Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@03:29:19 GMT

۱۶۰۰ دانش‌آموز در قم از تحصیل بازماندند

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۷۵۵۴

۱۶۰۰ دانش‌آموز در قم از تحصیل بازماندند

علیرضا رحیمی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران قم، در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: آموزش و پرورش استان در ۹ شاخص از جمله فاصله‌گذاری، غربال‌گری، مراقبت از گروه‌های آسیب پذیر، بهداشت مواد غذایی، گندزدایی، تهویه هوای کلاس درس، سرویس‌های بهداشتی، دفن پسماندها و آب آشامیدنی پیشرفت قابل توجهی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی برگزاری جلسه با مدیران مدارس استان را مورد توجه قرار داد و گفت: یکی از مباحثی که در این جلسه ها تاکید می‌شود، واکسیناسیون، رعایت مسائل بهداشتی و مراقبت‌ها است، که خوشبختانه در بحث تزریق واکسن دانش‌آموزی مطابق ارزیابی علوم پزشکی رشد داشتیم.

رحیمی همچنین با بیان اینکه کرونا برای دانش آموزانی که علاقه به حضور در کلاس درس ندارند، بهانه خوبی است گفت: زیرساخت‌های بیشتر مدارس استان جوابگوی نیاز معلمان برای آموزش غیرحضوری نیست، به همین علت تقاضای رفع محدودیت‌ها را دارند.

۴ درصد فوتی‌های کرونا در قم کودکان هستند

معاون فنی مرکز بهداشت قم نیز در این جلسه گفت: در یک تحلیل صورت گرفته از ۱۶۶ فوتی کرونایی در قم چهار درصد آنها در گروه سنی کودک بودند.

محمد جواد باقریان افزود: ۱۳ درصد نیز افراد میانسال ۳۰ تا ۶۰ سال و ۸۳ درصد هم سالمندان می‌باشند.

وی اضافه کرد: از نظر جنسیتی نیز ۶۰ درصد فوتی‌های کرونایی قم را مردان تشکیل می‌دهند.

باقریان همچنین با اشاره به اینکه ۷۵.۱ درصد افراد بالای ۱۲ سال قم دست کم یک دُز واکسن را دریافت کردند گفت: به ۶۳.۶ درصد دُز دوم و به ۱۹.۸ درصد هم دُز سوم تزریق شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ تزریق واکسن به کودکان ۵ تا ۱۲ سال در کشور ۱۸.۹ درصد است یادآور شد: این نرخ در قم ۶.۴ درصد است.

معاون مرکز بهداشت قم تصریح کرد: با توجه به آمار فوتی‌های کرونایی در میان افراد کهنسال، قصد داریم با کمک نیروهای بسیج با مراجعه به منازل همه افراد بالای ۶۰ سال برای تزریق واکسن اقدام کنیم.
  
وی بیان داشت: نرخ استفاده از ماسک در اداره‌ها، بانک‌ها، مراکز خرید صنفی ۶۰ درصد، کارکنان و متصدیان شاغل واحدهای صنفی ۶۳ درصد و کارکنان و متصدیان شاغل واحدهای صنعتی و همچنین افراد شاغل در اداره‌ها ۷۷ درصد است.

وی اضافه کرد: نرخ استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری نیز ۶۲ درصد است.

رئیس سازمان نظام پزشکی قم نیز با اشاره به فعالیت غیرمجاز و غیرقانونی کسانی که مبادرت به مداخله در مباحث مرتبط با سلامت و یا درمان بیماری‌ها می‌کنند گفت: برای رسیدگی به این معضل در استان، نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب قم نوشتیم، و دادستانی هم دستور برخورد با این موضوع را به پلیس فضای تبادل اطلاعات داد.

حسن عادلی افزود: متاسفانه همچنان شاهد فعالیت این افراد در قم هستیم، که این می‌طلبد کسانی که مسئولیت دارند، برخورد مناسبی را داشته باشند.

ضریب اشغال واحدهای اقامتی قم ۶۰ درصد است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم نیز با بیان اینکه ضریب اِشغال تخت‌های اقامتی استان به‌ویژه هتل‌ها در یک هفته اخیر محدود شده و فقط ۶۰ درصد است گفت: با این حال آمار اقامت مسافران خارجی بیشتر شده و در این مدت چهارهزار تَن اقامت داشتند.

علیرضا ارجمندی با اشاره به اینکه بخشی از زائران و گردشگران به صورت غیررسمی در استان اقامت پیدا می‌کنند گفت: ۵۰ درصد اقامت زائران در استان غیررسمی است.

مدیرکل میراث فرهنگی قم یادآور شد: زائران عراقی که به قم مراجعه می‌کنند، چون در این شهر آشنایانی دارند، از مراکز اقامتی استفاده نمی‌کنند، از این رو اقامت آنها غیر رسمی به شمار می‌آید.

استقرار اکیپ‌های امدادی قم ۲۵ اسفند آغاز می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر قم نیز گفت: فعالیت اکیپ‌های امداد و نجات استان در آستانه نیمه شعبان و تعطیلات نوروزی از ۲۵ اسفندماه جاری آغاز خواهد شد.

محمدرضا بهرامی افزود: بر اساس تقسیم کاری که با اورژانس داشتیم، محورهای مواصلاتی استان به صورت هوایی و زمینی تحت پوشش امداد و نجات قرار دارد، و هم کار پیش بیمارستانی و هم کار مربوط به نجات صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها قم ترک تحصیل دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم ترک تحصیل دانش آموزان قم ترک تحصیل دانش آموزان ۶۰ درصد قم نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۷۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد جمالی در آیین آغاز این طرح گفت: این طرح در راستای مهارت آموزی، شادابی و نشاط برای ۴ هزار و ۳۰۰ دانش آموز پایه ششم ابتدایی از امروز در استان اجرا می شود. وی از توجه دولت مردمی ایران قوی به مهارت آموزی دانش آموزان خبر داد و افزود: طرح شنا گامی برای تقویت سلامت جسمی و روحی دانش آموزان برای یادگیری بهتر است. معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان نیز گفت: این طرح از امروز برای ۲۳ مدرسه ابتدایی دختر و پسر در شهرستان بویراحمد رسما آغاز شد. فرشید کرمی افزود: طبق برنامه زمانبندی شده این طرح با همکاری مدیران و معلمان تربیت بدنی در ۱۰ جلسه برای هر دانش آموز پیش بینی شده است. کرمی ادامه داد: در پایان طرح مهارت آموزی شنا به دانش آموزان شرکت کننده، گواهی مهارت شنا ارائه می شود.

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • برنامه امتحانات نهایی خردادماه ۱۴۰۳ چیست؟
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • راهیابی دانش آموز کیش به تیم ملی پدل برد
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل