Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:22:31 GMT

اندازه‌گیری فشار داخل چشم در فضا

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۲۸۵۱۲

اندازه‌گیری فشار داخل چشم در فضا

آژانس فضایی اروپا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام ویدیویی کوتاه از انجام روش فشارسنجی چشم در ایستگاه فضایی بین‌المللی منتشر کرده است.

به گزارش ایسنا، در طول معاینه تونومتری چشم یا فشارسنجی چشم، فضانوردان فشار داخل چشم را با اعمال ضربه ملایم به چشم با ابزاری به نام تونومتر اندازه گیری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فشار داخل چشم، فشار مایع داخل چشم انسان است. تونومتری یکی از روش‌های تشخیص این فشار است. اندازه‌گیری این فشار، یکی از جنبه‌های مهم در ارزیابی بیمارانی است که در معرض آب‌سیاه هستند. اغلب تونومترها، این فشار را برحسب میلی‌متر جیوه اندازه‌گیری می‌کنند.

در چشم‌پزشکی، تونومتری یا فشارسنجی چشم روشی است که متخصصان چشم پزشکی جهت تعیین فشار مایع داخل چشم به‌ کار می‌برند. این آزمایش یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای تشخیص بیماری آب‌سیاه است. اغلب تونومترها به‌گونه‌ای تنظیم شده‌اند که فشار داخل چشم را بر حسب میلی‌متر جیوه نشان دهند. روش‌های متعددی جهت اندازه‌گیری فشار داخل چشم وجود دارد اما در حال حاضر تونومتری گُلدمان یکی از پذیرفته‌شده‌ترین روش‌های اندازه‌گیری فشار داخل چشمی است.

از مزایای تونومتر گلدمن این است که دقیق‌ترین روش برای اندازه‌گیری فشار داخل چشم به‌ شمار می‌آید. از معایب این روش می‌توان به استفاده از قطره بی‌حسی و وارد کردن فشار واقعی بر روی چشم که باعث آزار بیماران و خستگی کاربران می‌شود اشاره کرد.

اخیرا آژانس فضایی اروپا ویدیویی کوتاه منتشر کرد که در آن کایلا بارون فضانورد ناسا و یکی از خدمه هفت نفره ماموریت اکسپدیشن ۶۶ و ماموریت کرو-۳ با کمک راهنمایی تیم پزشکی در زمین در حال انجام معاینه فشار چشم بر روی ماتیاس ماورر فضانورد آژانس فضایی اروپا است.

۱۰ نوامبر سال ۲۰۲۱ ساعت ۲۱:۰۳ به وقت منطقه زمانی شرقی(بامداد پنجشنبه ساعت ۰۵:۳۳ به وقت ایران) فضانوردان ماموریت "کرو-۳" به ایستگاه فضایی بین‌الملی رفتند. طی این ماموریت چهار فضانورد ناسا به نام‌های "راجا چاری"، "توماس مارشبورن"، "کایلا بارون" و یک فضانورد آژانس فضایی اروپا به نام "ماتیاس ماورر" برای انجام یک ماموریت شش ماهه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند.

این سومین ماموریت عملیاتی سرنشین‌دار اسپیس ایکس برای ناسا به عنوان بخشی از برنامه خدمه تجاری این سازمان فضایی است. قرار است هر ماموریت، از جمله کرو-۳، تقریبا شش ماه به طول بینجامد و اسپیس ایکس مسئول پرتاب فضانوردان و همچنین بازگرداندن آنها به زمین است. قرار است فضانوردان ماموریت کرو-۳ نیز بهار سال ۲۰۲۲ به زمین بازگردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فشار داخل چشم فضا ايستگاه فضايي بين المللي آژانس فضایی اروپا آژانس فضایی اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۲۸۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که ساعت گلکسی واچ 7 قادر خواهد بود سطح قند خون کاربران را اندازه‌گیری کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گزارش‌های منتشر شده در مورد ساعت‌های گلکسی واچ ۷ نشان می‌دهد که قابلیت‌های جدیدی در زمینه ردیابی سلامتی ارائه خواهد کرد؛ برای نمونه، انتظار می‌رود که سطح قند خون کاربران را اندازه‌گیری کند، این قابلیت به افراد مبتلا به دیابت و همچنین افرادی که درگیر دیابت نیستند کمک می‌کند که سبک زندگی سالمی را دنبال کنند.

اندازه‌گیری سطح قند خون با استفاده از ساعت هوشمند به روش غیرتهاجمی است و نیاز به سوراخ کردن پوست و استخراج خون نیست، بنابراین افراد می‌توانند آسان‌تر سطح قند خون خود را اندازه‌گیری کنند، به طور کلی انتظار می‌رود که اغلب گجت‌های پوشیدنی در آینده از این قابلیت پشتیبانی کنند.

شرکت سامسونگ هنوز به قابلیت اندازه‌گیری سطح قند خون توسط گلکسی واچ ۷ اشاره نکرده است، اما این احتمال وجود دارد که به حسگر اندازه‌گیری قند خون مجهز شود، البته هنوز اطلاعاتی در مورد نحوه عملکرد سیستم نظارت بر قند خون فاش نشده است؛ انتظار می‌رود که ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ در تاریخ هفتم جولای همراه با گلکسی فولد ۶ و فلیپ ۶ عرضه شود.

ممکن است ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ به تراشه جدید Exynos W940 عرضه شود که ۵۰ درصد کارآمدتر از نسل قبلی خود است و تا ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی دارد.

کد خبر 748222

دیگر خبرها

  • دراگون از ایستگاه فضایی جدا می‌شود
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند