Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی حسین محمدظاهری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه پیام نور از سال ۷۶ با مرکزیت خود همدان کار را آغاز کرده و با تلاش‌های صورت گرفته اکنون ۱۴ مرکز و واحد در سطح استان فعال است.

وی ادامه داد: در مراکز استان همدان از ۱۳۲ رشته محل موجود، ۴۳ رشته کارشناسی ارشد و مابقی در رشته‌های کارشناسی هستند و به جز رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی همه رشته‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه پیام نور استان همدان با بیان اینکه در استان ۱۱ هزار دانشجوی فعال پیام نور وجود دارد گفت: از این تعداد دانشجو ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع کارشناسی و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد هستند.

وی با اشاره به اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه در استان ۱۲۰ نفر و همکاران اداری ۲۵۵ نفر هستند افزود: درصد زیادی از اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور به دانشیاری ارتقا یافته و تعدادی نیز فرایند استادیاری را طی می‌کنند.

محمدظاهری با بیان اینکه در حوزه‌های پژوهشی نیز کارهای زیادی انجام شده است یادآور شد: زیرساخت‌های خوبی در حوزه پژوهشی و آزمایشگاه تحقیقاتی داریم و در صدد هستیم با دستگاه‌های تحقیقاتی که داریم، بتوانیم خدمات به شرکت‌ها و دانشگاه‌های دیگر ارائه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه استان همدان همواره رتبه‌های برتر یک تا سوم را در سطح دانشگاه‌های پیام نور به خود اختصاص داده است گفت: در حوزه آموزشی نیز استان همدان یکی از قطب‌های آموزش پیام نور کشور است.

رییس دانشگاه پیام نور استان همدان اظهار کرد: در حوزه رفاه دانشجویی نیز با وجود اینکه خوابگاه نداریم ولی تا قبل از شیوع کرونا در مرکز همدان یک وعده غذای گرم در بین دانشجویان توزیع می‌شد.

وی در خصوص اعطای وام دانشجویی نیز بیان کرد: در وام دانشجویی مقطع کارشناسی ارشد هر ترم ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای چهار ترم و در مقطع کارشناسی یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای هشت ترم ارائه می‌شود که بازپرداخت آن نیز اقساطی است.

محمدظاهری با اشاره به وضعیت فضاهای دانشجویی نیز گفت: به لحاظ عمرانی فضاهای آموزشی خوبی در دانشگاه داریم و زیرساخت برای ارائه خدمات وجود دارد به طوری که آزمایشگاه‌های ۱۴۳ رشته را نیز داریم و هیچگونه آزمایشگاه و کارگاهی نیاز نداریم که با دانشگاه یا شرکت دیگری قرارداد ببندیم.

وی با بیان اینکه تمام مراکز و واحدهای آموزشی پیام نور استان همدان فضای آموزشی دارند گفت: نیاز برای اجاره مرکز آموزشی نداریم و به لحاظ هیات علمی نیز خودکفا هستیم.

رییس دانشگاه پیام نور استان همدان یادآور شد: بعد از شیوع کرونا به دلیل زیرساخت خیلی خوبی که داشتیم کوچکترین مشکلی برای برگزاری آموزش مجازی نداشتیم زیرا قبل از کرونا برای آموزش زیرساخت‌ها مهیا بود و با شیوع کرونا فقط حجم فضای مجازی را گسترده دادیم.

وی با تاکید بر اینکه خروجی‌های دانشگاه پیام نور درصد بسیار بالایی از دانشجویان ارشد و دکترا را تشکیل می‌دهند عنوان کرد: در دانشگاه پیام نور مرکز آزمون داریم و تمام امتحانات از طریق مرکز آزمون انجام می‌شود بنابراین هیچ ارفاق و نمره دستی در کار نیست و دانشجویان تمام کتاب را می‌خوانند.

محمدظاهری به پذیرش دوره‌های فراگیر پیام نور اشاره کرد و گفت: بیست و دومین دوره پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد فراگیر از ۱۰ اسفندماه آغاز می‌شود که در همدان نیز پذیرش خواهیم داشت‌.

وی با بیان اینکه دانشجویان متقاضی دروسی که از سوی سازمان سنجش اعلام می‌شود، آزمون خواهند داد گفت: هر کدام از شرکت‌کنندگان که نمره آنها به حد نصاب برسد، پذیرش می‌شوند و با ثبت‌نام وارد ترم دوم می‌شوند و ترم اول آنها همان امتحان اولیه است که این ویژگی بارز دوره فراگیر است.

رییس دانشگاه پیام نور استان همدان یادآور شد: در سطح کشور ظرفیت پذیرش دوره‌های فراگیر ارشد ۲۶ هزار و ۷۲۲ نفر در ۱۸۶ رشته است که در همدان علاقمندان می‌توانند در ۴۳ رشته شرکت کنند.

وی با بیان اینکه مراکز مجری برگزاری دوره‌های فراگیر ارشد در استان شهرهای همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد و رزن هستند گفت: در گذشته بخشنامه‌ای در ادارات بود که هر کسی می‌تواند یک مقطع را ارائه دهد ولی اکنون چنین نیست و همه شاغلان می‌توانند در چندین مقطع تحصیل کنند‌.

محمدظاهری عنوان کرد: طبق نامه وزیر علوم در سال جاری تاکید شده که دانشگاه پیام نور جزو دانشگاه‌های دولتی است و تمام مزایایی که دانشگاه‌های دولتی دارند، دانشگاه پیام نور نیز داشته و مورد تایید است به طوری که مدارک پیام نور مورد تایید دانشگاه‌های جهان است و بدون هیچ مشکلی می‌توانند وارد سایر دانشگا‌ه‌ها شوند.

وی در پایان با بیان اینکه در مقطع ارشد فعلا رشته جدیدی اضافه نمی‌شود گفت: در کارشناسی رشته‌های مدیریت امور بانکی، مددکاری اجتماعی، مدیریت کسب و کار، روابط عمومی و هتلداری اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارشناسی ارشد دوره فراگیر پیام نور کارشناسی ارشد مقطع کارشناسی رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی

انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایسنا،  انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای آن دسته داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند، از روز شنبه ۱ اردیبهشت آغاز و تا روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت  ادامه دارد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org  دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضا در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.

داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کد ملی وارد سامانه شوند و پس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی / از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو