سازمان سینمایی و وزارت ارشاد برای افزایش ظرفیت سینماها و سینماسازی تلاش کنند
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۴۷۷۱
آیین افتتاح ۱۰۰ سالن سینما در سراسر کشور همزمان با بزرگداشت مجید مسچی مدیرعامل سابق موسسه سینماشهر روز یکشنبه ۱۵ اسفندماه در سالن فردوس موزه سینما برگزار شد.
به گزارش قدس آنلاین، آیین افتتاح همزمان ۱۰۰ سالن سینمایی در سراسر کشور، تجلیل و قدردانی از مالکان و سازندگان سالن های سینمایی و بزرگداشت مجید مسچی مدیرعامل سابق موسسه سینماشهر روز یکشنبه پانزدهم اسفندماه ساعت ۱۰ صبح در سالن فردوس موزه سینمای ایران برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در ابتدای این مراسم پس از پخش سرود ملی، کامران ملکی مجری برنامه با عرض خیر مقدم به حضار گفت: در دو سال کرونایی سینما همچنان به زیست خود ادامه داد و زیرساختهای آن تعطیل نشد و خوشبختانه اکنون برای قدردانی از تلاش های این دو سال اینجا گردهم آمدیم.
ملکی پس از این حضار را به تماشای کلیپی از مجید مسچی دعوت کرد تا پس از آن به ادامه برنامه بپردازد.
مجری برنامه پس از پخش کلیپ با بیان اینکه تاریخ سینما قطعا زحمات مسچی را فراموش نخواهد کرد از حبیب ایل بیگی، محمد حمیدی مقدم، مهران عباسی، لادن طاهری، یزدان عشیری، هاشم میرزاخانی و حبیب اسماعیلی دعوت کرد تا روی صحنه حاضر شوند.
حبیب اسماعیلی در ادامه برنامه بیان کرد: عملکرد مسچی باید الگویی برای دیگر مدیران باشد. او مدیری است که من در بخش دولتی شبیه او را ندیدم بلکه شبیه مدیران بخش خصوصی همیشه در حال تلاش بود.
او افزود: پشتیبانی مسچی از سینما و سینماسازی بسیار ارزشمند است و من همیشه گفتهام که عملکرد مسجی به قدری خوب است که اگر جایگزین او کمی کوتاهی کند، برای اهالی سینما قابل لمس است.
اسماعیلی در پایان اظهار کرد: تقاضا دارم مدیران دولتی و خصوصی در عملکرد خود به صورت نمایشی کار نکنند و عملکرد مسچی را الگوی خود قرار دهند.
ملکی در ادامه برنامه از حضار تقاضا کرد مسچی را ایستاده تشویق کنند تا برای دریافت لوح تجللیل روی صحنه بیایند.
مسچی بیان کرد: در ۱۶ سال فعالیتم در سینماشهر مجموعه منسجمی داشتیم. در بخش دولتی در سینماداری و سینماسازی کشور ما اتفاق خاصی نمی افتد اما در بخش خصوصی تلاش هایی انجام می شود که قابل قدردانی است.
او در پایان گفت: در بخش خصوصی هم تا جایی که امکان داشت با ما همکاری کردند اما قاعدتا با ظرفیت ها، جمعیت و صنعت سینما این موجودی کافی نیست و ما نیاز به سینماهای بیشتری داریم. دوستان سازمان سینمایی و وزارت ارشاد باید برای افزایش ظرفیت های سینماها و سینماسازی تلاش کنند.
این گزارش در حال به روزرسانی است…
منبع: ایرنا
انتهای خبر/
منبع: قدس آنلاین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۴۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
«همسایه شما، زهره» بیانگر بیمهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است
فیلم سینمایی «همسایه شما، زهره» به کارگردانی علی درخشنده از چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در سینماهای گروه «هنروتجربه» اکران شد. از این رو به گفتوگو با مهسان فراست منتقد و کارشناس سینما و تئاتر درباره این فیلم پرداختهایم.
مهسان فراست منتقد و کارشناس سینما درباره فیلم سینمایی همسایه شما، زهره گفت: همسایه شما، زهره فیلمی است که درد دارد اما علاج ندارد. در بطن جامعه آدمهای دردمند چاره ای جز سکوت یا مرگ ندارند. در این فیلم زهره زنی با درد مشترک جامعه امروزی تلاش دارد حرف بزند، سکوتش را بشکند و صدایش را فریاد بزند، ولی متاسفانه در جامعه ما این صدا را خفه میکنند.
وی ادامه داد: فیلم همسایه شما زهره، تلاش دارد بیانگر بی مهریهای جامعه ای باشد که هیچ کس از حال دیگری خبر ندارد، حتی در جامعه کوچکی مانند خانواده. در خانواده آنقدر بی عاطفی افراد موج میزند و کسی صدای تنهایی مادر را نمیشنود که زهره مجبور میشود انتقام بگیرد.
این منتقد افزود: درخشنده به درستی درد امروز را میفهمد و در این فیلم به روانکاوی و آسیب های جامعه اجتماعی ایران میپردازد که بیشتر افراد در زمان طفولیت گریبان گیر آن میشوند و در بزرگسالی آثار این افسار گسیختگی بیشتر گریبان گیر آنها میشود.
فراست بیان کرد: زیبایی داستان دلنوشتهها و به نوعی اعترافات زهره است که به زیبایی داستان اضافه کرده است و تماشاگر با نوشتههای زهره دوست دارد ادامه داستان را ببیند. همچنین بازی خانم رویا افشار نشان از چیره دستی ۴۰سال هنرمند بودن را به رخ میکشد.
وی در پایان صحبتهایش گفت: این فیلم سینمایی در آخر این حرف را میزند که آدمهای جامعه ما درد دارند، از بی کسی، بیمهری غم دارند اما در تنهایی خود گیر میکنند؛ آدما وسط غم و تنهایی و غصههایشان میمیرند و شاید ظاهراً همه چیز خوب باشد اما روح در بدن جان میدهد و انسان فکر میکند دیگر توان ادامه دادن ندارد و نفس کم آورده است. در آخر میگویم آدمها را در ناراحتی و در تنهایی رها نکنید چون آن زمان آدم زنده است اما واقعاً میمیرد.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر