Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلال چراغپور با بیان اینکه کرسی‌های لیگ قهرمانان آسیا را هم با بی‌عرضگی از دست دادیم، گفت: نتیجه آن حوض کوچکی است تا رکوردهای تمام دنیا را بزنیم، درحالی‌که نهنگ در حوض کوچک رشد نمی‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال چراغپور در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تحلیل عملکرد فنی تیم‌های لیگ برتر در فصل جاری اظهار کرد: فکر می‌کنم بهتر است بازی‌های لیگ برتر را یک ظرف بدانیم و آنها را در ۱۶ ظرف مختلف با توجه به تعداد تیم‌ها قرار ندهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی مؤلفه‌ای مشخص را برای آنها در نظر بگیریم متوجه می‌شویم که کلیت فوتبال ما در چه متر و اندازه است.

وی اضافه کرد: فوتبال ما با لیگ‌های دیگر قابل قیاس نیست، چراکه مشکلات ساختاری دارد و اصولاً تک‌تک آنها مشکل دارند. یک باشگاه را نمی‌بینید که چالش نداشته باشد.

کارشناس فوتبال ایران درباره ابراز نارضایتی سرمربیان اکثر تیم‌های لیگ برتری افزود: شما مصاحبه مربیان را ببینید که چقدر ناله می‌کنند. هیچ‌کدام از این صحبت‌ها شادی‌آور نیست و بخش قابل توجهی از آن مرتبط با نبود تماشاگر است.

مربی پیشین تیم ملی فوتبال به تأثیر کرونا در فوتبال ایران اشاره کرد و متذکر شد: کرونا روی عملکرد تیم‌ها تأثیر گذاشته، چراکه خبری از تماشاگر نیست، بنابراین وقتی هوادار را از فوتبال می‌گیرند خروجی آن هم مشخص است. هیجان در فوتبال نقش اساسی دارد. فیزیولوژی ورزشی می‌گوید گاهی اوقات ترشح آدرنالین در بازیکن تأثیر خوب هم دارد.

چراغپور درباره رفتارهای پرحاشیه در رقابت‌های فوتبال باشگاهی عنوان کرد: حوادث درون فوتبال بسیار بالا رفته، اما هیچکس به آن توجه ندارد. بازیکن و مربی گستاخ شده‌اند. فوتبال خودمان ضعف‌های فرهنگی دارد، چراکه خشونت را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای فوتبالی خود می‌داند.

لیگ ایران در سراشیبی سقوط قرار دارد

چراغپور تبیین کرد: با از دست دادن تماشاگر کرسی‌های لیگ قهرمانان آسیا را هم با بی‌عرضگی از دست دادیم. نتیجه آن ظرف بسته و حوض کوچکی است که می‌خواهیم رکوردهای تمام دنیا را بزنیم. نهنگ در حوض کوچک رشد نمی‌کند.

کارشناس فوتبال ایران افزود: روزبه‌روز وسع فوتبالی ما کمتر می‌شود، چراکه تنوع‌ها را از فوتبال خودمان گرفتیم. در دوره‌ای دروازه‌بان خارجی به فوتبال ایران نیامد و سپس بازیکن و مربی خارجی را محدود کردند. ما ماندیم و خودمان که هیچ چیزی برای عرضه نداشتیم. متأسفانه فوتبال مصرف‌گرا داریم. واقعاً در فوتبالی که هیچ درآمدی ندارد چرا باید ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان جابجا شود.

وی تأکید کرد: در حقیقت بازی کودکانه می‌کنیم و چیزی برای عرضه نداریم و خودمان در درون خودمان رقابتی راکد داریم و رشدی در آن رخ نمی‌دهد، بنابراین لیگ ما در سراشیبی سقوط است.

تیم ملی با باشگاه‌های ایران فرق دارد

چراغپور درباره درخشش تیم ملی ایران در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: خیلی‌ها می‌گویند تیم ملی که وضعیت شاد و خوبی دارد، اما من می‌خواهم بگویم ۷۵ درصد تیم ملی را لژیونرها تشکیل می‌دهند و ما واقعاً چیزی برای ارائه نداشته و نداریم.

وی درباره برخی انتقادها از عملکرد تاکتیکی پرسپولیس پس از پنج قهرمانی که می‌گویند تمام این جام‌ها برای برانکو ایوانکوویچ بوده است و یحیی نقشی نداشته است، گفت: اینکه بخواهیم همه قهرمانی‌ها را به اسم برانکو بزنیم در حق یحیی گل‌محمدی بی انصافی کرده‌ایم. چنین چیزی صحیح نیست. یحیی گل‌محمدی کاملاً زحمت می‌کشد و نشان می‌دهد همچنان می‌تواند خودش و پرسپولیس را پیشرفت دهد. یحیی مگر کارخانه ساخت بازیکن داشته است که بخواهد هر لحظه هر کس را که دلش می‌خواهد جابجا کند؟

این کارشناس فوتبال ایران درباره تأثیر جدایی بازیکنان تأثیرگذار در پرسپولیس گفت: اول مهدی طارمی و علی علیپور رفتند بعد از آن هم مغانلو و سپس آل کثیر. باید بپذیریم احمد نورالهی، حسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل زاده هم از این تیم گرفته شد. مگر گل محمدی چقدر بازیکن داشته که آنها را هم در کوتاه‌ترین زمان گرفته‌اند و کاری نمی‌توان کرد. روند جدایی بازیکن سریع بود و برای جذب جانشین کار دشواری وجود دارد.

چراغپور تصریح کرد: وقتی اسکلت یک تیم را از او می‌گیرید عضله‌ها هم می‌افتند و ساختاری برای سازماندهی ندارند. تقصیر یحیی گل‌محمدی چیست وقتی بازیکنان مهم این تیم می‌روند؟

فرهاد هم مثل یحیی می‌شود

وی درباره عملکرد استقلال در این روزها گفت: فرهاد مجیدی هم در داخل همین ظرف فوتبالی وجود دارد. او هم درگیر تمام این حوادث است. وقتی از عدم آرامش صحبت می‌کنیم دقیقاً همین موارد است. تفکر مجیدی قطعاً با سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند برای قلب دفاع بوده، اما او چاره‌ای جز استفاده از روزبه چشمی در این پست ندارد.

این کارشناس فوتبال ایران تشریح کرد: نمی‌توان نتایج استقلال را به هیچ وجه زیر سوال برد، چراکه آمار به نفع این تیم است و استقلال پس از مدت‌ها شرایط خوبی پیدا کرده است، اما باز هم معتقدم با احترام به تمام این نتایج برای تمام تیم‌های باشگاهی، ظرف فوتبال باشگاهی ما کوچک است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس فوتبال ایران گل محمدی تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۷۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ قهرمانان آسیا لغو شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمد حسین عراقی‌زاده درباره احتمال برگزار نشدن جام باشگاه‌های فوتسال آسیا برای پنجمین سال متوالی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اظهار داشت: در صورتی که امسال نیز جام باشگاه‌های فوتسال در تقویم AFC محلی از اعراب نداشته باشد، به نوعی فاجعه رخ داد.

به نقل از تسنیم وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: با دست فرمانی که آقایان جلو می‌روند، یعنی فوتسال باشگاهی را به قهقرا بردن و پس از آن باعث بی‌انگیزگی باشگاه‌ها می‌شوند. آقایان از سال 1398، کرونا را بهانه کردند. این در حالی بود که در همان زمان، در اروپا و آمریکای لاتین جام باشگاه‌ها در حال برگزاری بود.

قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان خاطرنشان کرد: سال قبل که بازهم بهانه‌گیری‌های آقایان پابرجا بود در اصفهان جام باشگاه‌های هندبال برگزار شد. سه ماه قبل از کمیته فوتسال سراغ گرفتیم و گفتند جام باشگاه‌های فوتسال امسال برگزار می‌شود. گفتند قرار است برگزاری این مسابقات در حاشیه جام ملت‌های فوتسال آسیا تصویب شود، اما تاکنون که خبری نشده است .

عراقی‌زاده در پایان عنوان کرد: ان‌شاءالله در روزهای آینده جلسه فوق‌العاده هیئت مدیره باشگاه را برگزار می‌کنیم تا در صورت ادامه این روند، پیشنهاد خروج از لیگ برتر فوتسال را ارائه می‌کنیم و به رشته های دیگر وارد می‌شویم.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900344

دیگر خبرها

  • قالیباف: توانمندی قهرمانان ما فراتر از قاره پهناور آسیا است
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • لیگ قهرمانان آسیا لغو شد!
  • قرارداد آزمون با رُم به یک شرط قطعی می شود
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا؛ نیم تیم کمتر از عربستان!
  • سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد
  • سهمیه ایران در مسابقات باشگاهی آسیا مشخص شد
  • کاهش سهمیه‌های باشگاهی ایران در آسیا
  • تعیین سهمیه‌ کشورها در فصل آینده؛ ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا