Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-29@23:47:28 GMT

جهش قیمت گاز در پی تشدید تحریم‌های ضد روسیه

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۸۷۶۸۷

قیمت گاز طبیعی اروپا در پی اعلام دور دیگری از تحریم‌ها علیه روسیه در تعطیلات آخر هفته که نگرانی‌ها نسبت به کمبود انرژی را تشدید کرد، افزایش یافت.

به گزارش بازارنیوز، بهای معاملات گاز در هلند روز دوشنبه حداکثر ۳۶ درصد افزایش یافت.

پس از این که بسته نخست تحریم‌ها تاثیر در متقاعد کردن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای خارج کردن نیروهایش از اوکراین نداشت، دولت‌های غربی با وضع تحریم‌های جدیدی برای منزوی کردن اقتصاد و سیستم مالی روسیه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روسیه بزرگترین صادرکننده گاز به اروپاست و حدود یک سوم از صادراتش معمولا از خطوط لوله اوکراین می‌گذرد.

بهای معاملات گاز طبیعی آمریکا تحت تاثیر چشم انداز تقاضای خارجی بالاتر پس از وضع تحریم‌های شدیدتر کشور‌های غربی علیه روسیه، افزایش پیدا کرد. هر گونه اختلال در صادرات روسیه، تقاضای اروپا برای گاز طبیعی مایع آمریکا را افزایش می‌دهد.

بهای معاملات گاز برای تحویل در آوریل در آغاز معاملات آسیایی روز دوشنبه، حداکثر ۴.۴ درصد افزایش یافت و آخرین بار در بازار نیویورک با ۲.۹ درصد افزایش، ۴.۶۱۵ دلار به ازای هر میلیون واحد حرارتی انگلیس معامله شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد این کشور ممکن است استفاده از زغال سنگ را افزایش دهد، زیرا پس از حمله روسیه به اوکراین در حال بازنگری برنامه‌های انرژی خود است. آلمان می‌تواند ماه‌های آینده را بدون گاز روسیه سپری کند، اما باید استراتژی خرید خود را برای زمستان آینده به میزان قابل توجهی توسعه دهد.







/ایسنا

برچسب ها: روسیه ، گاز ، انرژی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QqF

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: روسیه گاز انرژی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وال استریت ژورنال، نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی در راستای تحریم بانک‌های چینی که با روسیه همکاری می‌کنند، هستند.

این اقدام با هدف جلوگیری از مراودات روز افزون بین چین و روسیه در دستور کار آمریکایی‌ها قرار گرفته و آنها می‌خواهند دسترسی بانک‌های چینی که در تعاملات تجاری مسکو و پکن نقش دارند را به نظام مالی بین الملل قطع کنند.

نکته قابل تأمل اینکه ممکن است آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سفر خود به پکن که قرار است این هفته انجام شود از ابزار تحریم به عنوان اهرمی برای فشار به مقامات چینی استفاده کند.

منابع آگاه می‌گویند که وی می‌خواهد در صورتی که گفتگوها برای مجاب کردن مقامات چینی به کاهش تعاملات خود با روسیه به‌نتیجه نرسند، به عنوان آخرین حربه، از اهرم تحریم بانکی استفاده کند.

بلینکن چند روز پیش در حاشیه اجلاس گروه ۷ گفته بود: ما شاهد تأمین ابزار آلات ماشینی، تراشه‌های الکترونیکی و برخی دیگر از اقلام با کاربرد دوگانه نظامی و غیر نظامی از سوی چین به روسیه هستیم که می‌توان به این کشور در بازسازی صنعت دفاعیش کمک کند.

کد خبر 6089584 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد