Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@04:05:17 GMT

پناه به ماسک از خطر امیکرون

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۷۶۲۰۴

متخصصان می‌گویند در کنار واکسن برای جلوگیری از مبتلا شدن به امیکرون باید همچنان از ماسک استفاده کرد.

خبرگزاری میزان _ روزنامه همشهری نوشت: حرف «اومیکرون» همه‌جا هست. مخصوصا حالا که این ویروس خیلی‌ها را مبتلا کرده و هر روز یکی از اطرافیانمان با صدایی گرفته اعلام می‌کند که باید برود قرنطینه. واکسن هم البته کمک زیادی به سبک‌تر شدن بیماری کرده، اما همانطوری که می‌دانید، واکسن تا یک حدی می‌تواند از مبتلا شدن به کرونا جلوگیری کند و مصونیت صد درصدی ندارد؛ بنابراین تنها راهی که برایمان مانده این است که به‌جز واکسن، صورت‌هایمان را پشت ماسک پنهان کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماسک زدن آخرین سنگری است که می‌تواند در مقابل اومیکرون حفظمان کند. حالا چرا این را می‌گوییم؟ چون براساس آمار‌هایی که وزارت بهداشت اعلام کرده، همچنان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور روی عدد ۵۷درصد ایستاده و با اینکه در پیک ششم بیماری قرار داریم، اما خیلی از افراد بی‌خیال ماسک زدن شده‌اند و این را می‌توانید در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و دیگر مکان‌های عمومی به راحتی ببینید.

عده‌ای به خیال اینکه دوز سوم واکسن آن‌ها را تبدیل به ترمیناتور کرده و دیگر آسیبی تهدیدشان نمی‌کند، ماسک را دور انداخته‌اند. عده‌ای هم که کلا به کرونا و ماسک و واکسن اعتقادی ندارند. برایشان هم مهم نیست که لااقل به‌خاطر دیگران پروتکل‌ها را رعایت کنند. اگر در جریان خبر‌های روز باشید، احتمالا تا حالا متوجه شده‌اید که اومیکرون هم در حال فروکش کردن است و به‌گفته مسئولان وزارت بهداشت، قله پیک اومیکرونی را رد کرده‌ایم و در سراشیبی هستیم.

با این حال هم مسئولان و هم کارشناسان همچنان معتقدند که هنوز نمی‌توان به سمت شرایط عادی زندگی رفت و پروتکل‌ها را به‌طور کامل کنار گذاشت. ضمن اینکه کرونا بسیار غیرقابل پیش‌بینی است و معلوم نیست در روز‌های آینده چه اتفاقات جدیدی رخ بدهد؛ بنابراین همچنان پشت این آخرین سنگر، یعنی ماسک بمانید تا جزو آن افرادی نباشید که با صدای گرفته مجبورند یک هفته به قرنطینه بروند.

بیشتر بخوانید: کشور در حال عبور از قله امیکرون؛ علت خروج ناگهانی ۱۵۰ شهر از وضعیت قرمز کرونایی چه بود؟

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ماسک امیکرون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ماسک امیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۷۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ کودک کشی در غزه همچنان ادامه دارد (۱۶+)

تروریست‌های صهیونیست شب گذشته خانه‌ای در غرب رفح را بمباران کردند و زنان و بچه‌های فلسطینی را به خاک و خون کشیدند.

دیگر خبرها

  • مطالبه ۳۵ میلیارد تومانی شهرداری قوچان در پروژه مجتمع فرهنگی هنری
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • پناه عجیب اریک تن هاخ به تاریخ؛ وقتی تیم‌سازی مفهومش را از دست می‌دهد
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • واکنش ماسک به وعده «پیروزی» اوکراین
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • عکس/ کودک کشی در غزه همچنان ادامه دارد (۱۶+)
  • پیش‌بینی ایلان ماسک از بروز جنگ داخلی در غرب
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد​