Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ناصر مخدوم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۷۶ هزار و ۹۷۸ راس دام سنگین و ۹۰۱ هزار و ۱۹۷ راس دام سبک در استان بصورت رایگان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از ۹۱ هزار راس گاو و گوساله و بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس گوسفند و بز بصورت کاملا رایگان علیه بیماری تب برفکی واکسینه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سلامت دامپزشکی کردستان تاکید کرد: در این مدت، اکیپ های واکسیناسیون تب برفکی، تعداد ۹۷۱ واحد اپیدمیولوژیک را با اولویت مناطق دور افتاده و مرزی تحت پوشش قرار داده اند.

مخدوم با قدردانی از تلاش شبانه روزی اکیپهای دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی از دامداران خواست تا با اکیپ های اعزامی برای مایه کوبی همکاری لازم را داشته باشند.

تب برفکی یک بیماری مخصوص دام و احتمال سرایت آن به انسان بسیار کم است، ایجاد تب شدید، آبریزش از چشم، وجود کف در دهان، زخم شدن دهان و سم و لنگش حیوان از علایم این بیماری است.

کاهش شیر در دام ها، کاهش تولید فرآورده های گوشتی، کاهش باروری و بروز تلفات در دام های جوان از جمله خسارت های اقتصادی ناشی از بیماری تب برفکی است.

واکسیناسیون تب برفکی اهمیت زیادی در تغذیه و سیستم ایمنی بدن دام ها داشته و تب برفکی یک بیماری عفونی و به شدت واگیردار دامی است که باید از شیوع و بروز آن در بین دام ها به وسیله مایه کوبی جلوگیری کرد.

استان کردستان یکی از مناطق دام خیز و دامپرور کشور محسوب می شود که سالانه ۲۵ هزار تن گوشت قرمز، ۸۰ هزار تن گوشت مرغ و ۱۵۰ هزار تن شیرخام تولید می شود در حالیکه مصرف سالانه آن حدود ۴۵ هزار تن گوشت مرغ و ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن نیز گوشت قرمز است.

جمعیت دامی استان کردستان حدود سه میلیون راس دام سبک (گوسفند و بز) و راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

برچسب‌ها کردستان واکسن تب برفکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان واکسن تب برفکی کردستان واکسن تب برفکی تب برفکی هزار تن راس دام دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرادید

دیگر خبرها

  • مجموعه ۹ جلدی بن‌مایه‌های فلسفه دین رونمایی می‌شود
  • تفال به حافظ یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ به جان او که گرم دسترس به جان بودی...
  • (ویدیو) پخت محبوب‌ترین رامن گوشت و نودل در خیابان‌های ژاپن
  • (ویدیو) فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • کارگران مایه رشد و شکوفایی کشور هستند
  • شاعری که مایه افتخار ایرانیان است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است