Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@07:22:55 GMT

زیرساخت‌های علمی و آموزشی استان بوشهر باید تقویت شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۹۷۴۲۱

زیرساخت‌های علمی و آموزشی استان بوشهر باید تقویت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر چهارشنبه در دیدار هیئت رئیسه و جمعی از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، با بیان اینکه در حوزه علم و فناوری و تحصیلات ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی باید یک افق داشته باشیم، اظهار کرد: نگاه به علم باید بر اساس تولید علم، تبدیل آن به فناوری‌ها، تولید محصول و از آن طرف مرجعیت علم باشد که ماحصل آن تبدیل علم به قدرت، ثروت و رفاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: اگر می‌خواهیم تحصیلات مقاطع پیش دبستانی، ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی بر مبنای خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی برای تولید قدرت، ثروت و رفاه باشد باید نگاه ما به علم کاملاً تغییر کند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر اکثر تحصیلات برای بحث اشتغال است که این عقب افتاده‌ترین نگاه به علم است و این همان مرگ علم است.

وی ادامه داد: تحصیل علم چیزی فراتر از این است و ما برای خودکفایی، تولید و مرجعیت علمی برای تولید قدرت، ثروت و رفاه باید به این سمت گرایش پیدا کنیم که همه در چارچوب رحمت علمی خداوند به جامعه بشری باشیم.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: در دهه اخیر با هدایت‌های مقام معظم رهبری و بحث جنبش نرم افزاری، حرکت‌های نوینی در این امور در کشور صورت گرفته اما ما از تمدن علمی خودمان در زمان ابوعلی سینا و سایر دانشمندانمان خیلی عقب هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: به همین خاطر روش تحصیل، تحقیق و پژوهش ما در کشور باید بر اساس تسلط بر حوزه دانش، تولید و مرجعیت علمی باشد.

وی اظهار کرد: دانشگاه‌های ما خصوصاً دانشگاه آزاد یک فرصت هستند که جامعه دانشی کشور به سمت و سویی هدایت شود که فردی دانشمند و عالم تربیت شده و بتواند در حوزه علم یک تحول ایجاد کند.

کد خبر 5437189

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری بوشهر تولید علم ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا مبعث گرگان شیوع کرونا اردبیل سفر استانی مشهد سانحه تصادف واکسن کرونا لیگ برتر فوتبال ایران گردشگری مرجعیت علم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۷۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه، عصر شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: این استان از حیث کیفیت و کمیت هنرستان‌های جوار صنعت، برترین استان کشور است و با ورود به هنرستان‌های جوار صنعت، موجی از انرژی دانش آموزان و معلمان دریافت می‌شود.

وی افزود: برگزاری امتحانات نهایی در سه پایه دبیرستان در سال جاری یکی از مهمترین رویدادهای آزمونی تاریخ کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار مرکزی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان راه نجات کشور یاد کرد و گفت: تقویت آموزش مهارتی در نظام آموزش و پرورش در گرو تأمین توسعه زیرساخت‌ها و تقاضا محوری است.

استاندار مرکزی با اشاره به برگزاری نمایشگاه مشاغل مرتبط با هنرستان‌های استان مرکزی افزود: این نمایشگاه در انتخاب رشته دانش آموزان برای ورود به هنرستان بسیار تأثیرگذار خواهد بود و امید است شمار برگزاری این نمایشگاه‌ها در این استان افزایش یاید.

کد خبر 6090418

دیگر خبرها

  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها آغاز شد
  • دهه سرآمدی آموزش در دانشگاه‌ها از امروز آغاز شد
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است
  • زیرساخت های کشتی اردبیل تقویت می شود