Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: نهضت ملی ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای با هدف تحول در نشاط و پویایی دانش‌آموزان کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد صادق ستاری فرد در مراسم افتتاح ۷۰ مدرسه پویا و ۹۵ اتاق بهداشت خراسان رضوی در مشهد افزود: از الزامات تربیت تمام ساحتی، داشتن مدرسه و فضای آموزشی تمام ساحتی است، به این معنا که هر مدرسه باید دارای نمازخانه،  کتابخانه، فضای ورزشی و اتاق بهداشت باشد و آن زمان می‌ توان  عنوان کرد که مدرسه کانون تربیتی محله است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: پویاسازی، شاداب‌سازی و سالم‌سازی محیط تربیتی و فضای مدرسه از الزامات یک مدرسه تمام ساحتی است، بنابراین از اهداف معاونت وزیر آموزش و پرورش این است که در کنار توجه به ساحتهای ششگانه مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، الزامات مدرسه تمام ساحتی را پیاده سازی کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: پیش‌بینی یک مدرسه الگو و یک منطقه آموزش و پرورش الگو از جمله سیاستهای این وزارتخانه است به این معنا که سه موضوع ارتقای مهارتهای شغلی،مهارتهای زندگی و مهارتهای جسمی - حرکتی را در کنار تعلیم و تربیت جاری کند و الگویی برای تمام کشور شود.

ستاری فرد با اشاره به اینکه آموزش و پروش امروز بیش از پیش نیازمند همکاری همه بخشها است، اظهار کرد: روایتگری مناسب رسانه‌ها از فعالیتهای انجام شده علاوه بر اینکه به جهاد تبیین کمک می‌کند، موجب معرفی الگوهای موفق نیز می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: معتقدیم ساحت تربیت زیستی پیشران تحقق سایر ساحتهای تربیتی است و اگر دانش‌آموز سلامت و با نشاط باشد در سایر حوزه ها کار پیش می‌رود، با این رویکرد ورزش امر تفننی و تفریحی نیست بلکه با سلامت بدن مرتبط است.

ستاری فرد اظهار کرد: فرآیند یاددهی و یادگیری در محیط جذاب عملی می‌شود، به همین دلیل ایجاد و طراحی فضای ورزشی درون مدرسه‌ای را به عنوان اولویت کار طراحی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای ایجاد یک هزار و 357 فضای ورزشی درون مدرسه ای در مدارس کشور برای سال آینده پیش بینی شده است که امیدوارم با تامین اعتبار انجام شده بر اساس اولویت مدارس مناطق محروم، مدارس دخترانه و مدارس شبانه‌روزی، عدالت ورزشی و تربیت بدنی در کشور را هم محقق سازیم.

وی ادامه داد: همچنین با همراهی خوبی که از طرف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شد، از سال آینده غربالگری اسکلتی و حرکتی همه دانش‌موزان کشور آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام شیوع ویروس کرونا بیش از ۵ هزار مراقب بهداشت و سلامت در خط مقدم سلامت دانش آموز در مدرسه همکاری و تلاش کردند، اظهار کرد: در قالب نهضت ملی ایجاد شده یک هزار و ۳۵۷ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای، ۷۰۰مدرسه پویا و نیز ۵ هزار اتاق بهداشت در کل کشور طی سال آینده ایجاد خواهد شد.

ستاری فرد با بیان اینکه استان خراسان رضوی در عملی کردن سند تحول بنیادین آموزش و  پرورش در همه ساحتها پیشرو است، گفت: باید از ظرفیت وجود بارگاه رضوی در زمینه تعلیم و تربیت بهره ببریم و دانش‌آموزانی در تراز بالا تربیت شود.

در اجرای طرح مدرسه پویا، نقوش رنگی بر حیاط دبستان‌ها و دیوارهای آن طراحی شده است و برخی بازی‌ها مانند لی‌لی، بازی‌های ایستگاهی، پرشی و رقابتی ایجاد شده است تا دانش‌آموزان را به تحرک وا دارد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا مدرسه خراسان رضوی مشهد وزیر آموزش و پرورش آموزش و پرورش وزارتخانه تعلیم و تربیت سلامت مدارس دخترانه ویروس دانش آموز استان خراسان رضوی معاون وزیر آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش تمام ساحتی ستاری فرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهر گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی یادواره شهدای دانش آموز و ۱۵هزار شهید استان فارس با حضور ۶ تیم منتخب از اداره های آموزش و پرورش شهرستان‌های مهر و لامرد و مناطق آموزش و پرورش بخش‌های بیرم لارستان،  علامرودشت و اشکنان به صورت گروهی در سالن ورزشی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شهرستان مهر برگزار شد.

مسلم احمدی افزود: در بازی افتتاحیه این مسابقات که بین دو تیم منتخب اشکنان و بیرم لارستان برگزار شد که تیم منتخب اشکنان توانست با نتیجه ۱۰ بر صفر حریف خود را شکست دهد.

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه
  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • شناسایی ۹۳ هزار معلم نمونه با ارزیابی‌های چندگانه
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست