Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان جلسه بررسی وضعیت مدیریت پسماندهای شهرستان رضوانشهر با حضور مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری های تابعه استان گیلان و شهردار رضوانشهر در محل پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی تشکیل شد.

در این جلسه ضمن بررسی وضعیت موجود و مشکلات مدیریت پسماندهای شهر رضوانشهر بر تدوین طرح جامع شهرستان، جهت حل مشکلات موجود و برنامه ریزی برای مدیریت آینده پسماندها تاکید شد و گزینه های مختلفی از جمله احداث زباله سوز، تفکیک و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد با انعقاد قراردادی براساس آیین نامه اجرایی مدیریت پسماند و شرح خدمات مصوب وزارت کشور با تاکید بر آزمایشات میدانی و جانمایی مسیرهای رفت و آمد ماشین آلات و مخازن در دستور کار قرار گیرد.

نیلوفر عابدین زاده، سرپرست پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی در این جلسه تاکید کرد: با توجه به جمعیت نسبتا کم و میزان پسماند تولیدی حدود ۵۰ تن در روز امکان حل مسئله به صورت مستقل وجود دارد.

وی با اشاره به حساسیت های اکولوژیکی استان گیلان، تصریح کرد: وجود تنوع زیستی غنی، تالاب های بین المللی، زیستگاه های دارای ارزش بالای حفاظتی، جنگل های هیرکانی، اقلیم معتدل و مرطوب و بالا بودن سطح آب های زیرزمینی موجب شده که محیط زیست استان گیلان با چالش های فراوانی مواجه باشد.

سرپرست پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی گیلان، یکی از مهمترین معضلات پیش روی محیط زیست استان را معضل دفن پسماندها دانست و خاطرنشان کرد: دفن پسماندها در استان گیلان غیراصولی بوده و براساس آمارهای موجود تعداد ۲۶ مرکز دفن زباله در استان وجود دارد؛ از آنجا که اکثر این محل ها ضوابط زیست محیطی استقرار را رعایت نمی کنند، در سال های اخیر سیاست بر این بوده که محل دفن زباله جدیدی تعریف نشود.

عابدین زاده اضافه کرد: به دلیل حجم بالای تولید پسماند به ویژه در فصول گردشگری و ریجکت هایی که از کارخانجات کمپوست تولید می شود، ساماندهی پسماندها هنوز هم معضل اساسی زیست محیطی در استان محسوب می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی پسماند پژوهشکده محیط زیست جهاد دانشگاهی مدیریت پسماند استان گیلان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۰۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی در بازدید خود از اداره کل محیط زیست استان که به مناسبت هفته زمین پاک صورت گرفت، دستور ساخت تیمارگاه حیات وحش استان را صادر کرد.

یعقوبعلی نظری در این بازدید با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی، اطلاع‌رسانی و آموزشی در حوزه محیط زیست، گفت: با ارتباطی که از طریق این محور‌ها برقرار می‌شود مدیریت این حوزه راحت‌تر پیش خواهد رفت.

وی افزود: محیط‌زیست یک زیرساخت لازم برای همه فعالیت‌هاست که هم برای حال و هم برای آینده ضرورت دارد.

استاندار خراسان رضوی بر روان‌سازی و تسریع در صدور مجوز‌ها تاکید و بیان کرد: در محیط زیست نگاه ایجابی باید وجود داشته باشد.

در این تیمارگاه، حیات وحش از جمله پرندگان آسیب دیده تیمار می‌شوند و پس از بهبودی به محیط زیست برخواهند گشت.

استاندار خراسان رضوی در برنامه امروز خود از بخش‌های مختلف اداره کل محیط زیست استان بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت این حوزه قرار گرفت.

دیگر خبرها

  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند