Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با بهره برداری از حوزه آبخیز «گل خندان» در شهرستان فامنین ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار به حوزه‌های آبخیزداری استان همدان اضافه شد.

محمد مهدی آرتیمانی گفت: حوزه آبخیز گل خندان شامل سه روستای «گل خندان»، «بازران» و «معدن کوه» بوده که عملیات اجرایی آبخیزداری شامل گابیونی، سنگ ملاتی و خشکه چین در این حوزه به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفت او عملیات آبخیزداری در این حوزه آبخیز از سال گذشته آغاز شد و با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی امسال به بهره برداری رسید.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۶۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان همدان در سالجاری پیش بینی شده که تاکنون ۲۵ درصد این رقم اختصاص یافته است.

آرتیمانی اجرای طرح‌های آبخیزداری را موجب افزایش نفوذ آب در سفره‌های زیر زمینی دانست.

به گفته او اجرای این قبیل طرح‌ها موجب کنترل سالانه ۲۷۰ متر مکعب سیلاب و ۸۱ متر مکعب جمع آوری و تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی در هر یک هکتار می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت:  همچنین به ازای هر یک هکتار سالانه افزایش ۱۰۰ کیلوگرم تولید علوفه و کنترل ۲ تن فرسایش رسوب خاک را در صورت اجرای کامل طرح‌های آبخیزداری شاهد خواهیم بود.

وسعت اراضی ملی استان همدان حدود ۹۰۵ هزار هکتار است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبخیزداری منابع طبیعی آبخیزداری استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۴۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قاطع طرح های پلیس در استان همدان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • اجرای قاطع طرح های پلیس در استان همدان
  • شهرداری ۳۰۰ میلیارد تومان در حوزه گردشگری همدان هزینه می‌کند
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت