Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دادگستری اهر اولویت اصلی دستگاه قضایی را حفظ جان و مال و امنیت مردم برشمرد از برخورد قانونی با متصرفان حریم و بستر رودخانه‌ها خبر داد.

 حجت الاسلام محمدعلی نظری در جلسه پیشگیری از وقوع جرائم در حوزه قضایی شهرستان اهر افزود: در طول انقلاب اسلامی خدمات ارزنده و بزرگی در تمام حوزه ها انجام شده است که این به برکت انقلاب و خون شهداست و باید قدر این نظام و امنیت و آزادی که در اختیار ماست بدانیم و شکرگزار باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یکی از مهمترین مسائل و مشکلات کنونی کشور را معیشت مردم برشمرد و افزود: در این راستا در شهرستان اهر در بحث معیشت مردم این شهرستان اقداماتی انجام شده و خواهد شد.

حجت الاسلام نظری در ادامه به برخورد جدی و قانونی با متصرفان حریم و بستر رودخانه ها تأکید کرد و افزود: در این خصوص با هیچ کس تعارفی نداریم و باید حریم رودخانه ها و بستر آن از هرگونه تجاوز و ساخت و سازهای غیرقانونی پاکسازی شود تا خدای نکرده شاهد حوادث ناگوار نباشیم.

وی از مسئولان ذیربط خواست در اسرع وقت در خصوص آزادسازی بستر رودخانه ها در داخل، خارج و مسیر روستاها و شهر اقدام نمایند.

رئیس دادگستری اهر حل مشکلات سدهای خاکی در مواقع پربارش و همچنین تردد در زیر پل های این شهرستان و احتمال خطر سیل در این مناطق که از معضلات این شهرستان می باشند تأکید کرد و خواستار توجه و رسیدگی جدی به این موضوع شد.

فرماندار اهر نیز در این جلسه افزود: ۷ کیلومتر از بستر و حریم رودخانه های این شهرستان در سال ۱۴۰۰ آزادسازی شده است.

رسول خدابخش گفت: امسال با همکاری و هم افزایی با سرمایه گذاران و ادارات ذیربط در امر آزادسازی بستر و حریم رودخانه های روستایی و شهری این شهرستان خوشبختانه بیش از ۷ کیلومتر از این حریم ها آزاد شده و امیدواریم این روند برای سال آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی افزود: در این راستا می توان با برنامه ریزی و ایجاد نقشه راه و شناسایی نقاط پرخطر و حادثه خیز از وقوع حوادث غیر مترقبه خصوصا در مواقع پربارش و سیلابی نسبت به جلوگیری از وقوع سیل اقدامات اساسی انجام داد و در این رابطه با تکمیل نقشه راه و استفاده از ظرفیت ها و ماشین آلات معادن می توان بسیاری از مشکلات مناطق تصرف شده و سیلابی این شهرستان را برطرف نمود.

خدابخش بر لزوم برخورد جدی با متصرفین حریم و بستر رودخانه ها تأکید کرد و گفت: بیشترین تصرفات رودخانه ای را در مسیر جاده اهر به مشکین شهر داریم که نیاز است این موانع هرچه سریع تر برداشته شود و برای این کار نیز نقشه برداری و نقشه های مورد نظر انجام شده و حتما باید نسبت به بازگشایی مسیر اقدام اساسی انجام گیرد.

وی ضمن تأکید بر ممنوعیت عبور و مرور در زیر پل های پرخطر خصوصا زیر پل خونیق افزود: برای رفع خطر در پل خونیق که تردد در زیر این پل بسیار زیاد می باشد و جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی در مواقع سیلاب در جلسه شورای ترافیک که هیأت استانی نیز حضور داشتند طرحی ارائه شد که به زودی در صورت اختصاص اعتبارات لازم شاهد اجرای و احداث مسیر موازی با این پل تا سه راهی خونیق خواهیم بود تا این معضل شهرستان نیز حل شود.

فرماندار اهر بر ضرورت لایروبی کلیه مسیر رودخانه ها تأکید کرد و از راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان خواست در اسرع وقت نسبت به لایروبی زیر پل ها و مسیرهای پرخطر جاده ای اقدام نمایند تا از مخاطرات و حوادث ناگوار جلوگیری گردد.

وی از تکمیل و ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب شهری در برخی از مناطق نیز خبر داد و گفت: بزودی شبکه جمع آوری فاضلاب در دستور کار قرار خواهد گرفت.

خدابخش در خصوص جابجائی روستاهایی که در مسیر سیلابی رودخانه ها واقع شده اند نیز خبر داد و افزود: از جمله روستاهای حادثه خیز و پرخطر در مواقع سیلابی در این شهرستان روستای ساری سولی می باشد که با کمک ادارات ذیربط و بنیاد مسکن در صدد جابجایی این روستا به نقطه امن می باشیم که این امر حتما باید به زودی انجام گیرد.

وی در ادامه بر تکمیل لایروبی کیچیک چای اهر، نهال کاری برای ایجاد کمربندی سبز برای درآمدزایی شهرداری و استفاده از ظرفیت های بسیج سازندگی برای لایروبی رودخانه ها تأکید کرد.       

دادستان عمومی و انقلاب اهر نیز در این جلسه افزود: یکی از اصلی ترین موارد وقوع سیل از بین رفتن پوشش درختی و گیاهی است که باید در حفظ و صیانت از این موهبت الهی تلاش کنیم و از هرگونه تخریب و چرای بی رویه که باعث از بین رفتن مراتع و پوشش گیاهی در منطقه می شود جلوگیری نماییم.

علی فاضلی گفت: در این راستا از مسئولان ذیربط خواست با رصد و پایش مداوم نگذارند افراد سودجو با قطع درختان و از بین بردن پوشش گیاهی باعث به مخاطره افتادن جان و مال مردم شود.

وی بر برخورد جدی با متخلفان ساخت و سازهای در آبراهه ها و کانال های آبی و خصوصا تغییر کاربری مزارع خبر داد و افزود: با توجه به تغییر کاربری و قطع درختان و احتمال ایجاد سیل در منطقه هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در مسیر رودخانه ها و تغییر کاربری جرم بوده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب اهر با هشدار به برخی از افراد سودجو در تصرف به مسیر رودخانه ها خصوصا در حریم رودخانه کیچیک چای گفت: این رفتار به هیچ عنوان قابل قبول نبوده و با متخلفین برابر قانون رفتار خواهد شد.

وی از دستور مسدود شدن فوری زیر پل خونیق نیز خبر داد و افزود: برابر دستور دادستانی مبنی بر انسداد این مسیر برای تردد خودروها هیچ بهانه ای مورد قبول نبوده و در صورت وقوع هر حادثه ای مسئولیت با خود متخلف می باشد.

وی همچنین از رسانه های محلی گفت متاسفانه برخی افراد اختلافات شخصی خود را به جامعه تعمیم داده و با درج برخی مطالب باعث بی انگیزگی سرمایه گذاران می شوند که دراین خصوص از رسانه ها خواست از درج اخبار و نوشته ها هرگونه توهین به افراد، اقشار و صنوف خودداری نمایند.

فاضلی در پایان ضمن تاکید بر برخورد جدی با مخلان نظم عمومی گفت: متأسفانه چندین بار شاهد درگیری در بیمارستان چه از سوی مراجعین و چه از سوی کادر درمان بودیم که ضمن تذکر به این افراد و کادر درمان به اطلاع می رسانیم در صورت تکرار هرگونه درگیر که منجر به اخلال در نظم عمومی شود به جد برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها قوه قضاييه حریم و بستر رودخانه ها رودخانه ها تأکید حریم رودخانه برخورد جدی زیر پل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش خبرگزاری پلیس، سرهنگ علی اکبر درویشی فرمانده انتظامی نوشهر با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی دریافت گزارش مبنی بر فعالیت تعدادی از افراد جوان در قالب شرکت هرمی در منزلی در شهرستان نوشهر، با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله پیگیری آن در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات میدانی و اطمینان از صحت و سقم خبر با هماهنگی مقام قضایی وارد منزل مورد نظر شده و در بازرسی از آن تعدادی مدارک و مستندات مربوط به شرکت‌های هرمی را کشف کردند.

سرهنگ درویشی بیان کرد: در این رابطه ۲۲ جوان که از اعضای باند شرکت هرمی بودند دستگیر شدند و به صراحت به فعالیت و عضویت غیر قانونی خود با سرمایه ۲ میلیاردی و همچنین عضوگیری و افزایش زیر شاخه در سیستم شرکت هرمی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر گفت: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی و تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و از آن جا با قرار وثیقه قانونی روانه زندان شدند.

سرهنگ علی اکبر درویشی از شهروندان خواست: ضمن عدم توجه به درخواست‌های افراد در سایت‌های فضای مجازی در ارتباط با اشتغال زایی و سایر موارد، هرگونه فعالیت افراد سود جو را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ خبر بدهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد
  • پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر
  • توقیف ۳۲ محموله قاچاق در هندیجان