Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران در واکنش به شایعه درگیری دو کارگردان با هم، اعلام کرد که رسانه هایی که این خبر را منتشر کردند باید معذرت خواهی کنند، در غیر این صورت از آن‌ها شکایت می‌کنند.

به گزارش «تابناک»، ۴ اسفندماه ۱۴۰۰ خبری مبنی بر ضرب و جرح یک کارگردان سینما توسط دو ضارب اجیر شده از سوی همکارش در فضای مجازی منتشر شد و بخش خبری شبکه پنج سیما نیز با اعلام جزییاتی به این موضوع پرداخت که این توضیحات ارجاعاتی به دو فیلمساز داشت که در چهلمین جشنواره فیلم فجر اختلاف‌هایی با هم داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خصوص امید شمس نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» در گفتگویی این موضوع را تکذیب کرد و گفت که این بی‌اخلاقی را پیگیری می‌کند.

حال کانون کارگردانان سینما به خبر کذب استخدام چاقوکش توسط یک کارگردان بدین شرح واکنش نشان داده است: «درچند روز گذشته درج خبری مبنی بر اختلاف دو کارگردان مشهور با یکدیگر! و استخدام چاقوکش توسط یکی از این دو جهت مضروب کردن دیگری! فضای سینمایی کشور را ملتهب کرده است. از آنجایی که این خبر کذب و تحریف شده جامعه سینمای ایران خصوصا کارگردانان سینمای ایران را شگفت زده و آزرده ساخته است لذا کانون کارگردانان سینمای ایران ضمن محکوم کردن این اقدام شنیع و غیر انسانی که علیه یکی از همکاران ما در صنف برنامه ریزان و دستیاران کارگردان انجام شده است، بر خود لازم می داند که بدین وسیله از تمام بنگاه های دروغ پراکنی نوشتاری و دیداری داخلی – که به نظر با هدفی خاص سعی در بدنامی و تخریب اهالی سینما به خصوص کارگردانان فرهیخته و شریف داشته – بخواهد به قید فوریت، ضمن تصحیح خبر درج شده، خبر واقعی را منتشر و با ابراز دلجویی از کارگردانان سینما، افکار عمومی را نیز از این دروغ و اشتباه فاحش آگاه سازند.

در غیر اینصورت حق شکایت از روزنامه همشهری و سازمان صدا و سیما و تمام شایعه پراکنانی که در فضای مجازی، سایت ها و خبرگزاری ها در این توطئه بزرگ همراه شده اند، برای کانون کارگردانان سینمای ایران محفوظ خواهد بود.

شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران»

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین اوکراین روسیه سینمای ایران کانون کارگردانان سرمایه گذاران مذاکرات وین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین اوکراین روسیه کانون کارگردانان سینمای ایران کانون کارگردانان سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

از این مجموعه در بازار فیلم هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

کد خبر 6090020

دیگر خبرها

  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • رابطه این فیلم با ماجرای قتل بابک خرمدین | اسم فیلم را عوض کردم تا...
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • تجلیل از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • بدترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما!
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • قدردانی از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم