Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در صحن شورای شهر اظهارداشت: بنده در مهر سال جاری که یک و نیم ماه از شروع کار شورای جدید گذشته بود از محله عباس آباد بازدید کردم و همانند صحبت‌های آقای شربیانی را گفتم. در آنجا کانالی بود که تا آن زمان سه بچه در آن افتاده و غرق شده بودند و گفتم ممکن است مجددا حادثه‌ای رخ دهد و از سازمان آب منطقه‌ای خواهش کرده و با امضای آقای چمران نامه زدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امانی ادامه داد: گفتند به ما مربوط نیست و مربوط به شرکت آب و فاضلاب است و به شرکت آب و فاضلاب نامه زدیم و مثل همه تذکراتی که به عنوان اعضای شورا به غیر از شهرداری می‌دهیم که کسی گوش نمی‌دهد این هم به تاریخ سپرده شد و متاسفانه این حادثه مجددا تکرار شد و اگر با مسببین این حادثه برخورد نشود مطمئن باشید باز هم در چند ماه آینده شاهد حادثه مشابهی خواهیم بود. 

وی همچنین در ادامه ضمن قرائت تذکر خود گفت: بند هشت ماده 80 قانون وظایف شورای اسلامی شهر تاکید می‌کند که نظارت بر حسن اداره و حفظ سرمایه و دارایی‌های نقدی، جنسی، اموال منقول و غیر منقول شهرداری از وظایف شورا است. همان گونه که مطلع هستید گزارش‌هایی درباره سرقت اموال، امکانات و المان‌های شهری حتی قطعات پل‌ها،گاردیل‌ها و ستون‌ها تا درب و دریچه انشعابات شهری و تابلوهای راهنمایی و غیره را در سطح شهر تهران شاهد هستیم که بارزترین مصداق آن سرقت برنامه ریزی شده قطعات و ورق‌های سنگین پل مسیر همت حکیم بود که به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ عامل این سرقت و بسیاری از سرقت‌های شبیه آن پیمان‌کاران طلبکار شهرداری تهران هستند. 

امانی تاکید کرد: ما به عنوان اعضای شورای شهر در قبال سرقت شبانه روزی حداقل پنج میلیارد ریال یعنی 500 میلیون تومان در شبانه روز بر اساس برآورد برخی از مدیران شهری از اموال و امکانات شهر مسئول هستیم و مردم و رسانه ها مرتب از ما در این زمینه سوال می‌کنند و مطالبه دارند؛ لذا پیشنهاد می‌کنم که با دعوت از فرمانده انتظامی تهران بزرگ و شهردار تهران در جلسه‌ای با حضور مدیران مرتبط شهرداری موضوع را بررسی و چنانچه نقش برخی از پیمان‌کاران شهرداری در این سرقت ها قطعی است به سرعت با تدبیر مناسب مانع ادامه این روند خجالت‌آور و شرم آور شویم. 

رییس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران تاکید کرد: این جانب در اولین روزهای شروع به کار این دوره مدیریت شهری درباره ضرورت تهیه رژیم پرداخت مطالبات پیمان‌کاران شهرداری تذکر و هشدار دادم و ضمن درخواست اعلام شفاف و قطعی میزان بدهی‌ها و طلبکاری‌های شهرداری تهران که متاسفانه هنوز با ارقام متفاوتی در این زمینه مواجه هستیم، تاکید کردم مطالبات اشخاص حقیقی و پیمان‌کاران شهرداری نیاز به بررسی دوباره و تطبیق با دفاتر بستانکاری و صورت وضعیت‌های اعلامی دارد که قطعا نتیجه آن کاهش میزان مطالبات از شهرداری تهران خواهد بود.

وی ادامه داد: لذا دو تذکر را به شهرداری تهران اعلام می‌کنم؛ اول؛ تشکیل کمیته ویژه‌ای با حضور عوامل انتظامی و امنیتی جهت بررسی تعداد و میزان سرقت‌های شبانه روزی تهران، شناسایی عوامل و علت افزایش این پدیده ناهنجار شهری و برخورد قانونی با آنها. دوم؛ اعلام دقیق و شفاف و برای آخرین بار میزان بدهی‌های شهرداری تهران به پیمان کاران و افراد حقیقی و تعیین جدول زمان بندی و نحوه پرداخت مطالبات آن‌ها و درخواست پیگیری داریم.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: ناصر امانی عضو شورای شهر تهران شهرری سقوط کودک شهرداری تهران پیمان کاران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۷۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج

به گزارش خبرنگار مهر، عزت رضایی عصر یکشنبه در نشست شهردار، مدیران و معاونین شهرداری سنندج که به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز شوراهای اسلامی صورت گرفت، اظهار کرد: این گردهمایی‌ها باید موجب ایجاد همدلی و همبستگی هرچه بیشتر بین اعضای شورا و مجموعه شهرداری سنندج برای خدمت هرچه بهتر به شهر و شهروندان شود.

وی از تمام تلاش‌های شهردار و تیم مدیریتی شهرداری و پرسنل این مجموعه در سال گذشته تقدیر کرد و گفت: امیدواریم امسال با سرعت هرچه بیشتر شاهد انجام کارها و اقدامات هرچه بهتر در خدمت شهر و شهروندان باشیم.

رضایی گفت: خدمت فرصتی است که در اختیار تک تک ما به عنوان اعضای شورای شهر و مدیران شهری قرار گرفته باید با خلوص نیت و خدمت صادقانه قدردان این فرصت‌ها باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: امروز جامعه ما نیاز به کار و تلاش دارد و هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد، باید تمام توان و تلاش خود را در مسیر انجام وظایف بکار گیرد و از ناملایمات و سنگ‌اندازی‌ها هراسی به دل راه ندهد.

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج اذعان کرد: زدن برخی تیترهای زرد در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها دلسوزی برای شهر نیست اما مجموعه شورا و شهرداری از انتقادهای سازنده استقبال می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه خود نیز همواره از منتقدان برخی مشکلات در شهر بوده‌ام و در جلسات تذکرهای لازم را داده‌ایم، اظهار کرد: همواره سعی کرده‌ام در انتقادها واقعیت‌ها را بیان کنیم چرا که انتقاد سازنده موجب مسیر درست برای خدمت شایسته مدیران است.

وی ساماندهی وانت‌های میوه فروشی و استمرار نهضت آسفالت در شهر سنندج را مورد تاکید قرار داد و گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب شاهد اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروشی تا ۱۵ اردیبهشت ماه جاری باشیم.

دیگر اعضای شورای اسلامی شهر نیز ضمن تبریک روز شورا به تمام شوراهای اسلامی شهر و روستا به بیان برخی مسائل و مطالبات مردم پرداختند و بر تلاش هرچه بیشتر مدیریت شهری در مسیر خدمت به شهر و شهروندان تاکید کردند.

کد خبر 6091376

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر | کدام قرارداد زاکانی تنش‌زا شده؟
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن