Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:03:34 GMT

بهانه‌ای برای رهایی از غریبی

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۲۷۴۱

بهانه‌ای برای رهایی از غریبی

به گزارش ایرنا؛ یکی از معظلات همیشگی فضای مجازی، توجه بیش از اندازه به افرادی است که واقعیت آنان با چیزی که در فضای مجازی هستند، زمین تا آسمان تفاوت دارد.

شاخ‌های مجازی چیزی نیستند که خود را نشان می‌دهند و تلاش آنها تنها برای جمع آوری مخاطبین چند میلیونی است تا از طریق آنان در مسیر درآمدزایی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین چهره اینستاگرامی که به هالک ایرانی شهرت یافته، «سجاد غریبی» است که تصاویر او در پیج اینستاگرامش او را به هالک معروف کرد. او از همین پیج شخصی‌اش نامی برای خود در ایران و حتی سطح جهان دست و پا کرد تا جاییکه «مارتین فورد»‌ انگیلسی از چهره‌های مطرح ورزش‌های مبارزه‌ای خواهان جدال با او شد.

اما با حضور غریبی در محل معارفه مبارزه با این غول انگلیسی ماهیت واقعی او را نشان داد. تصاویری که ثابت کرد که غریبی آن چیزی نبود که در فضای مجازی می‌دیدم. کاملا واضح است تصاویر منتشر شده از او همگی فتوشاپ هستند و ماهیت واقعی‌اش با تصاویرش، کلیومترها فاصله دارد. از همه بدتر اتفاقاتی که در مراسم معارفه مبارزه این دو نفر رخ داد، چیزی بیشتر از یک آبروریزی بود.

حتی فیلم منتشر شده از نشست خبری غریبی و مارتین فورد به خوبی نشان می‌دهد که یک مبارزه ساختگی و نمایشی که از قبل نتیجه‌اش مشخص بوده در پیش است که طرفین تنها به فکر چندصد هزار دلاری هستند که جدا از هر نتیجه‌ای که در این مبارزه رقم بخورد، به جیب می‌زنند.

در این راستا بسیاری از مربیان و قهرمانان مطرح رشته‌های رزمی در این روزها به صحبت در خصوص غریبی پرداخته و معتقدند وی تنها برای جمع کردن فالورهای چندین میلیونی و در نهایت درآمدزایی روی به این اقدام آورده و خود را انسانی متفاوت نشان داده است. در واقع رفتار فریب‌کارانه وی موجب شده تا قهرمانان واقعی رشته‌های رزمی موضع‌گیری جدی داشته و خواهان برخورد با اینگونه اقدامات شوند.

در این راستا نباید از نقش مخاطبین هم به سادگی عبور کرد. آنهایی که بدون تحقیق و تنها از روی تصاویر ساختگی، یک فرد را تا عرش بالا می‌برند و باعث می‌شوند آدم‌های عادی نیز خود را قهرمان یا فردی متفاوت تصور کنند. اینها همگی به فرهنگ پایین برخی در استفاده از فضای مجازی برمی‌گردد که تفاوت انسان‌های نخبه و افتخارآفرین را با افرادی که نام کشور را زیر سوال می‌برند، تشخیص نمی‌دهند.

امیدواریم روزی فرا برسد که مخاطبین چندین میلیونی دنیای مجازی، افراد بهتر و تاثیرگذار کشور و جهان را برای تعقیب صفحات اجتماعی پیدا کنند و به جای مطرح کردن نام افراد فیک، به دنبال یادگرفتن از چهره‌های تاثیرگذار، دانشمندان، نخبه‌ها، قهرمانان واقعی و انسان‌های بزرگ ایران و جهان باشند و اجازه ندهند تا برخی با دروغ، سرمان را کلاه بگذارند.

کافی است که به آمار فالورهای غریبی در اینستاگرام نگاهی انداخته و ببینیم که تعداد مخاطبینش پس از اینکه مشخص شد او در این مدت با تصاویر فتوشاپی همه را فریب داده است، چندصد هزار نفر بیشتر شده است! این یعنی ما خودمان دربادکنک‌ها می‌دمیم!

برچسب‌ها فدراسیون ورزش های رزمی اینستاگرام ام ام ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش های رزمی اینستاگرام ام ام ای فدراسیون ورزش های رزمی اینستاگرام ام ام ای فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز معلم و بهانه‌ای برای نوشتن روزگار معلمی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛  استاد ذبیح اله شاهمحمدی از بزرگان عرصه تعلیم و تربیت استان به همراه همسرش که او نیز معلم بوده، از عشق و علاقه اش برای با سواد ساختن دانش آموزان و دانشجویانش می‌گوید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برای رهایی از مشکلات ترافیکی باید به سمت استفاده از فناوری‌های مدرن حرکت کرد
  • مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی: اقدام‌های فرهنگی باید امیدآفرین باشد
  • نورافکن: هرچه بگذارم، حاشیه می‌شود/ اتفاقات عجیب و غریبی برایمان درست کردند
  • رهایی دو زندانی ازبند با کمک مالی معلم خیرآران وبیدگلی
  • آزادی سرکارگر یزدی از زندان با کمک اهالی «دوشنبه‌های رهایی»
  • آزادی سرکارگر یزدی با کمک اهالی دوشنبه‌های رهایی
  • پرداخت قسطی خلافی خودرو ۱۴۰۳: رهایی از بار سنگین جرایم رانندگی
  • روز معلم و بهانه‌ای برای نوشتن روزگار معلمی 
  • تام و جری در دنیای واقعی (فیلم)
  • اقدامات فرهنگی باید باعث امیدآفرینی در جامعه شود