Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@02:26:01 GMT

بندر آستارا در مسیر توسعه

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۲۷۵۸

بندر آستارا در مسیر توسعه

پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری بندر آستارا با هدف تأمین زیرساخت‌ها، ارتقای کیفی خدمات رفاهی برای شهروندان در حال اجرا است و چشم انداز آینده این شهر مرزی روشن بوده و در مسیر توسعه قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آستارا با دارا بودن شرایط خاص جغرافیایی و داشتن همزمان دو مرز آبی و خاکی با کشور جمهوری آذربایجان، اسکله، بندر، راه‌آهن، قرار گرفتن در کریدور شمال - جنوب و امکانات طبیعی همچون کوه، جنگل، دریا و تالاب در فصول مختلف سال میزبان بسیاری از مسافران و گردشگران است، در کنار این ظرفیت‌ها مدیریت شهری آستارا تلاش می‌کند تا با اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و عام‌المنفعه این شهر مرزی را در مسیر توسعه قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گفت‌وگو با"قاسم نوپور" سرپرست شهرداری بندر آستارا آخرین وضعیت شهرداری و اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهری را جویا شدیم. مشروح گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

از چه زمان به عنوان سرپرست شهرداری آستارا انتخاب شدید؟

اواخر آذرماه سال جاری با ۲۵ سال سابقه و تجربه به عنوان سرپرست شهرداری آستارا انتخاب شدم.

از زمان تصدی سرپرستی شهرداری، با چه مشکلاتی مواجه بوده‌اید؟

زمانی که کارم را در شهرداری آستارا آغاز کردم، بسیاری از پروژه‌ها در شهر رها و حدود چهار سال معابر شهری به صورت مناسب آسفالت نشده بود. با اجرای آسفالت معابر رضایت‌مندی نسبی در شهروندان ایجاد شده است و در قالب طرح استقبال از بهار و زیباسازی سیما و منظری شهری، چاله‌های خیابان‌ها ترمیم، لکه گیری و آسفالت می‌شود.

اقدامات مهم شما طی این مدت چه بوده است؟

پروژه مجتمع تجاری و فرهنگی لاله بزرگ در میدان امام خمینی (ره) سال‌ها بلاتکلیف مانده بود، شهروندان خواستار تعیین تکلیف این طرح بودند، پرونده این پروژه را به جریان انداختم و مراحل قانونی خلع ید پیمانکار قبلی به اتمام رسیده است و به زودی مراحل تکمیل و بهره‌برداری آن طبق آئین‌نامه مالی شهرداری‌ها تعیین تکلیف می‌شود.

اختلاف نظر اعضای شورای اسلامی شهر تأثیری بر روند کار شما داشته است؟

اختلاف نظر بین اعضای شورای اسلامی شهر آستارا تأثیر منفی بر روحیه کارکنان شهرداری داشته است، من آدم خستگی‌ناپذیر و پیگیری هستم، با روحیه بالا کار می‌کنم، به هیچ جناحی وابسته نیستم و با دو گروهی که در شورای اسلامی شهر اختلاف نظر دارند، هیچ گونه مشکلی ندارم، با هر هفت نفر از اعضای شورا روابط دوستانه‌ای دارم، علی‌رغم اینکه سه نفر از آنها به من رأی مثبت ندادند.

در این مدت نگاهم به همه اعضای شورای اسلامی شهر عادلانه و برابر بوده و این مسئله نقطه قوت من است زیرا بسیاری از افراد در این مدت منتظر واکنش منفی من نسبت به مخالفانم بودند، اما متوجه شدند که نگاه من به همه دوستانه و مثبت است. در مدت چهار ماهی که در سمت سرپرست شهرداری آستارا هستم با اقدامات خوب و رفتار مناسب، رضایت‌مندی را در بین همکاران و شهروندان ایجاد و بازخورد مثبتی دریافت کرده‌ام که موجب ایجاد دلگرمی و قوت قلب من در کار شده است.

کدام معابر شهری آستارا در شش ماه گذشته آسفالت شده است؟

از شهریورماه تا بهمن‌ماه سال جاری، ۱۲ هزار مترمربع از معابر شهری آستارا از جمله بلوار سفیر امید، جانبازان، کشاورز، شالیزار، حافظ، شهرک عباس آباد و شهید رجایی لکه‌گیری و آسفالت شده است.

به منظور افزایش سرانه فضای سبز شهری چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

طی شش ماه گذشته، علی‌رغم مشکلات مالی، دو پارک محله‌ای زیبا با امکانات مناسب در آستارا احداث شده است. پارک شهید نثاریان در ضلع شمالی خیابان اسکله به مساحت ۵۵۰ مترمربع شامل جدول‌گذاری، کف‌سازی و اصلاح رقوم، درخت‌کاری و ایجاد فضای سبز، تأمین روشنایی و نصب مبلمان پارکی با اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و پارک توسکا در ضلع جنوب غربی میدان زکات به مساحت ۴۰۰ مترمربع شامل جدول‌گذاری، کف‌سازی و اصلاح رقوم، درخت‌کاری و ایجاد فضای سبز و نصب مبلمان پارکی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال احداث شده است.

طرح تقویت روشنایی بلوار ترانزیتی سفیر امید به اتمام رسید؟

بله، پروژه روشنایی بلوار ترانزیتی سفیر امید شامل جدول‌گذاری و احداث رفیوژ، رنگ‌آمیزی و تهیه و نصب تعداد ۴۲ عدد پایه روشنایی به طول یک کیلومتر، با اعتباری بالغ بر یک ۱۱ میلیارد ریال اجرا شده است.

چه پروژه‌های دیگری در این مدت اجرا شده است؟

ادامه عملیات راه اندازی دوربین‌های پایش تصویری شهر آستارا در حال انجام است، جدول‌ها و معابر شهری رنگ‌آمیزی و نهر بتنی با پوشش فلزی در کوچه سوم خیابان کشاورز احداث و کانال عرضی در امتداد خیابان با پوشش دال بتنی مسلح انجام شده است. در خیابان شهید حاجی عباسی حدفاصل پارک معلم و اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و در خیابان ملت روبروی اداره تعاون روستایی، کف‌سازی و پیاده‌روسازی اجرا شده است.

جوی جدول و پیاده‌روسازی در خیابان فارابی روبروی آموزش و پرورش اجرا شده و عملیات احداث میدان در انتهای خیابان حکیم نظامی غربی و احداث سرویس بهداشتی در سالن کشتی شهرداری آغاز و سقف ساختمان ترمینال مسافربری آستارا تعمیر شده است.

چه طرح‌هایی برای جمع‌آوری و هدایت آب سطحی در شهر اجرا کرده‌اید؟

احداث کانال هدایت آب‌های سطحی در انتهای کوچه اصغری، کانیو در زمین‌های سیدان در شهرک عباس‌آباد و بن‌بست حسین نژادی خیابان فارابی، کانال بتنی سرپوشیده در کوچه ستارخان، نهر بتنی در کوچه پانزدهم خیابان شهید مطهری، نهر با پوشش فلزی در کوچه ۲۴ شهید رستمیان، نهر با پوشش فلزی در انتهای خیابان شالیزار به طرف کوی نجاتی، کانال بتنی هدایت آب‌های سطحی در خیابان شریعتی غربی، کانال بتنی هدایت آب‌های سطحی در خیابان سرباز گمنام ابتدای کوچه پنجم، دو کانیو در بن‌بست اول در کوچه پشت پاساژ ملک‌زاده، نهر با پوشش فلزی در بن بست عین‌اللهی در کوچه پشت مسجد گیلکلر، کانیو در کوچه بوستان ۱۲ شهرک عباس‌آباد، جدول کانیو در کوچه بوستان ۱۲ شهرک عباس‌آباد، کانال و نهر در ابتدای بلوار معاد برای جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی و کانیو در بن‌بست دوم اول کوچه رهنورد احداث شده است.

طی شش ماه گذشته، عملیات پیاده‌روسازی ۸۰۰ مترمربع، جدول کانیو و تک جدول به طول ۲۲۰ متر، دو کانیو به طول یک هزار و ۲۰۰ متر و نهر و کانال به طول ۱۱۰ متر انجام شده است.

آستارا بیشتر از داشتن چه از امکاناتی محروم است؟

در آستارا نواقص زیادی وجود دارد، شهر از داشتن پارک و شهربازی و برخی از امکانات رفاهی محروم است و شهرداری وضعیت مالی خوبی ندارد و بیشترین دغدغه مدیریت شهری در این مدت پرداخت حقوق ماهیانه کارکنان شهرداری بوده است، با اوضاع مالی بد شهرداری آستارا، اجرای پروژه‌های بزرگ در این شهر بسیار سخت است، البته برنامه‌ای دارم تا با ایجاد درآمد و منابع مالی پایداری در شهرداری، بتوانم پروژه‌های بزرگی را در شهر آستارا اجرایی کنم.

آینده بندر آستارا را چگونه می‌بینید؟

آستارا شهر بندری و مرزی است و جایگاه بالاتری دارد و باید آن را با شهرهای همتراز خودش مقایسه کرد، آستارا برای رشد و توسعه، چشم‌انداز روشنی دارد و اگر به من فرصت بیشتری برای همکاری داده شود، امیدوارم که بتوانم با کمک همکارانم در شهرداری، طرح‌های مناسبی را در شهر اجرا و خدمات خوبی به شهروندان ارائه کنم.

سخن آخر...

شهرداری آستارا با اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی در نقاط مختلف شهر به دنبال توسعه همه‌جانبه در بخش‌های مختلف بوده و توزیع عادلانه خدمات رویکرد اصلی شهرداری طی شش ماه اخیر بوده است. مجموعه مدیریت شهری با اجرای طرح‌های عمرانی و خدماتی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی در مسیر خدمت‌گذاری صادقانه، رفع دغدغه‌ها و مشکلات شهروندان این شهر تلاش می‌کند تا علاوه بر ارائه خدمات مطلوب، رضایت مردم نیز جلب شود.

گفت‌وگو از: محمدرضا رشیدی؛ خبرنگار شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا

کد خبر 560261

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آستارا شهرداري آستارا سرپرست شهرداری توسعه شهری گزارش عملکرد شورای اسلامی شهر آستارا آسفالت معابر دفع آب های سطحی گيلان مدیریت شهری برنامه ریزی شهری شهرداری ها شهرداری بندرآستارا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عمرانی و خدماتی هدایت آب های سطحی شورای اسلامی شهر پوشش فلزی سرپرست شهرداری شهرداری آستارا شهرک عباس آباد بندر آستارا معابر شهری اجرا شده پروژه ها شش ماه بن بست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۲۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان

دریافت 31 MB

به گزارش خبرنگار مهر، دولت سیزدهم در استان هرمزگان با هدف تمرکز زدایی از بنادر مرکزی استان، توسعه بنادر و اسکله‌های سایر نقاط استان را در دستورکار قرار داد از این رو بندر گوگسر در شرقی‌ترین نقطه هرمزگان از توابع بخش لیردف شهرستان جاسک که به گواه بومیان در روزگاری نه چندان دور مرکزی تجاری بین ایران و کشورهای همسایه بوده است توسعه و به بهره‌برداری رسید.

یکی از موضوعات مطروحه در رابطه با این بندر به رسمیت شناخته‌شدن به عنوان مرز رسمی و گمرک است که در حال دنبال شدن است.

کد خبر 6097157

دیگر خبرها

  • پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد
  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • اجرای عملیات لای‌روبی و پاکسازی رودخانه اراک
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می‌شود
  • اطلاعیه قطعی گاز در بخشی از شهر کرج
  • گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می شود
  • گاز شهری قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان