Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) نمونه و الگوی مکارم اخلاقی براى تمام انسانها در تمام دوران ها بوده است گفت:حضرت محمد (ص) در طول ۲۳ سال نبوت توانست، دلهای گمراه بسیاری را شیفته مکتب اسلام نماید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه حاجی آباد در گفت‌وگو با خبرنگار هرمز،ضمن تبریک عید مبعث خدمت همه مردم شهرستان و مسلمانان سراسر جهان اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام هدف از بعثت خود را اتمام مکارم و اخلاق معرفی نمود و می‌فرمایند: «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» چرا که اخلاق و ارزشهای اخلاقی در هر جامعه ای و رعایت آن از سوی افراد جامعه از مهمترین عوامل تعالی و رشد آن جامعه محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام شریفی افزود: چرا که تنها در بستر اخلاق است که جامعه می تواند اهداف خود را اجرا کند و به سعادت همگانی دست یابد و در واقع با عمل به اصول اخلاقی بشر هدایت درونی نماید.

وی بیان داشت؛ به همین دلیل است که انبیاء الهی خود اسوه و الگو های کامل اخلاق و معنویت در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خویش می باشند تا افراد بشر با تبعیت از این الگوهای اخلاقی راه هدایت را بپیمایند.

امام جمعه حاجی آباد اظهار کرد: قرآن کریم می فرماید: لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه از این رو سراسر زندگی و منش سیره و سیره حضرت رسول سلام الله علیها الگوی متعالی از ارزشهای معنوی و اخلاقی پیشروی انسان مومن جویای سعادت قرار می دهد.

حجت الاسلام شریفی افزود؛پیامبر در حلول زندگی خود بهترین رفتار اخلاقی عملی ساخته بود چنانچه از جانب خداوند آن حضرت اینگونه خطاب می‌شود؛ «إِنَّکَ لَعَلى‌ خُلُقٍ عَظِیمٍ» و این موضوع به این دلیل است که فیما رحمته من الله لعنت لهم و لو کنت فضل غلیظ القلب لا نفضوا من حوله یعنی:توی پیامبر آیه رحمت الهی بر بشر هستی و رسول رحمت عالمیان که اگر تو شدید و مبعوث و سخت بودی همه از تو می گریختند و این همان تاثیرش گرفته اخلاق پیامبر بود که اعراب بادیه نشین عصر جاهلیت را به دور خود جمع کرد و با آنها دین عرضه می نمود و به بیداری و هوشیاری آنها می پرداخت و آنها را از چاه ضلالت بیرون می کشید و به را هدایت الهی رهنمون شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۸۹۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است

آیت الله حسینی بوشهری،خطیب نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته قم با اشاره به نهم اردیبهشت و روز شورا گفت: شورا‌ها جایگاه مهمی در دین و قانون اساسی دارد و کسانی که وارد شورا می‌شوند باید پایبند به قانون، پاکدست و توانمند باشند و در ارائه خدمت به مردم کوتاهی نکنند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه شورا‌ها با مسئولین هم افزا هستند افزود: شورا بخاطر امکانات و قدرتی که در اختیار دارد نباید محل سو استفاده برخی قرار گیرد و وجود افراد خوش سابقه و دلسوز برای مردم، ابزار موفقیت شوراهاست.

وی در ادامه به شهادت استاد مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: شهید مطهری معلمی بود که برای همه سطوح جامعه باید الگو باشد چرا که در علم و اخلاق در قله بود و نام گذاری روز شهادتش بعنوان روز معلم بسیار پرمعنی است و معلمان باید برای دانش آموزان و دانشگاهیان الگو باشند.

امام جمعه قم آموزش علم و یاد دادن تفکر عمیق برای جلوگیری از سطحی نگری و آموزش عملی اخلاق را سه رکن معلمی دانست و افزود: اگر می‌خواهیم در جامعه تحویل ایجاد شود باید از آموزش و پرورش آغاز کنیم.

وی افزود: بودجه آموزش و پرورش باید تامین باشد و معلمان با عشق و علاقه سرکلاس حاضر شوند و درگیر رتبه بندی و معیشت نباشند همچنین سند تحول باید مو به مو اجرا شود تا شاهد تحول در نظام آموزشی کشور برای تربیت انسان تراز انقلاب اسلامی باشیم .

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • سلین دیون در مورد بیماری عصبی نادر خود می‌گوید / از لحاظ اخلاقی زندگی کردن روز به روز سخت‌تر می‌شود!
  • رفتارهای غیرمنطقی انسان الگوی جدید هوش مصنوعی شد
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ملاک انتخاب ها شایسته سالاری است/ لزوم سوق استان به سمت توسعه
  • دستور لازم برای رفع مشکلات آزاد راه پیامبر اعظم(ص) داده شده است
  • پورمحمدی: مس رفسنجان الگوی ادب و اخلاق در فوتبال ایران است
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود