Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی آذین خودرو سارینا صبح امروز در شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری ۲ به ریاست قاضی لهراسبی برگزار شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در جریان برنامه ملاقات مردمی بیستم بهمن رئیس قوه قضائیه، یکی از مراجعه‌کنندگان از جمله شاکیان و مالباختگان پرونده کثیرالشاکی خودرویی بود که رئیس قوه قضائیه پس از استماع توضیحات این مراجعه‌کننده، با رئیس‌کل دادگستری استان البرز که پرونده مزبور در این استان در جریان است، تماس گرفت و تاکیدات و دستورات مقتضی را برای تسریع در تعیین تکلیف این پرونده صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سه روز پس از دستور رئیس دستگاه قضا، رئیس کل دادگستری البرز از تعیین وقت جلسه رسیدگی به این پرونده خبر داد و گفت: بعد از دستور رئیس قوه قضائیه نسبت به پیگیری سریع پرونده، دادسرای کرج مامور شد تا در مدت ۳ روز با دقت نسبت به رفع نواقص و انجام تحقیقات اقدام کند که در نهایت پرونده با رفع نواقص به دادگاه اعاده شد.

۱۸ روز پس از دستور رئیس قوه قضائیه، جلسه رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی آذین خودرو سارینا صبح امروز در شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری ۲ به ریاست قاضی لهراسبی برگزار شد.

در این جلسه تعدادی از شکات به بیان چگونگی فریب خوردن خود توسط متهمان پرونده پرداختند و نظرات خود را مطرح کردند.

رئیس کل دادگستری البرز در حاشیه این جلسه رسیدگی با برخی از شکات این پرونده به گفتگو پرداخت و ضمن استماع صحبت‌های شکات، قول مساعد داد تا این پرونده به فوریت رسیدگی و رای آن تا پایان سال صادر شود.

فاضلی هریکندی درباره جزییات این پرونده افزود: شرکتی تحت عنوان آذین خودرو سارینا که یک شرکت کاغذی و صوری است با ایجاد دفتری در کرج و با وعده اینکه می‌تواند خودرو را به قیمت کارخانه و پایین‌تر از قیمت بازار آزاد به مردم تحویل دهد از مردم وجوهی اخذ کرده است.

وی افزود: این شرکت در ابتدا با وجوهی که از مردم گرفته بود به افرادی که قبلا ثبت‌نام کرده بودند خودرو‌هایی تحویل داد و به همین جهت هم مردم امیدوار شدند نسبت به ثبت‌نام خودرو‌های بیشتر اقدام کردند که متأسفانه، شرکت قادر به تحویل خودرو نبود دچار عدم تعهد و کلاهبرداری شد.

فاضلی هریکندی تأکید کرد: این پرونده ۲۷۸ شاکی و ۹ متهم دارد و حدود ۵۲ میلیارد تومان از وجوه مردم به طور غیرقانونی اخذ شده است.

دادگستری استان البرز با فوریت این پرونده را رسیدگی خواهد کرد و رای این پرونده تا پایان سال صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این پرونده دو پرونده کثیرالشاکی دیگر با ۱۲۰۰ شاکی در استان البرز در شهرستان ساوجبلاغ وجود دارد که مربوط به پیش فروش آپارتمان و پیش فروش خودرو است و در شهرستان ساوجبلاغ در حال رسیدگی است. با تلاش همکاران و با فوریت رای این سه پرونده که مجموعا ۱۵۰۰ شاکی دارند تا پایان سال صادر خواهد شد.

گفتنی است، بعلت برخی برداشت‌های بوجود آمده در فضای مجازی بعلت تشابه اسمی شرکت متهم در این پرونده با یک شرکت دیگر به اطلاع می‌رساند، پرونده کنونی مربوط به تخلفات شرکت "آذین خودرو سارینا" بوده و در حال حاضر پرونده قضایی درخصوص "گروه صنعتی آذین خودرو" تشکیل نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرونده کثیرالشاکی شرکت کاغذی پرونده کثیرالشاکی رئیس قوه قضائیه جلسه رسیدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پوریانی ظهر شنبه در اولین نشست قضائی مازندران در سال جاری، اظهار کرد: دادگاه‌های تجدید نظر عالی‌ترین مرجع تصمیم گیری در هر استان هستند که می‌توانند در ماهیت پرونده‌ها وارد شده و رأی دادگاه بدوی را نقض کنند و از آنجایی که ختم رسیدگی در این مرحله صورت می‌گیرد، از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی خطاب به قضات افزود: ورودی پرونده به دادگاه تجدید نظر استان مازندران بسیار زیاد و رسیدگی به پرونده‌ها، طاقت فرسا و سخت است و از شما بزرگواران می‌خواهم در خط مقدم پرونده‌های سنگین و خاص استان، مجری عدالت باشید.

رئیس شورای قضائی دادگستری استان مازندران ادامه داد: بیشترین آمار پرونده‌ها در استان مازندران مربوط به مباحث مالی یا اثبات مالکیت است؛ خصوصاً زمین‌های کشاورزی فاقد سند که طبق آمار اداره ثبت اسناد، حدود ۲۰ درصد از کل اراضی استان را شامل می‌شوند.

پوریانی خاطر نشان کرد: صدور سند مالکیت و اجرای حد نگاری باعث چندین برابر شدن اعتبار این زمین‌ها و کاهش ورودی پرونده‌های تصرف غیر قانونی به دادگستری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری مازندران با بیان اینکه همه قضات دادگاه تجدید نظر در مسند مدیریت قرار دارند، تاکید کرد: مدیریت قضات باید به گونه‌ای باشد که قدم‌هایشان عدالت را در جامعه جاری کرده و مانعی برای بی عدالتی‌ها شود.

وی با بیان اینکه رعایت و نهادینه شدن اخلاق موجب کاهش جرایم در جامعه می‌شود، تصریح کرد: استقلال دستگاه قضائی به دلیل حضور همکارانی است که فی سبیل الله گاهاً تا نیمه‌های شب برای رضای خداوند متعال، با رسیدگی به پرونده‌های قضائی، جهت احقاق حق مردم تلاش می‌کنند.

پوریانی ادامه داد: جایگاه شما بسیار رفیع و حساسیت کار بالاست زیرا اگر اهمال کاری صورت گیرد، مسئولیت شرعی و اخروی به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به اینکه برنامه‌هایی که در سند تحول قضائی به استان ابلاغ شده باید به بهترین نحو، اجرایی شود، افزود: یکسال است که مازندران به عنوان مهد علم حقوق با بیشترین دانش آموخته این رشته، به عنوان استان پایلوت برای رسیدگی به پرونده‌های الکترونیک قضائی در نظر گرفته شده و در بسیاری از موارد، مسئولیت اجرایی کردن دستورات جدید قوه را بر عهده دارد تا محاسن را یافته و معایب را جهت اصلاح به مقامات عالی اعلام کند.

پوریانی در پایان با بیان اینکه مدیران باید پاسخگو و انتقاد پذیر باشند، گفت: در مسند قضا، سختی کار بسیار بالاست و خداوند این فرصت را در اختیار ما قرار داد که در این جایگاه به مردم خدمت کنیم و در راستای فرمان الهی به نحو احسن در این مسیر مثمر ثمر باشیم.

کد خبر 6089850

دیگر خبرها

  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • رسیدگی قضائی به اخلال ۶۰۰۰ میلیارد ریالی در نظام اقتصادی
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • ببینید | آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • آرای انضباطی در جلسه ویژه رسیدگی به کتک کاری داور در تهران
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری