Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگی روسیه در وین به نقل از میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در جلسه شورای حکام نوشت: ما از اقدامات دکتر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستی‌آزمایی مداوم از سایت‌های مرتبط با برجام ایران تقدیر می‌کنیم. تعامل محترمانه متقابل و سازنده میان تهران و آژانس منجر به بیانیه مشترک 15 دسامبر 2021 شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نمایندگی به نقل از اولیانوف در توییت دیگری نوشت: گزارش اخیر مدیرکل آژانس انرژی اتمی نشانگر این است که ایران در ماه‌های گذشته در زمینه توسعه فعالیت‌های هسته‌ایش از خود خویشتن‌داری نشان‌ داده است. این مسئله به وضوح عزم جدی تهران در رسیدن به توافق بر سر احیای برجام را نشان می‌دهد.

قائم مقام سازمان انرژی اتمی تغییر کرد/ انتصاب رییس مهمترین پژوهشگاه هسته ای/ تعیین مسوول برجام در سازمان انرژی اتمی؟

جلسه شورای حکام درباره ایران در پی سفر اخیر رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران انجام می‌شود.

گروسی روز گذشته در کنفرانس خبری‌اش که پس از جلسه آغازین شورای حکام برگزار شد، گفته بود در ایران درباره مسیر پیش رو توافق‌هایی صورت گرفته است که به طور کلی رضایت‌بخش است.

او پیش‌تر سفرش به ایران و رایزنی با مقامات سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه ایران را «مثمرثمر» توصیف کرده بود.

گروسی روز گذشته در بیانیه آغازینش در جلسه شورای حکام، درباره گزارشش در مورد راستی‌آزمایی و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت:‌ تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۱، آژانس اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام را راستی‌آزمایی و بر آن نظارت کرد. با این وجود، از آن تاریخ، این فعالیت‌ها به‌طور جدی تحت تأثیر تصمیم ایران برای توقف اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خود تحت برجام، از جمله پروتکل الحاقی قرار گرفته است.

درگیری لفظی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با وزیر انرژی آمریکا

مدیرکل آژانس درباره توافق‌های اواخر سال میلادی با مقام‌های ایرانی گفت: پس از رایزنی‌های سازنده با معاون رئیس جمهور اسلامی در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱، شرایط جدیدی درباره تجهیزات نظارتی و نظارتی آژانس تحت برجام مورد توافق قرار گرفت. این امر آژانس را قادر ساخت که دوربین‌ها را دوباره در مجموعه کارگاهی کرج نصب کند و همه رسانه‌های ذخیره‌سازی را در دوربین‌های مرتبط با برجام در سراسر ایران جایگزین کند.

گروسی سپس در ارتباط با سفر اخیر به ایران گفت:‌ همانطور که خواهید دید، بیانیه مشترک توافق شده با ایران در روز شنبه مجموعه‌ای از اقداماتی را که باید طی چند ماه آینده انجام شود را مشخص می‌کند.

او ادامه داد:‌ آژانس مشتاقانه منتظر است تا ۲۰ مارس(۲۹ اسفند)، توضیحات کتبی از جمله اسناد پشتیبان مرتبط را در مورد سوالات مطرح شده توسط آژانس که ایران تاکنون به آن‌ها رسیدگی نکرده است و در خصوص موضوعات مربوط به سه مکان خاص است، دریافت کند.کارهای زیادی پیش روی ماست. ما آماده ایم.

سلطانیه سکوت خود را شکست؟/ نگرانی هایی از جنس اولین نماینده رسمی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: شورای حکام آژانس اولیانوف سازمان انرژی اتمی مدیرکل آژانس بین المللی شورای حکام هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۲۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه نیاز به گسترش همکاریهای منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.

طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در دومین روز حضور خود در بانکوک برای شرکت در هشتادمین جلسه سالیانه اسکاپ، با «آلیس جابانا»، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی اسکاپ، دیدار و گفتگو کرد.

داود منظور در این دیدار که در محل کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در بانکوک برگزار شد، با تأکید بر لزوم گسترش همکاریها و نقش نهادهای توسعه‌ای مانند اسکاپ در ارتقای توسعه کشورها، گفت: استفاده از ظرفیت نهادهای وابسته به سازمان ملل در راستای توسعه همکاری‌های منطقه ای، تکمیل کریدورها و مقابله با خشکسالی، حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه نیاز به گسترش همکاریهای منطقه‌ای در سطوح مختلف وجود دارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.

معاون رئیس‌جمهور با حائز اهمیت خواندن موضوع نشست امسال اجلاس اسکاپ، بر ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در آینده اقتصاد جهان تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ضمن علاقه‌مندی به استفاده از تمامی ظرفیت‌های سازمان ملل در مسیر توسعه پایدار، آمادگی دارد در حوزه دیجیتال‌سازی هم همکاری داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با اشاره به مسئله‌محور بودن برنامه هفتم توسعه، گفت: در تأمین منابع مالی مورد نیاز برای رشد اقتصادی، به استفاده از منابع بین‌المللی هم توجه داریم.

وی نقش جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از فعالیت‌های مرکز سازمان ملل متحد برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) به عنوان یکی از مؤسسات منطقه‌ای زیرمجموعه اسکاپ مستقر در تهران مستقر را اساسی دانست و گفت: ما ضمن استفاده از همه ظرفیت‌های اپدیم، تجربیات موفقی در کاهش بلایا داریم که می‌توانیم آنها را با سایر کشورها به اشتراک بگذاریم.

منظور افزود: از جمله تجربیات موفق کشورمان، تجارب حاصل شده در مهار و مدیریت منابع آب و شیرین‌سازی آب است که با توجه به تأثیر تغییرات اقلیم بر بروز خشکسالی های پیاپی و کاهش منابع آب، همکاری مشترک به‌ویژه با کشورهای همسایه، اهمیت دوچندان دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به کمبود منابع آب به‌عنوان یکی از چالش‌های مهم در سطح جهان، گفت: ما آماده همکاری در زمینه مدیریت منابع آب با سازمان ملل متحد هستیم.

منظور با بیان اینکه خوشحال میشویم در منطقه به کشورهای مختلف به‌ویژه کشورهای محصور در خشکی در جهت حمل کالا کمک کنیم، گفت: اسکاپ میتواند نقش بیشتری را در این زمینه بازی کند و جمهوری اسلامی ایران نیز آمادگی دارد با تشکیل گروه کاری مشترک با کشورهای منطقه تحت مدیریت اسکاپ، نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

وی با تأکید ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها و همکاری با اسکاپ در حوزه اقتصاد دیجیتال، علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری بیشتر با اسکاپ و کمیته‌های مربوطه را اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • رئیس سازمان برنامه و بودجه: آمادگی تأمین انرژی پایدار مورد نیاز کشور‌های منطقه و اروپا را داریم
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • روسیه: هر سلاح اتمی‌ای وارد لهستان شود، آن را هدف مشروع تلقی می‌کنیم