Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@11:29:28 GMT

بیش از سه هکتار از حوضه دریاچه ارومیه بوته کاری شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۱۱۸۰

بیش از سه هکتار از حوضه دریاچه ارومیه بوته کاری شد

رحیم مهردادی شنبه شب در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: این بوته کاری ها و درختچه ها در حوضه دریاچه ارومیه شهرستان های آذرشهر، عجب شیر و بناب برای تثبیت خاک کاشت شده است. ضمن اینکه برای اجرای این طرح ۳۱ هزار هکتار قرُق شده و اکنون نیز گونه های بومی منطقه رشد خوبی کردند. 

هشت طرح آبخیزداری در آذربایجان شرقی با ۳۰ میلیارد تومان هزینه افتتاح و کلنگ زنی می‌شود

مهردادی همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته منابع طبیعی از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه، اظهار کرد: چهار طرح آبخیزداری در این مدت افتتاح و چهار طرح دیگر آبخیزداری کلنگ زنی می شود که در مجموع ۳۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح های آبخیزداری استان در شهرستان‌های بستان‌آباد، میانه، شبستر و تبریز افتتاح و عملیات اجرایی نیز همزمان با هفته منابع طبیعی در شهرستان های چاراویماق و کلیبر آغاز می شود.

وی ادامه داد: شبکه دیجیتال بی سیم شامل ۲۴۰ بی سیم خودرویی و دستی برای اطفاء حریق جنگل های ارسباران از دیگر طرح هایی است که در این هفته افتتاح می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی افزود: افتتاح کتابخانه منابع طبیعی، غرس نهال در روز درختکاری با حضور نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان‌شرقی در محل استانداری و ارتفاعات عون بن علی، کاشت نهال توسط نهادها و بسیج در تمام شهرستان‌ها، دیدار با رئیس کل دادگستری، بازدید از اقدامات اداره کل در مبارزه با آفات جنگل ها و مراتع به ویژه در ارسباران، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه با محوریت حفاظت از منابع طبیعی، نشست با فعالان حوزه و دانشگاه و کاشت نهال در گلزار شهدا بخشی از برنامه های هفته منابع طبیعی در استان است.

۶۸۱ هکتار از اراضی ملی آذربایجان شرقی به ارزش ۱۲۴ میلیارد تومان آزادسازی شد

مهردادی همچنین گفت: ۶۸۱ هکتار از اراضی ملی آذربایجان شرقی به ارزش ۱۲۴ میلیارد تومان آزادسازی شد، چهار هزار و ۲۰۰ پرونده تخلف در حوزه منابع طبیعی آذربایجان شرقی در حال رسیدگی است و سه هزار پرونده نیز امسال تعیین تکلیف شده است.

وی همچنین یادآور شد: آذربایجان شرقی چهار میلیون و ۵۶۰ هزار هکتار است که ۶۵ درصد این مساحت در واقع ۲میلیون و ۷۲هزار هکتار آن جزوه اراضی ملی به شمار می رود که امسال تاکنون ۹۶ درصد آن دارای کاداست شده است.

مهردادی خاطرنشان کرد: البته اگر برخی از اختلافات مرزی بین استان‌ها وجود نداشت اکنون ۱۰۰ درصد اراضی ملی آذربایجان شرقی دارای کاداستر می شد البته در هفته منابع طبیعی در هفت شهرستان استان جشن انفال به علت اتمام کاداست اراضی ملی برگزار می شود و سند تک برگ صادر شده، تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: ارس، ارومیه و قزل‌اوزن سه حوضه آبریز آذربایجان شرقی هستند در این بخش نیز با جلوگیری از طغیان روان آب ها، تثبیت و حفاظت آب و خاک را نیز انجام دادیم و در اجرای طرح کاداست، استان را به ۴۷ بلوک تقسیم شد و تخلفات از این طریق سریع تر پیگیری می شود.

ثبت جهانی دیزمار شرقی در ارسباران

مهردادی همچنین درخصوص اقدامات این اداره کل برای ثبت جهانی جنگل های ارسباران گفت: حذف استفاده از سوخت‌های فسیلی در داخل جنگل ها یکی از الزامات این ثبت جهانی است که بر این اساس تحویل پنل ها و آبگرمکن های خورشیدی به ۲۰ خانوار در داخل جنگل های ارسباران با هزینه کرد دولتی صورت می گیرد بر این اساس ثبت جهانی دیزمار شرقی در ارسباران به دلیل یاد شده و اینکه دامی وارد جنگل نشده مورد قبول واقع شده است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی منابع طبیعی و آبخیزداری نشست خبری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی منابع طبیعی و آبخیزداری نشست خبری آذربایجان شرقی منابع طبیعی و آبخیزداری نشست خبری هفته منابع طبیعی آذربایجان شرقی میلیارد تومان شهرستان ها اراضی ملی ثبت جهانی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت

به گزارش خبرنگار مهر، حامد صادقی، صبح شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: به همت نیروهای پاسگاه ویژه حفاظت از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان جیرفت در راستای صیانت و حراست از حقوق بیت‌المال ۲۸۰۰ متر مربع از اراضی ملی آباد بخش مرکزی که چندی پیش توسط افراد سودجو مورد تصرف قرار گرفته بود از ید سودجویان خارج شد.

وی افزود: مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و … اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

کد خبر 6089926

دیگر خبرها

  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!
  • دمیده شدن دوباره امید در کالبد دریاچه ارومیه/ حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • حال خوش این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت