Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@03:42:21 GMT

طعم رستوران‌ های بویوک آدا استانبول

تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۰۸۳۰

طعم رستوران‌ های بویوک آدا استانبول

از نظر اینکه کجا و چه چیزی در بویوک آدا | بخورید، بازدیدکنندگان تورهایی استانبول ممکن است نیاز به کمک داشته باشند، زیرا محبوب ترین رستوران های بویوک آدا استانبول لزوما بهترین آنها نیستند.

بویوک آدا از نظر تاریخی جایی بود که اقلیت های غیر مسلمان خانه های تابستانی داشتند. در طی قرن‌ها این شهر تبدیل به دیگ ذوب میراث ایتالیایی، یونانی، ارمنی و ترکی شد و فرهنگ خود را توسعه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تور استانبول ریتم، عادات و تخصص های خاص خود را در این جزیره دارد.

بنابراین دنبال کردن ازدحام مسافرانی که با تور ارزان استانبول به دنبال رستوران‌های توریستی ساحل می باشند کار اشتباهی است و در مورد بویوک آدا بدتر است. چرا تجربیات بویوکادا را با غذای ناامیدکننده معاوضه می کنید؟

در اینجا ۴ بهترین تجربه غذایی رستوران‌های بویوک آدا استانبول وجود دارد که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد:

شماره ۱: رستوران‌های بویوک آدا خارج از مسیر توریستی

شماره ۲: رستوران‌های بویوک آدا پاتوق جزیره ‌نشینان

شماره ۳: رستوران‌های بویوک آدا برای لذت بردن از ماهی

شماره ۴: رستوران‌های بویوک آدا برای لذت بردن از صبحانه

رستوران‌های بویوک آدا خارج از مسیر توریستی

رستوران Yücetepe Kır Gazinosu از سال ۱۹۷۸ در باغ کلیسای Aya Yorgi راه اندازی شده است و مرتفع ترین و نفس گیرترین در جزیره است. سبک ارزان و شاد و چیدمان میز و صندلی چوبی ساده آن را با منظره ای فوق العاده دنج و خنک کرده است. غذای مورد علاقه کوفته معروف با یک قسمت کناری سیب زمینی سرخ کرده و یک نوشیدنی سرد یخی است. این رستوران در تمام طول سال باز است - اما به خاطر داشته باشید که بهترین زمان برای رفتن در شب ماه کامل است.

رستوران تراس  Eskibağ اگر دوست دارید از بین جمعیت مسافران تور لحظه آخری استانبول فرار کنید و در مکانی آرام و زیبا در کنار دریا غذا بخورید، به رستوران تراس Eskibağ نگاه کنید. این رستوران ساده و دنج بویوک آدا درست در سمت دنج جزیره قرار دارد. این یک انتخاب عالی است اگر می خواهید برای صبحانه خود را آماده کنید یا در عصر می خواهید از میوه های تازه صید شده و دونر کباب، مزه های خوشمزه پیش غذا یا یک سالاد ساده برای ناهار یا شام لذت ببرید، این مکان مناسب شماست.

در حالی که بازدیدکنندگان از این فرصت استفاده می‌کنند تا به یک رستوران زیبا در بویوک آدا بروند، بومیان جزیره‌ معمولاً به آیین‌های ساده خود مانند بیرون رفتن و پیاده‌روی بعد از ظهر برای خرید بستنی یا غذاهای خیابانی پایبند هستند. در اینجا، ما برخی از آیین های جزیره را فهرست می کنیم. 

رستوران‌های بویوک آدا پاتوق جزیره ‌نشینان

آلتین فیچی | Altın Fıçı

اگر احساس ماجراجویی می کنید و از خوردن غذاهای سرخ شده برای شما اهمیتی ندارد، می توانید به  Altın Fıçıدر بازار بویوک آدا بروید تا صدف سرخ شده (midye tava) ، روده گوسفند کبابی (kokoreç)،سیب زمینی سرخ کرده و همچنین یک نوشیدنی بخورید.

یالووالی | Yalovalı

این مکان همچنین در داخل بازار بازار اغذیه فروشی ها (şarküteri) به نام  Yalovalı قرار دارد. غذای مشخص آنها در اینجا  کروکت سیب زمینی است.  این تخصص کلاسیک جزیره ای است.

پاستانسی | Pastanesi

پاستانسی یکی از معتبرترین مشاغل جزیره است. می توانید برای صبحانه به اینجا بیایید و در   حالی که چای میل کنید، مقداری شیرینی با پودر قند میل کنید. این نانوایی به خاطر سایر شیرینی هایش مانند شیرینی ترکی و  کلوچه های آردی (un kurabiyesi ) نیز معروف است. وقتی اینجا هستید، ممکن است مقداری کوکی برای سوغاتی تهیه کنید.

بستنی بویوک آدا

یکی از معروف‌ترین فعالیت‌های توریستی جزیره، لذت بردن از یکی از بستنی‌های معروف جزیره است که روی بستنی هر چیزی که دوست دارید می ریزند مثل یک مخروط پوشیده از فندق و پسته. اما به یاد داشته باشید که وقتی وارد می‌شوید، این یکی از آن بسیاری از بستنی‌فروشی‌هایی نیست که به محض پیاده شدن از قایق با آن‌ها مواجه می‌شوید (و معمولاً نیاز به اتلاف وقت در انتظار در یک صف طولانی دارد). این بستنی واقعی متعلق به شخصی به نام یونس است که با یک گاری بستنی تهیه شده از شیر تازه روزانه و سبزیجات فصلی به اطراف جزیره برای فروش می برد. از آنجایی که او بستنی خود را فقط با سبزیجات فصلی با استفاده از روش کلاسیک پودر کردن درست می کند، انتظار ۲۰ طعم عجیب و غریب بستنی را که در بستنی فروشی های زنجیره ای بزرگ ترکیه پیدا می کنید، نداشته باشید. همچنین، به هر کسی که تنها طرفدار بستنی ایتالیایی به سبک «ژلاتو» است، باید هشدار داده شود که این بستنی ممکن است آن نوع بستنی مورد نظر شما نباشد، زیرا تمام بستنی ها به غیر از انواع خامه ای «کایماکلی» به نوعی با شربت تهیه می شوند.

بوفه لاله

تا چند سال پیش، یکی از بهترین کارهایی که می‌شد در بویوک آدا انجام داد، دیدن یک فیلم در  سینمای آزاد لاله بود – اما متأسفانه، تعطیل شد. اما درست در کنار سینما  Lale Büfe است. آنها به خاطر تهیه نان تست باورنکردنی که  نمک و شیرینی را با هم ترکیب می کند، شناخته شده اند . آنها یک ساندویچ کبابی درست می کنند که هم شکلات دارد و هم پنیر کاشار که به طرز عجیبی خوب است.

مربای هندوانه

یکی دیگر از مواد غذایی مورد علاقه در Büyükada  مربای هندوانه است . می‌توانید مربای هندوانه را در Ada Kahvaltı بچشید و/یا بخرید .

غذاهای خیابانی: ترشی و پیشمانیه

می دانیم که احتمالاً خودتان را سیر کرده اید، اما کمی بیشتر در آنجا بمانید. بعد از ساعت ۵ بعد از ظهر، می توانید مردی را پیدا کنید که  در نزدیکی برج ساعت ترشی می فروشد (Turşu) . سابقه طولانی در ترشی سبزیجات مختلف دارد و شما می توانید ترکیب مورد علاقه خود را انتخاب کنید. پیشنهاد ما این است که قبل از رفتن مقداری آب ترشی بنوشید.همچنین می‌توانید کسی را پیدا کنید که  پیشمانیه ،  که نسخه ترکی آب نبات پنبه‌ای است، می قروشد. اگر دیدید مردی که آن را می فروشد، حتماً از او بخرید تا طعم آن را بچشید.

ماهی تازه

اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید و علاقه مند به آزمایش طعم غذای اژه هستید – که اگر کل روز را زیر نور خورشید سپری کرده باشید می تواند فوق العاده با طراوت باشد – در این صورت سه گزینه در جزیره بویوک آدا دارید.

میلتو

اکثر رستوران های Buyukada که در ساحل ردیف شده اند کاملاً توریستی هستند و از نظر قیمت و کیفیت تقریباً یکسان هستند. بنابراین می توانید به هر انتخابی که می خواهید بروید. اما اگر از ما حمایت کنید، ما میلتو را کمی بهتر دوست داریم. در اینجا، می‌توانید گوشت‌های کبابی، کالاماری، اختاپوس و ماهی را امتحان کنید که همگی دوست‌داشتنی هستند اما ممکن است در مقایسه با مکان‌هایی که در این پست فهرست کرده‌ایم کمی گران‌تر باشند، زیرا این مکان توریستی است.

اگر عاشق ماجرجویی دریایی هستید می توانید تور آنتالیا را در سفر خود گنجاده و با یک تور ترکیبی استانبول و آنتالیا پس از بازدید از جزیره با نزدیک به ۱۰ ساعت زمان از طریق مسیر دریایی که در راه بورسا هم را می بینید به آنتالیا و بندر کالیچی برسید.

برای رفتن به تور استانبول سایت گلبرگ سیر را بررسی کنید و جدیدترین و ارزان ترین تورهای استانبول را با تخفیف رزرو نمائید فراموش نکنید گلبرگ سیر تور استانبول ۷ شب و تور استانول ۳ شب را معمولا در برنامه سفرهای تفریحی به استانبول را برگزار می کند.

کد خبر 660112 برچسب‌ها ترکیه سفر - گردشگری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ترکیه سفر گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا ، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی آیین آغازین این اجلاس با تاکید بر قطع روابط تجاری کشورش با رژیم صهیونسیتی گفت: ادعای صادرات بنزین از سوی ترکیه به هواپیماهای رژیم صهیونسیتی دروغ محض است و ما این ادعا را به شدت رد می کنیم.
اردوغان با اشاره به میزبانی و حمایت ترکیه از رهبران حماس بار دیگر به مواضع کشورش درباره حماس تاکید کرد و گفت : حماس یک گروه مقاومت ملی است و هیچ وقت آنها را تروریست نمی خوانیم.
وی افزود: تروریست واقعی نتانیاهو جنایتکار است که به او لقب قصاب غزه داده ایم.
رئیس جمهور ترکیه در پاسخ به ادعاهایی درباره انتقال اطلاعات حمله موشکی ایران بر علیه رژیم صهیونسیتی از سوی پایگاه راداری کورجیک در جنوب شرق ترکیه به رژیم صهیونسیتی افزود : این ادعاها یک دروغ محض است و پایگاه کورجیک در اختیار نیروهای ترکیه است و به هیچ وجه اطلاعاتی به سایر کشورها نداده ایم.
مهدی زاهدی نماینده جمهوری اسلامی ایران در راس هیئت پارلمانی کشورمان در این اجلاس با اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم های غیر عادلانه و تلاشهای مزورانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزشهای بین المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد که این اقدامات دولتهای غربی و در راس آن امریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیادهای فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدنی است که الان نقاب آن برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخته و موجب موج بیداری مردم غرب شده است که فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است.
نایب رئیس کمیته فلسطین در مجمع مجالس آسیایی در سخنرانی خود، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه های بین المللی با شدیدترین وجه و توقف فعالیتها و روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه ها شد.
اجلاس بین المجالس قدس به مدت سه روز در استانبول ترکیه ادامه دارد.

 

 

 

اظهارات:
رجب طیب اردوغان: رییس جمهور ترکیه
مهدی زاهدی: نمایندۀ مجلس 

دیگر خبرها

  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • قیمت تور لوکس استانبول در تابستان ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • دیدار مخفیانه دبیرکل ناتو و وزیر خارجه آلمان در رستوران تا پاسی از شب لو رفت+ تصاویر
  • رزرو هتل در آمستردام
  • پنج چیزی که به دست آوردنشان برای ثروتمندان هم سخت است!
  • ریزگردها به ترکیه رسیدند
  • غرب ترکیه در محاصره ریزگردها
  • میان وعده هایی سالم برای کودکان
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان