Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به سوالات زیر پاسخ داد:

سازمان غذا و دارو در راستای سهولت مجوز‌های کسب و کار چه اقداماتی را انجام داده است؟

دارایی: سازمان غذا و دارو از پیشروترین سازمان‌ها در بارگذاری مجوز‌ها و مدارک مربوط به سامانه جی‌فور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۲۵ دی ماه ۸۵ مجوز بارگذاری شده است. بحث‌های خاصی در حال انجام است تا به نتیجه مطلوب برسیم.

مجوز‌های حوزه سلامت مجوز‌های خاصی به حساب می‌آیند، زیرا با سلامت مردم در ارتباط هستند و خیلی ویژه و خاص باید آن‌ها را ببینیم، سختگیری در آن‌ها مسئله درستی است، سهولت و تسریع بخشیدن به این فرایند‌ها امری ضروری است. همه امور بر اساس قانون صورت می‌گیرد کمیسیون‌هایی که مرتبط با قانون هستند از سال ۳۴ مصوب شده است. در کمیسیون‌های قانونی باید بررسی صلاحیت‌ها اتفاق بیفتد، یکسری ارزیابی‌ها باید به صورت ویژه اتفاق بیفتد که فرآیند‌ها را پیچیده می‌کند، اما پیچیدگی به معنای سختگیری نیست، فرایند‌ها نباید بعد‌ها ما را دچار مشکل کنند.

سیب سلامت یک لوگو است و باید فرآیندی طی شود تا مجوز و صلاحیت لازم برای انجام فعالیت دریافت شود، سازمان غذا و دارو به مردم اطمینان می‌دهد وقتی محصولی را مصرف می‌کنند نظارت بر آن صورت گرفته است.

فرآیند‌ها بسیار مشخص است، ولی ظرافت‌هایی دارد وقتی کالایی را بسته بندی می‌کنید و سیب سلامت برای آن در نظر گرفته می‌شود مردم مطمئن می‌شوند که فرآورده سالم است که خدای ناکرده مبتلا به بیماری‌های واگیر نیست، نگاه ما نگاه مراقبتی در حوزه سلامت است.

آیا نقدی بر قوانین دارید؟

دارایی: برخی از قوانین باید اصلاح شوند، در تعامل با قانونگذار هستیم تا این امر صورت بگیرد، ما مجوزهای ورود و ترخیص همه کالاهای سلامت محور را می‌دهم که نزدیک به ۸۴۰ هزار قلم کالا است. همه امور به صورت الکترونیکی و سیستمی از طریق سامانه تیتک انجام می‌شود. سامانه تیتک یکی از قدرتمندترین و قابل اتکا ترین سامانه هایی است که در کشور وجود دارد و بعد از آن سامانه تجارت و سامانه گمرک قرار می‌گیرد. ۷۴۰۰ شرکت کارشان را با این سامانه انجام می دهند داشبورد های مختلفی در سامانه نصب شده است.

در سازمان غذا و دارو هیچ امری به صورت دستی انجام نمی شود تمام فرایندها در سامانه انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو مجوز کسب و کار سازمان غذا و دارو مجوز ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه برخط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • صدور الکترونیکی مجوزها بدون نظارت آسیب‌زا می‌شود
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت فاقد مجوز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان