Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس آمارها حرکت تدریجی کاهش تورم سالانه، ماهانه و نقطه‌ای شروع شده و در این بین هنوز ۲۴ استان در بهمن امسال تورمی بالاتر از میانگین کشوری را تجربه کردند.

به گزارش قدس آنلاین، حرکت تدریجی؛ اما امیدوارکننده کاهش نرخ تورم از ماه‌های قبل شروع شده و همچنان ادامه دارد به طوری که در بهمن ماه نرخ تورم سالانه، ماهانه و نقطه به نقطه‌ نسبت به دی ماه کاهش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای کشور به عدد ۴۱٫۴ درصد رسید. 

تورم کل کشور 

در بهمن ماه ۱۴۰۰ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور(۱۰۰=۱۳۹۵) به ۳۹۶٫۴ رسید که نسبت به ماه قبل ۲٫۱ درصد افزایش نشان می دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان مازندران با ۴٫۱ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان بوشهر با ۱۰۰ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل(تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ۳۵٫۴ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان مازندران(۴۲٫۴ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان(۲۸,۷ درصد) است.

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد(۴۹٫۲ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم(۳۷٫۸ درصد) است.

در حال حاضر نرخ تورم سالانه ۲۴ استان بالاتر از نرخ میانگین کل کشور محسوب می‌شود. باید توجه داشت که تورم کنونی میراث سیاست‌های نادرست دولت روحانی است که در دولت سیزدهم برنامه ریزی برای کاهش آن و افزایش قدرت رفاه عمومی جامعه در دستور کار قرار گرفت.

تورم خانوار شهری

در بهمن ماه ۱۴۰۰ عدد شاخص کل تورم برای خانوارهای شهری(۱۰۰-۱۳۹۵) به ۳۹۱٫۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۲٫۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای شهری به عدد ۴۰٫۸ درصد رسید.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان مازندران با ۴۰ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کرمان با ۰٫۸ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل(تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ۳۵٫۳ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان مازندران(۴۲٫۱ درصد) و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان(۲۸٫۹ درصد) است.

 بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان های کهگیلویه و بویراحمد و ایلام(۴۷,۵ درصد) و کمترین آن مربوط به استان قم(۳۷,۷ درصد) است.

تورم خانوار روستایی

‌در بهمن ماه ۱۴۰۰ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی(۱۰۰-۱۳۹۵) به ۴۲۲٫۷ رسید که نسبت به ماه قبل ۲٫۷ درصد افزایش داشته است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای روستایی به عدد ۴۴٫۲ درصد رسید.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان قم با ۵٫۵ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان خراسان شمالی با ۰٫۹ درصد است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل(تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ۳۵,۸ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد(۴۴٫۱ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان(۲۶٫۴ درصد) است.

 بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد(۵۲٫۸ درصد) و کمترین آن مربوط به استان همدان(۳۷٫۷ درصد) است.

منبع: فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بالاترین نرخ تورم استانی مربوط به استان مازندران نرخ تورم دوازده ماهه کهگیلویه و بویراحمد خانوارهای روستایی تورم نقطه به نقطه بیشترین نرخ تورم نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری برای خانوارهای خانوارهای کشور بهمن ماه ۱۴۰۰ بهمن ماه نسبت به ماه شاخص کل ۷ درصد ۸ درصد ۴ درصد ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۰۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی پایین است؟

مدیرکل تعاون استان مرکزی گفت: یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری و سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، جمشید امیدی ظهر امروز در جشنواره امتنان استان مرکزی(تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه) اظهار داشت: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از 10 مهرماه سال گذشته آغاز و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام 440 کارگر، 59 گروه کار و 121 واحد در سامانه امتنان شد. پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، 108 مورد بازدید میدانی انجام شد.

وی افزود: مجموعا هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و 2 گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر در مجموع به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند که در هفته کار و کارگر از آنها تجلیل شد. امسال از سوی مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم تعیین شده و به فرموده ایشان رکن جهش تولید کارگر است، هر قدر کارگر و کارآفرین بیشتر تلاش کنند و هر قدر زمینه تلاش موثر برای اینها فراهم شود توفیقات بیشتری نصیب کشور و ملت خواهد شد. این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در سال گذشته تصریح کرد: آمار شاغلین 15 سال به بالا در سال 1401 به 389 هزار و 720 نفر رسید و 15 هزار و 720 اشتغال از سال 99 تا 1401 به استان اضافه شد و آمار سال 1402 تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود. 

امیدی بیان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی از 7.8  درصد سال 1400 به 7 درصد در سال 1402 رسید. نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال 1400 و 1401، نیز 36.6 درصد و سال گذشته به 36.3 درصد رسید.یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری و سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

وی از افزایش 8 درصدی کارگاه‌هایی فعال استان نسبت به سال 99 خبر داد و گفت: تعداد کارگاه‌های فعال استان 6.25 درصد معادل یک‌هزار و 482 کارگاه از بهمن ماه 1401 تا بهمن‌ماه 1402 اضافه شده است. 

انتهای پیام/711/.

دیگر خبرها

  • چرا نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی پایین است؟
  • ادامه رکوردزنی‌های دولت رئیسی؛ بالاترین تورم ۸۰ سال اخیر ایران ثبت شد
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه به کانال ۲۹ رسید
  • تورم نقطه به نقطه ایران در فروردین ماه ‌به کانال ۲۹ رسید
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • تورم پیش‌نگر در سراشیبی
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد