Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره ارزیابی عملکرد شش‌ماه دولت و چشم‌انداز فرارو مطالبی را بیان کرد.

بررسی نتایج سفرهای استانی، موضوعات اقتصادی، شرایط سفرهای نوروزی، آخرین وضعیت واکسیناسیون و چند موضوع دیگر محورهای سخنان بود.

در ادامه متن کامل سخنان وی آمده است:

هدف از سفرهای استانی رئیس جمهور چه بوده و چه نتایجی داشته است؟

در ۵ ماه ابتدایی فعالیت دولت مردمی ۱۵ سفر استانی توسط رییس جمهور انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر ماه سه سفر به طور میانگین برگزار شد. فردا سفر شانزدهم برگزار می‌شود و رئیس جمهور محترم مهمان مردم گلستان خواهند بود.

 سفر استانی در راستای اهداف دولت برای در میدان بودن است. در سفر‌های استانی فقط روز سفر رئیس جمهور در استان در رسانه‌ها دیده می‌شود، اما حجم کار‌های کارشناسی پیش از سفر دیده نمی‌شود. بیش از ۱۲۰۰ ساعت جلسه با استانداران و مقامات استان‌ها در این ۱۵ سفر برگزار شده و از مقامات محلی خواسته می‌شود اولویت‌های استان احصا شود.

از ۳ هزار و ۸۹۲ طرح پیشنهادی که در جلسات مختلف کارشناسی در این ۱۵ سفر استانی توسط مدیران استانی و ملی ارائه شد در نهایت ۱۹۹۷ طرح مصوب شده است. در مجموع ۱۵ سفر استانی، علاوه بر مصوبات هر استان، رئیس‌جمهور جمهور نیز ۱۷۰ دستور جهت بررسی مشکلات و موضوعات خاص استان صادر کرده اند. مثلاً در سفر اول که در خوزستان بود مشکل آب و فاضلاب این استان بود که در آن سفر اهداف کوتاه مدت و بلند مدت دیده شده بود که هدف کوتاه مدت آب و فاضلاب این استان حل شده که در بارش‌های اخیر شاهد مشکلی نبودیم.

عملکرد دولت در آزاد سازی سواحل چگونه بوده، این دستور آقای رئیس‌جمهور چه میزان محقق شده است؟

حدود ۹۹ درصد آزاد سازی انجام شده و آزادسازی کمتر از یک کیلومتر از سواحل هنوز باقی مانده است که باید برای انتقال تاسیسات به خارج از محدوده ۶۰متر احداثات جدید ایجاد شوند.

تشکر از همه دستگاه‌ها، نهاد‌ها و به خصوص و ستاد کل نیرو‌های مسلح و رسانه ملی که همکاری کردند. از مردم برای کمک و نظارت به دولت در این بخش دعوت می‌کنیم و هرجا تخلفی مشاهده کردند گزارش دهند.

از نظر دولت این طرح به صورت موفق نهایی شده؛ الگوی حرکت دولت مردمی همین الگو مشابه آزادسازی سواحل است. 

دولت این باور را دارد که هیچ مشکلی از کشور بدون حضور مردم حل نخواهد شد و در آزادسازی سواحل رئیس‌جمهور به وزرای مربوطه و شهرداری های شهرهای ساحلی دستور دادند تا سواحل آزاد شده را برای استفاده عموم آماده سازند.

عملکرد دولت سیزدهم در حوزه مقابله با کرونا چگونه بوده و چه شرایطی برای سفرهای نوروزی در نظر گرفته می‌شود؟

نوع نگاه دولت در مقابله با کرونا همکاری مردم در حل مشکلات ملی است. در دوره قبل، برای سلامت مردم مسائل مختلف دیگر تحت شعاع قرار می‌گرفت و شاهد تعطیلی‌های گسترده بودیم، اما دولت سیزدهم به دنبال اقدامات سازنده است تا هیچ موردی تحت شعاع دیگری قرار نگیرد. در زمان سویه دلتا کشور در تمام موارد تعطیل بود و روزانه ۷۰۰ کشته داشتیم، اما با کمک مردم و خدا توانستیم کرونا را مدیریت کنیم و در سویه جدید سویه امیکرون به زمان دوران سویه دلتا باز نگشتیم و حتی از حد نصاب جهانی هم آمار ایران بسیار خوب است.

درخصوص کرونا تصمیم گیری‌ها بنا به شرایط روز است. اگر مردم مشابه اینکه درابتدای شروع کار دولت برای تزریق واکسن همراهی کردند در دوز سوم هم همراهی کنند، محدودیت‌های چندانی در حوزه سفر‌های نوروزی نخواهیم داشت.

افراد و خانواده‌هایی که می‌خواهند به سفرنوروزی بروند باید حتما دوز سوم را تزریق کرده باشد وگرنه مانع سفر خواهیم شد. البته سخنگوی محترم ستاد ملی کرونا شرایط سفر‌های نوروزی را اعلام کردند.

رئیس‌جمهور در اولین جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی در دولت سیزدهم دستوراتی را برای رفع فقر مطلق صادر کردند، چه فعالیت‌هایی در این خصوص انجام شده است؟

در یکی از دولت‌ها در گذشته برای یک برنامه زمان ۸ ساله در نظر گرفته شده بود که رئیس‌جمهور ابتدا تاکید کردند به مسئولان گذشته سلام ما را برسانید و دستور دادند که در اجرای برنامه‌ها زمان انجام کار‌ها باید کاهش یابد.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی رفع فقر مطلق است که با همکاری بخش‌های مختلف، برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار دهد. باید متناسب با ظرفیت هر استان بررسی کرد که چه اقداماتی در زمینه اشتغال یا ارائه تسهیلات انجام شود.

تاکنون در خصوص یارانه‌ها چه اقداماتی انجام شده است؟

به روزرسانی بانک‌های اطلاعاتی مربوط به یارانه‌ها چه در زمینه حذف و چه در زمینه اضافه کردن افراد به صورت مستمر در دستور کار است. بخش زیادی از منابع یارانه به صورت غیرنقدی و پنهان است. نگاه کارشناسان این است که اکثر این نوع یارانه (ارز ۴۲۰۰) به افرادی تعلق می‌گیرد که توانمندی مالی بیشتری دارند، بنابراین اصلاح آن در دستور کار قرار گرفت.

مجلس شورای اسلامی باید تصمیم گیری نهایی در این زمینه داشته باشد. در خصوص ناکارآمدی ارز ترجیحی اختلافی بین دولت و مجلس نیست.

آیا دولت تا کنون اقداماتی درباره عادلانه شدن حقوق‌ها انجام داده است؟

نظام پرداخت حقوق و مزایا عادلانه نیست. در جلسه هیات دولت، گزارشی را رئیس سازمان امور اداری و استخدامی ارائه داد که اصلاحاتی در این زمینه انجام می‌شود. با یک فرآیندی به سمت اصلاح نظام پرداخت می‌رویم، این موضوع نیازمند همکاری مجلس است.

تمرکززدایی از دیگر موضوعاتی است که مورد توجه قرار دارد، اقدامات دولت چه بوده است؟

یکی از گلایه‌های استانداران این بود که همه تصمیمات در تهران گرفته می‌شود و این امر کار استان‌ها را مختل می‌کند. بنابراین رئیس‌جمهور در جلسه با وزیر کشور و استانداران، آقای وزیر را مامور به احصا موضوعاتی کردند که نیاز به تصمیم گیری در استان‌ها ندارد

منبع: الف

کلیدواژه: سفر استانی رئیس جمهور انجام شده ۱۵ سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی غروب شنبه در دیدار با رئیس و اعضای خانه کارگر استان سمنان به میزبانی این دفتر ضمن بیان اینکه اعتبارات دور دوم سفر رئیس جمهور به استان افزایش داشته است، ابراز داشته است، ابراز داشت: این اعتبارات در حوزه‌های زیرساختی، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و انجام پروژه‌های اولویت دار هزینه خواهد شد.

وی از رشد ۳۳۰ درصد اعتبارات عمرانی در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان خبر داد و افزود: این اعتبارات به واحدهای تولیدی استان جان تازه خواهد بخشید و بهبود وضعیت معیشت کارگران را به همراه دارد.

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان مطالبات جامعه کارگری نیز مطرح شدند، ابراز داشت: موضوع درمان، معیشت و ایمنی در کار از جمله مباحث مهمی که پیگیری آن در دست اقدام است.

هاشمی بابیان اینکه نگاه دولت سیزدهم نیز همواره بر تکریم و رفع دغدغه‌های جامعه کارگری بوده است، تصریح کرد: علاوه بر آن مطالبات و درخواست‌های جامعه کارگری نیز در تهران پیگیری می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه قدردان زحمات جامعه کارگری هستیم، افزود: مردم استان به ویژه جامعه کارگری در همه عرصه‌ها حضور فعال داشته و این باید به نحو مطلوب پاسخ داده شود.

کد خبر 6090309

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۲ هزار و ۱۹۸ نفر در فروردین امسال
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • رشد اعتبارات سفر دولت در استان سمنان/ واحدهای تولیدی جان گرفتند
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟
  • قبرس ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را از سر گرفت
  • معاون پارلمانی رئیس جمهور به اظهارات قالیباف پاسخ داد
  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند