Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرلشکر ستاد «قیس المحمداوی» جانشین رئیس ستاد مشترک ارتش عراق، پنجشنبه پیش (۳ مارس)، از قصد بغداد برای ساخت یک دیوار مرزی در مرزهای غربی کشور با سوریه خبر داد و گفت که فرماندهی مشترک مرزی و تحت نظارت رئیس ستاد کل ارتش از دو سال پیش تاکنون برای تامین امنیت مرزها، به ویژه مرزهای غربی با سوریه، کارهای فوق‌العاده‌ای انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:  قصد آن وجود دارد که یک دیواره مرزی در این منطقه ایجاد شود؛ هرچند تدارکات امنیتی کنونی نیز امنیت لازم را تأمین می‌کند. اما تلاش می‌شود که یک خط دفاعی منحصر به ارتش در مرزها برای تامین امنیت ایجاد شود.

تردد تروریست‌های داعش در مرز عراق و سوریه یکی از مهمترین چالش‌های نیروهای امنیتی عراق در مبارزه با تروریسم است. دمشق و بغداد تاکنون بارها بر تقویت امنیت مرزهای مشترک، جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها از طریق آن‌ها و تبادل اطلاعات امنیتی بین دو طرف در این زمینه تاکید کرده‌اند. لذا ایجاد یک دیواره مرزی می‌تواند راهکار مناسبی برای تهدیدهای تروریستی در مرز مشترک با سوریه باشد اما مشروط به این‌که یک هدف سیاسی در پشت پرده این تصمیم نباشد.

«ماهر عبد جوده» تحلیلگر عراقی در گفت‌وگو با وبگاه «المعلومه»، دلایل ساخت دیوار مرزی بین عراق و سوریه را فاش کرد و گفت که یک طرح بزرگ پشت این تصمیم قرار دارد.

وی توضیح داد: «آمریکا و کشورهای منطقه با ساختن دیوار مرزی با سوریه، در حال اجرای یک نقشه بزرگ هستند تا راه را بر مقاومت و یگان‌های الحشد الشعبی به سمت مناطق مرزی، به‌ویژه مثلث سوریه، عراق و اردن برای دفاع از خاک این کشور ببندند.

عبد جوده افزود: «آمریکا و متحدانش در منطقه با توجه به این‌که بودجه عراق قادر به تکمیل این پروژه بزرگ نیست، برای کمک مالی برای ساخت دیوار با سوریه به بهانه‌ حمایت از مرزها در قبال نفوذ تروریسم وارد عمل خواهند شد».

این تحلیلگر عراقی در ادامه برای روشن کردن هدف پشت پرده طرح این موضوع این سوال را طرح کرد و گفت: عراق کشورهای همسایه دیگری مانند ترکیه دارد که در عمق ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتری عراق نفوذ کرده است و مستقیماً خاک عراق را اشغال می‌کند. علاوه بر این، تروریست ها از همه جا نفوذ می‌کنند، چرا دیوار امنیتی فقط در مرز با سوریه ساخته می‌شود؟

وی تاکید کرد: «در این پروژه منافع سیاسی و درگیری بین‌المللی و منطقه‌ای بر سر مسائل داخلی عراق دخیل است و واشنگتن تلاش می‌کند از روش‌های مختلف برای مقابله با جناح‌های مقاومت و الحشد الشعبی استفاده کند». 

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: مرز عراق و سوریه دیوار مرزی عراق و سوریه ارتش عراق پروژه جدید آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۵۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • پایتخت مقاومت همگام با آزادی‌خواهان جهان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند