Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سیزده اسفند ماه به نام روز ملی آب نامگذاری شده تا با این نامگذاری قدر آب بیشتر دانسته شود.

این درحالی است که مصرف بیش از حد آب در این روزهای خانه تکانی نشان از آن دارد که آنطور که باید و شاید آب مورد تکریم و احترام مصرف کنندگان به خصوص در شهر تهران نیست.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد اکنون مصرف روزانه آب در تهران به ۳ میلیارد متر مکعب رسیده و این درحالی است که بارش های تهران با کاهش ۴۷ درصدی روبرو شده که تداوم این روند زنگ خطری برای تامین آب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال وضعیت کلی بارش های کشور هم نشان از کاهش بارش دارد.

تازه‌ترین گزارش مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی نشان از آن دارد که بارش‌های از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۱۴۰۰) تا روز ۶ اسفندماه ۱۲۰.۸ میلیمتر بوده که در مقایسه با دوره بلندمدت کاهش ۱۳.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

وضعیت بارشی فصل زمستان تا روز ۶ اسفند ماه بهتر از دوره بلندمدت است، به گونه ای که از ابتدای این فصل تا ۶ اسفند ۸۰.۹ میلیمتر بارش رخ داده که در مقام مقایسه با دوره بلندمدت که ۷۷.۴ میلیمتر بارندگی ثبت شده داشته‌ایم و از رشدی ۴.۵ درصدی برخودار شده است.

همچنین از ابتدای اسفند ماه امسال تا ششمین روز آن ۵.۴ میلیمتر بارش در کشور رخ داده که در مقایسه با دوره بلندمدت با بارش ۶.۲ میلیمتری کاهش ۱۲.۹ میلیمتری را نشان می‌دهد. 

با این وضعیت حال آب نیاز به همراهی همگانی دارد.

برچسب‌ها کم آبی شهر تهران سرانه مصرف آب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی شهر تهران سرانه مصرف آب کم آبی شهر تهران سرانه مصرف آب دوره بلندمدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۸۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی

بابک یکتاپرست سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بر اثر وقوع مسمومیت با قارچ وحشی تعداد ۵۳ نفر مصدوم شده اند.

وی بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که بر اثر بروز مسمومیت با قارچ وحشی ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان مسمومیت قارچ وحشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • مسمومیت ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ وحشی/ رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در استان تهران انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند
  • ۷۵ هزار نفر از عوامل اجرایی در تهران انتخابات اسفند ۱۴۰۲ را برگزار کردند