Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:48:21 GMT

دولت نظامی سودان تظاهرات در مرکز خارطوم را ممنوع کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۶۴۵۳

دولت نظامی سودان تظاهرات در مرکز خارطوم را ممنوع کرد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری سودان، کمیته هماهنگی امور امنیت دولتی خارطوم که ریاست آن را «احمد عثمان حمزه» فرماندار خارطوم بر عهده دارد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که مناطق ممنوعه شامل منطقه مرکزی خارطوم از راه آهن تا ستاد فرماندهی ارتش در شرق، حتی خیابان نیل در شمال است.

با اینحال کمیته هماهنگی امور امنیتی دولتی خارطوم این را هم اضافه کرده که آزادی بیان حقی است که بر اساس سند قانون اساسی حکومت انتقالی تضمین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس بیانیه مزبور، تردد در روز دوشنبه طبق روال همیشگی انجام خواهد شد و پل‌ها باز هستند.

کمیته هماهنگی امور امنیت دولتی خارطوم از شهروندان سودانی خواست با این کمیته هماهنگ بوده و از تردد در بیمارستان‌ها و موسسات آموزشی دوری کنند.

کمیته مرکزی پزشکان سودانی از کشته شدن دو نفر در تظاهرات روز ۲۸ فوریه(۹ اسفند) در خارطوم بر اثر شلیک گلوله خبر داد.

پنجشنبه گذشته صدها معترض سودان در خارطوم پایتخت این کشور و شهرهای دنقلا، قضارف و مناقل بار دیگر تظاهرات کردند و خواستار تشکیل یک دولت کاملا غیرنظامی در این کشور شدند.

بر اساس این گزارش، تظاهرات کنندگان با بستن خیابان‌ها و ایجاد موانعی به دولت نظامی در این کشور اعتراض کردند.

از سوی دیگر نیروهای نظامی سودان با حمله به معترضان با پرتاب گاز اشک آور، تلاش کردند تا معترضان را پراکنده کنند.

شرکت کنندگان در تجمعات اعتراضی با حمل پرچم سودان و بنرهایی خواستار کناره گیری نظامی‌ها از قدرت و محاکمه آن‌ها بودند.

سودان در ماه‌های اخیر به دلیل کودتای نظامیان علیه دولت این کشور، دستخوش تظاهرات و ناآرامی‌های گسترده شده است. معترضان خواهان کناره گیری نظامیان از قدرت و واگذاری آن به غیرنظامیان، برگزاری انتخابات دمکراتیک و حل مشکلات اقتصادی کشور هستند.

سازمان ملل نیز با ابراز نگرانی از افزایش خشونت‌ها در سودان، نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی و بروز قحطی در این کشور هشدار داده است.

برچسب‌ها سودان قاره آفریقا خارطوم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سودان قاره آفریقا خارطوم سودان قاره آفریقا خارطوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است

ایسنا/البرز مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: هرنوع قرارداد رهن و اجاره ساختمان اعم از مسکونی، تجاری و صنعتی توسط افراد و مشاوران املاک با اتباع خارجی غیر مجاز ممنوع است.

به گزارش ایسنا، سیروس دهقان شیری روز شنبه هشتم اردیبهشت  افزود: عقد قرار داد رهن و اجاره با اتباع خارجی مجاز نیز منوط به استعلام از اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز بوده و درصورت تاییدیه در این زمینه امکان پذیر است.

وی بیان کرد: تمام مشاوران املاک موظف به کسب مجوز قانونی برای اجاره املاک به اتباع خارجی غیر مجاز هستند و بر این اساس با سکان دهندگان بدون مجوز برخورد قانونی به عمل می آید.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز افزود: درصورت بی توجهی به این امر و انعقاد قرارداد بدون تاییدیه اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان، بنگاه های مشاورین املاک مشمول اعمال مقررات ماده۹ آیین نامه اجرایی ماده ۸۱ قانون نظام صنفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر این اساس این بنگاه‌های مشاورین املاک که بدون رعایت ضوابط ابلاغی به خصوص معرفی نامه اجاره، رهن واحد مسکونی یا تجاری به اتباع خارجی اقدام به تنظیم قرارداد کرده اند، پلمب خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجاره خانه به این افراد ممنوع شد
  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • ما به انگلیس یا هر کشور دیگری درباره دخالت نظامی هشدار می‌دهیم
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • سریال حشاشین در تلویزیون‌های اینترنتی ایران ممنوع شد؟
  • هرنوع قرارداد رهن و اجاره با اتباع خارجی غیرمجاز ممنوع است
  • لهستان عبور خودروهای نظامی اوکراین از خاک خود را ممنوع کرد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است