Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@01:29:14 GMT

زندگینامه: ناهید شعشعانی (۱۳۲۷-)

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۳۸۶۱۲

زندگینامه: ناهید شعشعانی (۱۳۲۷-)

به گزارش همشهری آنلاین، ناهید شعشعانی زاده ۲۷ مهر ۱۳۲۷ در تهران از قدیمی‌ترین گوینده‌های صنعت دوبلاژ تلویزیون و سینمای ایران است.

گفت‌وگو با ناهید شعشعانی | یادی از انیمیشن «زهره و زهرا» پس از ۳۰ سال

وی در در ۲۱ سالگی وارد حرفه دوبله شد. مهدی آژیر دوبلور فقید همسر او بود.

ناهید شعشعانی | گفت‌وگو با دوبلور هاچ زنبور عسل و حنا دختری در مزرعه

او پیش از این هم در نقش‌های به یادماندنی چون خاله هتی در «داستان‌های دهکده»، مادر هاج زنبور عسل، عمه خانم در «حنا دختری در مزرعه»، «زنان کوچک» و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. صداپیشگی کرده است.

شعشعانی در گفتگو با همشهری آنلاین گفته بود: من همسر زنده‌یاد آژیر هستم، ایشان در دوبله گروه کودک، وزنه بود و حنجره ایشان بسیار انعطاف داشت. ما آن زمان استودیوی پخش صدا داشتیم و با برخی از همکاران دوبله کار می‌کردیم. صدای آقای آژیر به شکلی بود که می‌توانست جای همه حیوانات صحبت کند و صدای ماندگاری از خود به جا گذاشت. من همیشه راوی داستان بودم و تنها می‌توانستم دو نقش را صداپیشگی کنم، اما آقای آژیر  ۱۲ شخصیت کارتونی را با صدای کاملا متفاوت دوبله می‌کردند. دختر کوچک من، شیلا آژیر نیز مدیر دوبلاژ در بیرون سازمان است و همان حنجره پدر را به ارث برده است و دختر بزرگم، شیده آژیر نیز مترجم بسیار خوب کار دوبله است. اسم مهدی آژیر به خاطر حضور دو دخترم باقی خواهد ماند.

کارنامه حرفه‌ای سایمدانگ خاطرات درخشان آوای برنادت (بانوی مقدس، کروزین) پرستاران (وان رایان) عقابهای مبارز (می چائو فونگ) کدبانوی کارآگاه (نقش اصلی) شمشیر تیپو سلطان (ملکه) پسر اژدها سوار (اژدها - سافیرا) داستان زندگی (میدوری) هاچ زنبو عسل (مادر هاچ و نقش‌های مهمان) حنا دختری در مزرعه (عمه خانم) ماجراهای هاکلبری فین (خانم واتسون) بینوایان (فانتین) آخرین تک شاخ (مالی) زنان کوچک (عمه مارتا) کد خبر 662408 برچسب‌ها مجله دوبله ایران

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۳۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان شفافیت؛ قسمت اول

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، اولین قسمت از «داستان شفافیت»، سرنوشت طرح‌های موسوم به شفافیت را در مجلس دهم و ماه‌های ابتدایی مجلس یازدهم روایت می‌کند.

ابراهیم اسدی بیدمشکی گزارش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • «آه سرد» ۲ جایزه از جشنواره مسکو گرفت
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود