Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@23:01:21 GMT

قله دماوند به ثبت جهانی نزدیک‌تر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۵۳۹۰۶

قله دماوند به ثبت جهانی نزدیک‌تر شد

مهدی مسچی گفت: تمدید نشدن مجوز فعالیت آخرین معدن پوکه در یال جنوب شرقی قله دماوند که مرتفع‌ترین و بزرگ‌ترین معدن پوکه در دامنه قله بوده گام مهمی در راستای حذف یکی از موانع اصلی ثبت جهانی دماوند بوده که با تلاش و پیگیری به نتیجه رسیده است.

او می‌گوید: این اقدام با استناد به رای شورای عالی معادن کشور و پیگیری‌های بی‌وقفه طرفداران محیط زیست و علاقه‌مندان به کوه دماوند به‌ویژه انجمن دوست‌داران دماوند کوه و مساعدت برخی مسئولان دستگاه‌ها خبر خوبی بوده که با تلاش و پیگیری‌ها محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گفته مسچی مسئولانی که با تمدید نشدن مجوز این معدن در حل این معضل کمک کردند فرصتی دوباره برای التیام زخم‌های عمیق وارده بر این کوه را فراهم کردند و امیدواریم هر چه زودتر آرزوی معطل مانده ثبت جهانی دماوند به حقیقت تبدیل شود و در این راه با استفاده از همه ظرفیت‌ها از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

ثبت قله دماوند بلندترین قله ایران و به‌عنوان یکی از قله‌های مخروطی شاخص در جهان با زیست‌بوم بی‌نظیر در ۱۳ تیر  سال ۸۷ اتفاق خوبی بوده که این مهم اندکی از نگرانی‌های دوست‌داران طبیعت توانست بکاهد؛ درحالی‌که مشاهده می‌کردند آسیب‌ها و مخاطرات جدی و توجه نکردن به آن‌ها چه صدمات جبران‌ناپذیری را به این اکوسیستم وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معادن مازندران قله دماوند محیط زیست مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۵۳۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی سه شنبه شب در نشست با قائم مقام بانک صنعت و معدن کشور افزود: یکی از ظرفیت های خوب شهرستان در حوزه معدن است.

وی بیان کرد: از طرحهای اقتصادی که زمینه اشتغال جوانان فراهم می کند حمایت می شود.

فرماندار دشتی نیز گفت: ۲۵ درصد معادن استان در شهرستان دشتی است

بحرانی یادآور شد: از حمایت های بانک صنعت و معدن از طرحهای صنعتی تقدیر می شود.

کد خبر 6093650

دیگر خبرها

  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • تقدیر استاندار لرستان از کارگران یک معدن
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • شعری که در فضای مجازی ۱۰ میلیون بازدیدکننده داشت
  • فریم هایی از مردان معدن
  • (تصاویر) پروانه لکه دار واریا از نمای نزدیک
  • پروانه‌ لکه‌ دار واریا از نمای نزدیک(عکس)
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • ۱۷ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش اصناف قم انجام شد