Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@07:11:47 GMT

اوکراین به نهنگ های سیاسی پوشالی جهان وابسته بود

تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۲۸۵۴

اوکراین به نهنگ های سیاسی پوشالی جهان وابسته بود

عظیم پور گفت: رییس جمهور اوکراین، آمریکا و کشورههای اروپایی عضو ناتو را به مانند نهنگ های سیاسی می دیده که می تواند این کشور را بی نیاز حتی از ارتش و نیروی دفاعی کند اما غافل از اینکه آنها از این کشور حمایت منفعت طلبانه می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قدرت الله عظیم پور، کارشناس مسایل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار کرد: سووال بی جواب مانده رییس جمهور اوکراین از کشورهای غربی و ناتو که پرسید بلاخره اوکراین عضو ناتو هست یا خیر؟ عمق فاجعه پشتیبانی پوشالی کشورهای غربی و ناتو از این کشور را می رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کشورهایی که تضمین داده بودند در برابر تهدیدات نظامی از اوکراین حمایت خواهند کرد اکنون این چتر حمایتی فقط در قالب ارسال سلاح و تجهیزات و محدودیت و تحریم هایی است که برای کشورهای غربی منفعت دارد.

عظیم پور گفت: رییس جمهور اوکراین، آمریکا و کشورههای اروپایی عضو ناتو را به مانند نهنگ های سیاسی می دیده که می تواند این کشور را بی نیاز حتی از ارتش و نیروی دفاعی کند اما غافل از اینکه آنها از این کشور حمایت منفعت طلبانه می کنند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: آن تفکری که می گفت دنیای فردا دنیای مذاکره است و نه موشک امروز ببیند در حال حاضر آنچه که در اوکراین حرف می زند همین سلاح و موشک هست و همه کشورهای جهان هم سلاح و تجهیزات نظامی خود را ارتقا و بودجه واحد‌های تحقیقاتی و پژوهشی دفاعی و نظامی خود را افزایش می دهند.

وی افزود: این افزایش بودجه ها بیانگر آن است که دنیای امروز دنیایی نیست که بدون سلاح و تجهیزات نظامی بتوان در کنار ابرقدرت ها زندگی کرد و این قضیه در اوکراین آشکار است بطوری که آنها نیروها و نقشه ها و تمام امیدشان متکی به غرب بود و اگر مبنای قدرت نظامی آنها داخلی بود و اتکایی به غرب نمی داشتند طبیعی بود که مقاومت آنها بطول می انجامید و شهرها را واگذار نمی کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه اعلام کرد که ناتو مستقیماً مسئول درگیری اوکراین است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در یک نشست مطبوعاتی در واکنش به انتقادات مطرح شده از سوی دبیر کل ناتو تاکید کرد که اظهارات دبیر کل ناتو صحت ندارد و چیزی جز شایعه نیست.

وانگ تاکید کرد که چین بحران اوکراین را آغاز نکرده و مسئولیت ناتو در قبال آن غیرقابل تغییر است.

وی افزود که ناتو باید در مورد نقش خود در جنگ اوکراین تأمل کند، دست از سرزنش دیگران بردارد و اقدام عملی برای پیشبرد راه حل سیاسی را در پیش بگیرد.

دبیر کل ناتو دیروز پکن را متهم کرد که از تولید تسلیحات نظامی روسیه از طریق صادرات قطعات با کاربرد دوگانه به این کشور حمایت می کند.

استولتنبرگ گفت: چین می گوید خواهان روابط خوب با غرب است و در عین حال همچنان به دامن زدن به بزرگترین درگیری مسلحانه در اروپا پس از جنگ جهانی دوم ادامه می دهد.

کد خبر 6089242

دیگر خبرها

  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • چین: ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده
  • وعده‌های ناتو به اوکراین عملی نشد
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • تحولات اوکراین|واکنش مسکو به ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • مقام ارشد حماس: اگر کشور فلسطین تشکیل شود سلاح‌ها را زمین می‌گذاریم