Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@04:32:29 GMT

شدت بیماری با نسل سوم اومیکرون چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۵۱۸۵

شدت بیماری با نسل سوم اومیکرون چقدر است؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ نیوز، همه ما در مورد ۲ زیرسویه شناخته‌ شده امیکرون یعنی BA.۱ و BA.۲ اطلاعاتی داریم اما اکنون سازمان بهداشت جهانی(WHO) گفته همراه با این ۲ زیرمجموعه کووید در حال ردیابی زیرسویه دیگری به نام BA.۳ است.

ماریا ون کرخوف، کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی سازمان بهداشت جهانی، اظهار کرد: به دلیل اینکه امیکرون یک سویه نگران‌کننده است زیرشاخه‌های آن مورد بررسی قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان برای درک بهتر در مورد زیرسویه سوم نتایج تحقیقات خود را در ماه ژانویه با عنوان «ظهور نسل سوم امیکرون BA.۳ و اهمیت آن» در نشریه ویروس‌شناسی پزشکی منتشر کردند تا نقشه راهی برای دیگر محققان باشد.

زیرسویه سوم امیکرون چیست؟

پس از ظهور امیکرون در نوامبر ۲۰۲۱ در بوتسوانا سازمان بهداشت جهانی آن را به‌ عنوان پنجمین سویه نگران‌کننده طبقه‌بندی کرد و مشخص شد امیکرون جهش‌یافته‌ترین سویه ویروس سارس کو ۲ است که تاکنون مورد بررسی قرار گرفته و دارای سه زیرسویه BA.۱، BA.۲ و BA.۳ است.

نتایج این مطالعه نشان داد هر ۲ زیرسویه BA.۱ و BA.۲ در پروتئین سنبله خود متفاوت است اما هیچ جهش خاصی برای دودمان BA.۳ در پروتئین سنبله وجود ندارد و نسل سوم امیکرون ترکیبی از جهش در BA.۱ و BA.۲ است.

چه زمانی زیرسویه سوم شناسایی شد؟

زیرسویه BA.۱ در بوتسوانا، BA.۲ در آفریقای جنوبی و BA.۳ در شمال غربی آفریقای جنوبی برای اولین بار در یک زمان و یک مکان شناسایی شدند.

نتایج تحقیق کنونی نشان داد ویروس‌هایی که به طور همزمان و از یک مکان ایجاد می‌شود، فرصت یکسانی برای انتشار در سراسر جهان دارد.

اگرچه هر سه زیرسویه در سراسر جهان گسترش یافته‌ اما میزان انتشار این سه متفاوت و جای سوال است که چرا فقط BA.۱ بسیار بیشتر از بقیه بر جهانیان تسلط دارد که احتمالا به دلیل تفاوت در جهش پروتئین سنبله مورد نیاز برای انتقال ویروس و ورود به سلول میزبان است.

زیرسویه سوم چقدر مسری است؟

نتایج حاکی از این است که از ۳۳ جهش یافت شده در پروتئین سنبله زیرسویه BA.۳ شاهد ۳۱ جهش مشترک آن با  BA.۱ هستیم.

وی ادامه داد: زیرسویه BA.۳ کمترین تعداد موارد ابتلا را در این سه زیرسویه ایجاد کرده است؛ بنابراین می‌توان حدس زد علت گسترش زیرسویه BA.۳ با سرعت بسیار پایین و ایجاد موارد کمتر ممکن است به دلیل از بین رفتن ۶ جهش مشاهده شده در BA.۱ یا به دست آوردن ۲ جهش از BA.۲ باشد.

در این مطالعه گفته شده امیکرون تاکنون باعث بیماری خفیف شده اما ممکن است برخی جهش‌ها ایجاد و منجر به بیماری جدی شود.

منبع: ایسنا اخبار مرتبط ۱۰:۲۷:۲۰ دو علامت اصلی ابتلا به اومیکرون چیست؟ ۱۰:۴۴:۴۵ احتمال ابتلای مجدد به اومیکرون وجود دارد؟ ۱۱:۴۱:۱۵ بررسی آمارهای کرونایی کشور ۱۵:۴۱:۰۷ اگر این علایم کرونا را داشتید به پزشک مراجعه کنید! ۱۱:۵۶:۰۸ شیوع زیرسویه اومیکرون سرایت‌ پذیری بیشتری دارد ۱۱:۵۱:۱۳ اومیکرون، جهان را به سمت ایمنی جمعی می برد؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا ویروس اومیکرون سویه جدید اومیکرون ابتلا به اومیکرون پروتئین سنبله زیرسویه BA

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • (ویدئو) چه کسانی در معرض بیماری ترانه علیدوستی هستند؟
  • بیماری صنعت خودرو در کشور مدل مدیریت آن است
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • علل پرش و اسپاسم عضلانی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • ببینید | بیماری بیرون‌زدگی چشم چیست؟