Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیکان چند؟ خودروهای کلاسیک خارجی چند؟ مشتریان پیکان را به پراید ترجیح می دهند

اقتصاد آنلاین- آوا فلاح؛ خودروهای قدیمی و کلاسیک مورد توجه بسیاری از افراد است. بعضی ها اعتقاد دارند که خودروهای جدید از نظر فنی و لوازم یدکی کیفیت پایینی دارند و اصطلاحا خودرو هم خودروهای قدیم!

برخی دیگر معتقد هستند خودروهای کلاسیک مد شده است و البته فعالان بازار خودرو می گویند که زنده کردن نوستالوژی ها یکی از دلایل گرایش دوباره به خودروهای قدیمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هر کدام از این خودروها و تاریخچه و داستان های خاص خود را دارند. اکثر این خودروها توسط کلکسیونرها جمع آوری و نگه داری می شود. قیمت بعضی از این خودروها برابر یا در بعضی موارد گران تر از خودروهای لوکس امروزی است اما این موضوع که استفاده شخصی از این خودروها صرفه اقتصادی دارد یا نه موضوعی قابل بررسی است.

پیکان چند؟

در حال حاضر در بازار تهران پیکان کارلوکس تولید سال ۱۳۶۰ در بازار با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان معامله می شود.

پیکان کلاسیک مدل ۶۶ در بازار ۸۹ میلیون تومان قیمت دارد. پیکان دولوکس مدل ۵۹ با ۳۶۸ هزار کارکرد ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می شود.

پیکان دنده اتوماتیک نیز در بازار وجود دارد که مدل ۲۵۳۵ بوده و فابریک است. این خودرو جزو تولیدات سفارشی محسوب می شود که ۲۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

این پیکان شبیه پیکان دولوکس است اما تفاوت آن با دولوکس، موتوری قوی به‌قدرت ۷۳ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک چهار دنده و دارای شیشه برقی جلو است.

خودروهای کلاسیک خارجی چند؟

برخی دیگر از خودروهای قدیمی مانند ژیان یا خودروهای کلاسیک خارجی هم در حال حاضر مشتریان خاص خود را دارد. ژیان مدل ۱۳۵۵ در بازار به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان معامله می شود. ژیان مهاری مدل ۵۶ با قیمت ۱۹۵ میلیون تومان در دسترس است.

ژیان سیتروئن ۵۴ با کارکرد ۶۶ هزار کیلومتری با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان در بازار معامله می شود.

دوو اسپرو دنده ای مدل ۱۹۹۳ با کارکرد ۱۹۵ هزار کیلومتر در بازار به قیمت ۹۵ میلیون تومان به فروش می رسد.

کادیلاک سویل مدل ۵۹ با قیمت ۳۵۰ میلیون تومان در بازار معامله می شود البته بسته به تمیزی خودرو مبلغ ممکن است بیشتر یا کمتر شود.

شورلت نوا مدل ۱۹۸۸ با کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتری به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان معامله می شود.

شورلت بلر مدل ۱۹۵۵ با کارکرد ۱۰۰ هزار تایی خود در بازار ۱ میلیارد تومان قیمت دارد. این خودرو دارای پلاک ملی است.

شورلت کامارو مدل ۱۹۷۴ با کارکرد ۳۰۰ هزارتا ۲۰۰ میلیون تومان معامله می شود این خودرو دارای پلاک قدیم است.

خودرو بیوک مدل ۱۹۸۷ با ۲۵۰هزار کارکرد ۳۰۰ میلیون تومان معامله می شود. این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک است.

تویتا سلیکا مدل ۱۹۹۱ با ۲۱۸ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۶۵۰ میلیون تومان معامله می شود این خودرو داری گیربکس دنده ای است.

خودرو بی ام و مدل ۷۴ با قیمت ۱۲۸ میلیون تومان معامله می شود این خودرو دارای پلاک ملی است.

مشتریان پیکان را به پراید ترجیح می دهند

فعالان بازار خودرو می گویند که در برخی مناطق به ویژه شهرستان ها خرید پیکان را به خرید پراید ترجیح می دهند زیرا اعتقاد دارند که این خودرو نسبت به پراید باکیفیت تر است!

فیروز نادری، فعال بازار خودرو با اشاره به افزایش رغبت برای خرید خودروهای کلاسیک مانند پیکان به اقتصاد آنلاین می گوید: بازار پیکان در حال حاضر بیشتر در شهرستان ها رایج است و در تهران  خیلی طرفدار ندارد و خرید و فروش آن بسیار کم است.

او می گوید: رانندگی با پیکان دشوار است و این خودرو به دلیل مصرف بالای بنزین و امکانات بسیار پایین و نداشتن هیدرولیک و ترمز ای بی اس خواهان ندارد اما قطعات آن به سادگی هنوز در دسترس است.

او ادامه می دهد: پیکان به نسبت سایر خودروها فناوری بسیار ساده تری دارد و تعمیرات آن پیچیده نیست. قطعات این خودرو در لوازم یدکی فروشی ها بوده و همچنان موجود است چون این خودرو تولید ایران بوده و چندین سال نیز تولید شده است، لوازم آن به وفور یافت می شود.

او خرید و فروش خودروهای خارجی کلاسیک را البته بازاری خاص و مربوط به کلکسیون دارها می داند و توضیح می دهد: خودروهای قدیمی دیگر مانند ژیان، شورلت، فلوکس و... حالت کلکسیونی دارند و افراد مدل های سالم این خودرو ها را برای کلکسیون خود جمع آوری می کنند. این خودروها برای مصرف شخصی صرفه اقتصادی ندارد و بیشتر یک کالای لوکس به حساب می آیند و تردد آن محدود به داخل شهرهاست.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو پراید خودرو داخلی بازار خودرو پیکان خودرو خارجی خرید و فروش خودرو بازار پیکان میلیون تومان معامله می شود خودروهای کلاسیک خودرو دارای خودروهای قدیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۹۸۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گلستان تهران گفت: یک دستگاه خودرو پراید به دلیل فرونشست ناشی از نشتی آب در سلطان آباد به زمین فرو رفت.

احمد رجبی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وقوع فرونشست در محله سلطان آباد شهر گلستان اظهار داشت: پدیده فرونشست در یکی از معابر فرعی سلطان آباد، به علت نشتی آب منجر به حادثه شد.

وی با بیان اینکه یک دستگاه خودرو پراید در حین فرونشست زمین به دل زمین کشیده شد افزود: خودرو پراید از روز گذشته در معبر پارک شده بود که به دلیل نشتی لوله آب در زیر زمین و سنگینی خودرو در زمین فرو رفت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری گلستان در پایان خاطرنشان کرد: در این حادثه،دخوشبختانه هیچگونه مصدومی وجود نداشت و با کمک عوامل عمرانی و خدمات شهری شهرداری گلستان خودرو پراید از دل زمین بیرون کشیده شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سرقت در ورامین دستگیری در مشهد
  • با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان صاحب خودرو شوید!
  • جاساز تریاک در پیکان
  • فرونشست وحشتناک زمین ؛ پراید در زمین فرو رفت
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • فرونشست وحشتناک؛ پراید در زمین فرو رفت
  • فرونشست وحشتناک زمین؛ پراید در زمین فرو رفت
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • فرونشست زمین در بهارستان پراید را بلعید
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی