Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس از قزوین، دکتر علی علیجانی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در جلسه شورای سلامت شهرستان آبیک با اشاره به بند ۷ سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه سالمندی، جمعیت سالمندی این شهرستان را بیش از ۱۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت: بیش از ۷ هزار نفر از جمعیت سالمندی در شهرستان آبیک شناسایی و در سامانه سیب وزارت بهداشت ثبت نام شده‌اند و شناسایی نشده ها ساکن شهر آبیک هستند که لازم است در پایگاه‌های بهداشت حضور یافته و نسبت به ثبت‌نام آنها اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یک هزار و ۴۹۲ نفر از سالمندان شناسایی شده دارای دو بیماری زمینه‌ای هستند، ۱۵۰ نفر دارای ناتوانی در انجام فعالیت‌های روزانه هستند و ۸۹ نفر هم دارای بیماری صعب العلاج هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک ادامه داد: ۱/۴ درصد از جمعیت سالمندان اعم از خود و یا خانواده شان مشکوک به بیماری کووید هستند، ۳/۵ درصد از سالمندان بسیار پرخطر، ۸/۴ درصد با خطر متوسط، ۱۸/۵ درصد کم خطر و ۴۳ درصد از سالمندان با حداقل خطر و سالم هستند.

علیجانی بر تزریق دوز سوم واکسن از سوی مردم شهرستان آبیک تاکید و خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد فوت شوندگان ناشی از کرونا در شهرستان آبیک دارای بیماری های زمینه‌ای دیابت و فشار خون بوده‌اند‌.

وی افزود: برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای همچون دیابت و فشار خون، باید تحرک و فعالیت ورزشی در بین مردم افزایش یابد و فرهنگ دوچرخه‌سواری و ورزشهای گروهی در بین مردم ترویج یابد.

علیجانی اضافه کرد: ۹۳/۳ درصد از جمعیت سالمندی دوز اول واکسن، ۹۱/۶ درصد دوز دوم و ۶۷ درصد دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

بیش از ۳۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک به مقایسه وضعیت واکسیناسیون کشور با شهرستان آبیک پرداخت و تصریح کرد: در کشور ۸۹/۴ درصد برای افراد بالای ۱۲ سال دوز اول و ۸۰/۳ درصد دوز دوم  واکسن تزریق شده که در شهرستان آبیک ۴۲ /۹۰ درصد دوز اول و ۸۳/۲ درصد دوز دوم تحقق یافته؛ واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال در کشور دوز اول ۴/۴ درصد و دوز دوم یک درصد انجام شده که در شهرستان آبیک دوز دوم واکسن برای این رده سنی ۱۲/۸۸ درصد و دوز دوم ۰/۴ انجام شده است.

علیجانی افزود: ۷۳ درصد دوز اول واکسن افراد بالای پنج سال و ۶۵/۱ درصد دوز دوم واکسن این افراد در کشور انجام شده و در شهرستان آبیک واکسیناسیون ۸۰/۸۶ درصد دوز اول و ۷۶/۳۴ درصد دوز دوم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در کشور ۷۶ درصد دانش آموزان دوز اول و ۷۳ درصد آنان دوز دوم را دریافت کرده‌اند که در شهرستان آبیک به ۸۹/۲ درصد دانش آموزان دوز اول و ۸۴/۲ درصد دوز دوم واکسن تزریق شده؛ در کشور ۸۹ درصد دانشجویان و اساتید دوز اول و ۸۴ درصد دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند که در شهرستان آبیک به ۹۰ درصد دانشجویان و اساتید دوز اول و ۸۶ درصد دوز دوم واکسن تزریق شده که دررکشور ۳۰/۴ درصد دوز سوم و در شهرستان آبیک ۳۵/۲درصد دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

این مسئول اضافه کرد: در کشور ۳۰/۹ درصد افراد بالای ۱۲ سال دوز سوم و در شهرستان آبیک ۳۷/۴۹ درصد دوز سوم را دریافت کرده‌اند؛ در کشور ۲۵ درصد افراد بالای پنج سال دوز سوم و در شهرستان آبیک ۳۲/۴۹ درصد دوز سوم را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین شهرستان آبیک واکسن را دریافت کرده اند درصد دوز دوم واکسن شهرستان آبیک شهرستان آبیک درصد دوز دوم دوز سوم واکسن درصد دوز سوم افراد بالای دوز سوم دوز اول زمینه ای سال دوز ۱۲ سال ۴ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک

فرماندار آبیک از تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند و مجروح شدن دو چوپان در حادثه برخورد با قطار در حوالی آبیک خبر داد. - اخبار استانها -

حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به تلف شدن 57 رأس گوسفند در حوالی شهرستان آبیک  اظهار داشت: در حادثه ی برخورد قطار با گله‌ گوسفند در حوالی شهرستان آبیک، 57 رأس گوسفند تلف شد.

وی ادامه داد: در این حادثه علاوه بر 57 گوسفند، دو چوپان نیز از ناحیه دست و سر مجروح شدند.

فرماندار آبیک در پایان سخنانش تأکید کرد: علی رغم وجود پل زیر گذر، چوبان گله از روی ریل عبور عبور داده که منجر به چنین اتفاقی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!