Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: رسیدگی به افراد نیازمند جامعه از اعمال توصیه شده در ماه شعبان است. در ماه مبارک شعبان در همه امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان اصفهان، ویژه‌برنامه‌هایی به‌مناسبت جشن‌های میلاد تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک امروز _پانزدهم اسفندماه_ با تبریک ماه شعبان و میلادهایی که در ابتدا و میانه این ماه قرار دارد، اظهار کرد: ماه شعبان حلقه واسط فصل نیایش و ماه رمضان بوده که دارای برکات زیادی است و همه مؤمنان باید بهره لازم را از این ایام ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مؤمنان در ماه شعبان آماده ورود به ماه مبارک رمضان می‌شوند، افزود: با توجه به ظرفیت‌های بزرگ ماه مبارک رمضان، ورود به این ماه نیاز به آمادگی ویژه دارد؛ چراکه در این ماه قرآن نازل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه حضرت محمد (ص) همواره می‌گفتند که ماه شعبان ماه من است، ادامه داد: در این ماه نزدیک‌ترین اوقات را می‌توان به پیامبر اکرم (ص) داشت و برای این امر خواندن صلوات شعبانیه در هنگام زوال هر روز این ماه توصیه شده است.

وی با بیان اینکه روزه گرفتن و بهره‌مندی از مناجات شعبانیه در این ایام توصیه شده است، تصریح کرد: این مناجات بسیار بلند است و عرفا از این دعا به قله‌های بلندی دست پیدا کرده‌اند.

فعالیت بیشتر در زمینه رسیدگی به افراد نیازمند

حجت‌الاسلام بلک اضافه کرد: رسیدگی به افراد فقیر و نیازمند جامعه نیز از دیگر اعمال توصیه شده در ماه مبارک شعبان است و امیدواریم در این ایام شاهد فعالیت بیشتری در این زمینه باشیم.

وی با بیان اینکه در همه امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان اصفهان در ماه مبارک شعبان ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) در ابتدای این ماه تدارک دیده شده است، افزود: این برنامه‌ها همراه با جشن، سرور و برنامه‌های معرفت‌افزایی و فعالیت‌های اجتماعی است و در مراکز شاخص استان این برنامه‌ها به صورت ویژه‌تر برگزار می‌شود.

کد خبر 559776

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان جشن نیمه شعبان احیا نیمه شعبان اعمال روز نیمه شعبان اعمال نیمه شعبان ایتام و نیازمندان کمک به نیازمندان خدمت رسانی به نیازمندان سوم شعبان ولادت امام حسین بقاع متبرکه اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق استان اصفهان توصیه شده ماه شعبان ماه مبارک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟

آیت‌الله ناصری(ره) معتقد است انسان برای رسیدن به قرب الهی و دیدن امام زمان(ع) باید یکسری موارد را رعایت کند تا حجاب‌ها برای او کنار زده شود.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله ناصری دولت آبادی رحمة الله برای کسانی که خواهان تقرب به خدا و ساحت مقدس امام زمان علیه السلام هستند موارد زیر را که متخذ از روایات هستند، توصیه کرده است.

از منظر این عالم ربانی این موارد در حقیقت، قدم‌های اولیه خودسازی و سلوک معنوی محسوب می‌شوند.

۱-هرکسی اول توبه‌ای از اعمال گذشته بکند و تصمیم بگیرد که در آینده گناه نکند، مبارزه با حق ننماید و شیطان را پیروی نکند.

۲-ملتزم بشود که نمازهایش را اول وقت بخواند.

۳-تسبیح حضرت زهرا علیها السلام را بعد نمازها حتماً بخواند.

۴-هر صبح، دعای عهد را بخواند.

۵-اغلب اوقات با وضو باشد.

۶-همین طوری که در روایت آمده است، روزی صد بار استغفار کند.

۷-روزی پنجاه آیه قرآن بخواند.

۸-موقع خواب، با وضو باشد و مقداری قرآن بخواند.

از منظر آیت‌الله‌ ناصری(ره) انجام این اعمال، بسیار مفید است و سبب زوال یا کم‌رنگ شدن این حجاب‌ها می‌شود و در نتیجه، انسان از انوار قدسی حضرت بیشتر بهره می‌برد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • به اجرای طرح ۲۰ ساله آبرسانی ۴۱ روستا در بخش کرون رسیدگی شود
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • اجرای ۲۹ ویژه برنامه در منطقه ۸ ویژه هفته فرهنگی اصفهان