یک‌هشتم نهایی کافی نبود و این پورتو بود که با نمایش خوب طارمی تیم صعودکننده از پلی‌آف این مسابقات لقب گرفت.» این سایت در مطلب دیگری درخصوص این بازی اقدام به نمره‌دهی به بازیکنان دو تیم در پایان مسابقه کرده که طارمی با نمره ۵/۷ به‌عنوان بهترین بازیکن زمین و ستاره پورتو معرفی شده است. این سایت با تمجید از عملکرد این مهاجم ایرانی می‌نویسد: «او عملا به‌تنهایی توانست بازی را به سود تیمش عوض کند و در لحظه‌ای که پنالتی را به سود تیمش گرفت، بسیار زیرک و باهوش عمل کرد. این همان چیزی است که طارمی در آن مهارت دارد و توانست با گرفتن یک پنالتی دوباره تیمش را در موقعیت برتر قرار دهد. گل دوم پورتو هم با پاس طلایی او به اوریبه حاصل شد و نشان داد که به‌تنهایی می‌تواند سرنوشت مسابقه را تغییر دهد. طارمی کارش به‌صورت کامل انجام داد و درنهایت در دقایق پایانی بازی تعویض شد تا برای دیدارهای بعدی تیمش سرحال باشد.»

سایت «پورتگل» پرتغال نیز همانند سایر رسانه‌ها از نقش کلیدی طارمی در این مسابقه تمجید کرده و معتقد است این ستاره ایرانی با نمایش خوب خود توانست بازی را به نفع تیمش عوض کند: «بازگشت طارمی به ترکیب اروپایی پورتو تاثیر زیادی روی نتیجه‌گیری این تیم داشت و شاگردان کونسیسائو موفق شدند بازی باخته برابر لاتزیو را درنهایت به تساوی بکشانند و راهی دور بعد شوند. لحظه کلیدی این مسابقه را مهدی طارمی رقم زد؛ جایی‌که در ابتدا تصور می‌شد برای گرفتن خطای پنالتی شبیه‌سازی کرده است، اما بازبینی صحنه توسط داوران ویدئویی نشان داد واقعا روی او خطا صورت گرفته است؛ گلی که او زد باعث شد تا برتری لاتزیو دوام چندانی نداشته باشد و پورتو بتواند کنترل بازی را به‌دست بگیرد. طارمی این روزها به همان ستاره تاثیرگذار پورتو در فصل قبل و اوایل فصل‌جاری بدل شده و با ادامه این روند می‌تواند موفقیت‌های بیشتری را درکنار تیمش تجربه کند. این مهاجم فرصت‌طلب حتی در ارسال پاس گل هم تبحر خود را به رخ کشید تا با عبور از سد لاتزیو، پورتو خود را به جمع مدعیان فتح لیگ اروپا نزدیک‌تر کند.»

طارمی اگرچه پیش از این در لیگ قهرمانان موفق به زدن سه گل شده بود، اما این برای نخستین‌بار بود که در لیگ اروپا فرصت بازی پیدا می‌کرد و با یک گل و یک پاس‌گل شروعی رویایی در دومین تورنمنت معتبر اروپایی داشته است.

منبع: روزنامه فرهیختگان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت مهدی طارمی پورتو سرجیو کونسیسائو لیگ پرتغال لیگ اروپا لاتزیو خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت لیگ اروپا مهدی طارمی نمایش خوب دور بعد باعث شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۵۸۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته‌ جذاب در انتظار لژیونرها؛ ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز طارمی و آزمون

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هفته گذشته برای لژیونرهای ایرانی با اتفاقات خوبی همراه شد و علیرضا جهانبخش و محمدامین حزباوی با فاینورد و السد موفق به کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی هلند و لیگ ستارگان قطر شدند. لژیونرهای ایرانی این هفته هم برای تیم‌های خود به رقابت می‌پردازند و چند بازیکن از شانس خوبی برای قهرمانی برخوردار هستند.

زاهدی به دنبال درخشش دوباره در ژاپن

به گزارش فوتبال ۳۶۰، در آغاز هفته بیست‌ویکم لیگ امارات، اتحاد کلبا از ساعت ۱۷:۳۵ امروز (جمعه) با حضور مهدی قایدی میهمان النصرِ رده‌پنجمی خواهد بود. ستاره ایرانی هفته گذشته با وجود شکست تیمش یک پاس گل داد و با آمار ۲ گل و ۴ پاس گل در ۶ بازی اخیر، فرم بسیار خوبی دارد. اتحاد کلبا سه‌شنبه هم در نیمه‌نهایی جام ریاست جمهوری به دیدار الوصل می‌رود. از ساعت ۲۰:۱۵ امروز (جمعه) هم الوحده با احمد نوراللهی مقابل یاران آندرس اینیستا و پاکو آلکاسر در الامارات قرار خواهد گرفت.

در ادامه مسابقات این هفته فردا (شنبه) شباب‌الاهلی با حضور سعید عزت‌اللهی از ساعت ۲۰:۱۵ میهمان فینالیست لیگ قهرمانان آسیا یعنی العین است. عزت‌اللهی در ۲ بازی اخیر برای تیمش گل زده و شباب‌الاهلی برای تثبیت رتبه دوم نیاز به کسب امتیاز از این بازی دارد. سعید عزت‌اللهی و تیمش چهارشنبه در نیمه‌نهایی جام ریاست جمهوری مقابل النصر قرار خواهند گرفت.

روز یکشنبه آویسپا فوکوکا همراه با ستاره ایرانی خود شهاب زاهدی از ساعت ۰۸:۳۰ مقابل توکیو وردی قرار می‌گیرد. زاهدی هفته گذشته ۲ گل زد و تعداد گل‌های خود در این فصل را به عدد ۵ رساند. در هفته پایانی لیگ ستارگان قطر، روز یکشنبه محمدامین حزباوی با تیم السد که قهرمانی‌اش قطعی شده از ساعت ۱۹ به مصاف الریان می‌رود و الشمال بدون امید ابراهیمی محروم میزبان الغرافه است.

حاج‌صفی و مهری در یک‌قدمی قهرمانی

در هفته سی‌وچهارم سوپرلیگ ترکیه، از ساعت ۲۰:۳۰ امشب (جمعه) میلاد محمدی به همراه تیمش، آدانا دمیراسپور در یک تقابل حساس به مصاف گالاتاسرای صدرنشین می‌رود. روز یکشنبه هم کایسری‌اسپور که تا حدی خطر سقوط را احساس می‌کند، بدون ۲ لژیونر ایرانی خود که مصدوم هستند، به مصاف بندیک‌اسپور می‌رود.

در آغاز مسابقات هفته سی‌ویکم لیگ برتر پرتغال امشب (جمعه) ژیل‌ویسنته که علی علیپور را در اختیار دارد، از ساعت ۲۲:۴۵ مقابل آروکا رده‌ششمی قرار خواهد گرفت. روز یکشنبه هم پورتو از ساعت ۲۳ با حضور مهدی طارمی دیدار حساسی را در پیش دارد و باید به مصاف اسپورتینگ برود. اسپورتینگ با ۸۰ امتیاز صدرنشین لیگ پرتغال است و بخت نخست قهرمانی محسوب می‌شود ولی پورتو ۶۲ امتیازی شانسی برای قهرمانی ندارد و به‌دنبال حفظ رتبه سوم است.

روز شنبه تیم برنتفورد که با برد هفته گذشته تا حدی خیالش از بقا در لیگ برتر انگلیس راحت شده، مقابل اورتون قرار می‌گیرد که هفته قبل ۲ بر صفر لیورپول را شکست داد. قدوس در ۵ بازی اخیر تیمش حتی یک دقیقه هم فرصت بازی به‌دست نیاورده و امیدوار است شنبه دوباره در زمین حاضر شود.

در ادامه مسابقات پلی‌آف لیگ بلژیک هم از ساعت ۲۲:۱۵ شنبه، وسترلو میهمان خنت خواهد بود. اللهیار صیادمنش هم در هفته‌های اخیر وضعیت جالبی نداشته و هنوز نتوانسته برای تیم جدیدش گلی بزند.

در هفته سی‌وچهارم سری‌آ ایتالیا تیم رم با حضور سردار آزمون ساعت ۱۹:۳۰ یکشنبه میهمان ناپولی خواهد بود. آزمون با اتمام مصدومیت خود به ترکیب رم برگشته و پس از گلزنی مقابل بولونیا امیدوار به کسب دقایق بیشتر است. رم پنج‌شنبه‌شب هم در نیمه‌نهایی لیگ اروپا در المپیکو میزبان بایرلورکوزن، تیم سابق سردار آزمون است.

آپوئل نیکوزیا که با ۷۲ امتیاز شانس اول قهرمانی در لیگ قبرس است، همزمان با رم، مقابل اومونیا قرار می‌گیرد. سعید مهری پس از شروع نسبتاً خوب در آپوئل، این هفته‌ها کمتر به میدان رفته است.

از ساعت ۲۰ یکشنبه آاک آتن بعد از برد ارزشمند مقابل پاناتینایکوس، این هفته میهمان پائوک سالونیکی است و در صورت پیروزی به یک‌قدمی قهرمانی می‌رسد. یک ساعت بعد از این مسابقه هم تقابل آریس سالونیکی که کریم انصاری‌فرد را در اختیار دارد، با پاناتینایکوس آغاز خواهد شد.

در هفته بیست‌وششم لیگ برتر روسیه، تیم‌های روستوف و اورنبورگ با حضور محمد محبی و محمد قربانی به دیدار هم می‌روند. این بازی ساعت ۲۰:۱۵ دوشنبه برگزار می‌شود و یاران قربانی برای فرار از سقوط محکوم به کسب برد هستند.

۲۵۸ ۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899805

دیگر خبرها

  • طارمی با گل و پاس گل بیرون رفت!
  • جانشین طارمی در پورتو مشخص شد/ مهاجم بازل جایگزین بازیکن ایرانی
  • قرارداد طارمی با اینتر نهایی شد
  • جزئیات قرارداد مهدی طارمی با اینترمیلان فاش شد
  • شکایت ۱۵ میلیاردی علیه پورتو به خاطر طارمی
  • هفته‌ جذاب در انتظار لژیونرها؛ ۹۰ دقیقه سرنوشت‌ساز طارمی و آزمون
  • غرامت ۲۳۰ هزار یورویی طارمی روی دست پورتو!
  • شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی
  • شکایت از پورتو به‌خاطر مهدی طارمی!
  • شکایت جدید از باشگاه پورتو؛ پای مهدی طارمی در میان است!